Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbone SLR 2012 (exalith)

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 08 aug 2014 19:44

amclassic-fan schreef:Veel verschillende wielen niet in de regen rijden levert natuurlijk weinig vergelijk materiaal op.
Gaat om meerdere rijders +10.000km per wielset. ;)

Dirk Meters
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jan 2014 12:32

Dirk Meters 12 aug 2014 12:03

Ik heb alleen gereden met de remblokken die er af-fabriek van Canyon reeds opzaten.
Ik heb de vraag ook per mail gesteld aan Canyon, maar zij meldden dat dit eveneens van Mavic komt. De remblokken zijn de 2e generatie Exalith en deze zijn zwart (waar vorige generatie groen was).

Ik ga er wel voor alle zekerheid nog een keer langs bij Canyon.

En idd, ik heb wel eens enkele regenritjes gedaan, maar nooit overdreven.

Toch opmerkelijk hé!

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 aug 2014 12:44

jemig Dirk, dat is niet mis (of eigenlijk dus wel). Ik hoop dat het snel in orde komt. Echt heel jammer dit, zou ook heel graag een setje cosmic sle's willen maar durf het niet echt aan.
Afbeelding

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 12 aug 2014 12:51

Sieper schreef:jemig Dirk, dat is niet mis (of eigenlijk dus wel). Ik hoop dat het snel in orde komt. Echt heel jammer dit, zou ook heel graag een setje cosmic sle's willen maar durf het niet echt aan.
durf het niet aan......???? omdat 1 iemand hier op het forum er problemen mee heeft??? lijkt me de allerslechtste reden om ze niet te kopen. Er zijn hier velen die naar volle tevredenheid met hun exalith wielen rondrijden (waaronder ik zelf ;-))

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 12 aug 2014 13:02

+3

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 12 aug 2014 14:20

Maar als je ziet hoe die velgen eruit zien, dat mag toch niet gebeuren, ze zijn gewoon helemaal kaal.

Wel blij te horen dat het dus ook bij veel mensen niet fout gaat. Mocht het onverhoopt wel zo zijn (zoals bij Dirk) dan ben ik benieuwd of Mavic het netjes oplost, maar dat horen we hier vast nog wel.
Afbeelding

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 12 aug 2014 14:25

Sieper schreef:Maar als je ziet hoe die velgen eruit zien, dat mag toch niet gebeuren, ze zijn gewoon helemaal kaal.

Wel blij te horen dat het dus ook bij veel mensen niet fout gaat. Mocht het onverhoopt wel zo zijn (zoals bij Dirk) dan ben ik benieuwd of Mavic het netjes oplost, maar dat horen we hier vast nog wel.
je boedoelt, hoe Canyon het oplost....want daar heeft Dirk ze gekocht. Zij mogen dit weer met Mavic regelen.

spekke
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2014 16:30

spekke 18 aug 2014 19:12

iCanjan schreef:Heeft een van jullie die deze strepen heeft ook wielen gewisseld en gereden met de mavic blokken. Misschien dat de combi mavic blokken met andere wielen slijpsel achter laat op de blokken. Als je dan weer je mavic wielen insteekt ben je ze aan het schuren met aluminium slijpsel.
Ik heb ook na een regen rit dezelfde strepen. Weliswaar hard remmen in slecht weer in afdalingen maar daar koop je ze toch voor.

Ik reed mar met 1 wielset die periode. Ik wissel niet per ritje. Na 4 maand heeft Mavic gevraagd deze op te sturen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 18 aug 2014 19:17

Heb op achterwiel ook wat plekjes zitten waar het afgesleten is.
Maar ontkom je natuurlijk niet aan met rotzooi die soms op de weg ligt.

Jammer maar blijft een gebruiksartikel natuurlijk.
12k km mee gefiets, merendeel droog maar soms regenbuitje meegepakt. (en originele blokken)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 19 aug 2014 17:20

Tja,

zet net nog weer even op marktplaats te kijken, staan meerdere sets te koop nu met vergelijkbare slijtage. Het is te overzien en zeker na 12.000km kan je er best mee leven maar ik geloof dat ik ze toch niet aan ga schaffen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 19 aug 2014 21:11

Ik zie maar 1 setje SLE, en geen geen setjes SLR met exalith op mp, wat heb jij gezien dan?

Wat ga je nu aanschaffen? Zipp 404 is ook een optie, zijn net vernieuwd.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 19 aug 2014 22:53

Vanmiddag dacht ik er 2 te spotten, nu zie ik idd maar een setje, die slr's met die blauwe banden, derde foto.

Ik denk dat ik het dit seizoen uitzing / deze winter doorrijd op mijn ksyrium equipe s, prima wielen op zich.

Zipp's 404 zou idd kunnen, Vision metron 55 (wil ik wel eerst eens met eigen ogen zien), edco umbrial (zijn eigenlijk Reynolds velgen) maar dan met betere naven dan edco,s eigen naven (bij handgespaakt.nl kan dat zag ik). Ik hoop eigenlijk dat de grote jongens in velgenland volgend voorjaar met aero clinchers geschikt voor tubeless uit gaan komen.
Afbeelding

Plaats reactie