Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Chris King, campa body met 10V/11V?

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 16 okt 2011 17:11

Ik kan de hand leggen op een setje wielen uitgerust met Chris King naven!
De wielen zijn 6 jaar oud maar hebben volgens de verkoper slechts 5000 km achter de kiezen.
Momenteel ligt er een 9V cassette op van campa.
Zelf zou ik de wielen willen gebruiken voor de crosser met de montage van een 10V of 11V cassette.
De verkoper woont een heel eind weg, even gaan controleren is dus niet zo makkelijk.

Maar volgens de info die ik op net vind werden de naven van King alleen uitgerust met een shimano body, klopt dit?
Ik herinner me een post van een tijdje terug waarin Sharkman vertelde dat het bijna onmogelijk is om een 10V- of 11V cassette te monteren op een campa body van King. Dus moet het ooit wel bestaan hebben als ik me niet vergis natuurlijk!

Ik ben benieuwd!
Thanks

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 16 okt 2011 19:57

Er is dacht ik geen campa body voor King. Dat heeft te maken met de (oversized) diameter van de as bij King naven. Dat combineert niet met de vrij kleine diameter van campa bodies (wegens diepe splines). Dus die cassette is waarschijnlijk een American Classic of andere 3de partij merk. In principe kan je dus (denk ik) wel 10V Campa monteren, maar dan wel geen Campa cassettes, of beter: geen cassettes met campa splines.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kennyd
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:34

kennyd 16 okt 2011 20:45

Er zijn nu wel CK naven voor campa op de markt, doch denk ik dat die je kunt hebben dan nog voor shimano zijn. Zie http://www.cosmicsports.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 16 okt 2011 21:00

kennyd schreef:Er zijn nu wel CK naven voor campa op de markt, doch denk ik dat die je kunt hebben dan nog voor shimano zijn. Zie http://www.cosmicsports.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
?
Ik vind geen CK naven voor Campa, ook niet via die link.
Chris King zegt (nog altijd) van niet. En ik dacht dat ze dat ook tot het einde der tijden niet gingen doen.
http://chrisking.com/tech/tech_FAQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan wel allerlei oplossingen bedenken (zoals ook al door mij gesuggereerd), maar het zal niet met campa cassettes/bodies zijn.

Enkele alternatieven:
9sp shimi cassette, en toch voor de rest met campa rijden. Lukt aardig
JTEK shiftmate, moet goed gaan
3de partij cassettes (bvb American classic etc.), moet goed gaan
Beetje prielen met andere maat tussenringen in 9sp of 10sp Shimi cassettes. Moet goed gaan.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 16 okt 2011 22:53

als het goed is zullen de CK R45 naven vanaf januari met ook met campa cassette uitgevoerd worden

http://chrisking.com/hubs/R45" onclick="window.open(this.href);return false;

skimons
Forum-lid
Berichten: 2425
Lid geworden op: 08 apr 2004 16:47
Locatie: Nijmegen

skimons 17 okt 2011 09:02

damocles, je hebt waarschijnlijk niets aan die set wielen, dwz een campa cassette ga je er niet op krijgen. marchisio misschien eens proberen (de cassette dus)?

je zou CK eens kunnen mailen om te vragen of die nieuwe 2012 campa body compatible is met de naven die je hebt / kunt kopen

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 17 okt 2011 10:48

Goed dat ze nu ook Campa compatibele naven hebben!

Om op de opmerking van Skimons te reageren:
Die nieuwe campa body zal niet compatibel zijn met oude naven.

De reden dat CK en Campa niet samengaan (binnenkort dus wel) licht echt wel in het design van de naven en de oversized as. King geloofde hier heilig in en wou hier niet van afwijken, en als er Campa naven zouden komen, zou dus het hele naafdesign anders moeten. Daar hebben ze blijkbaar nu werk van gemaakt...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 17 okt 2011 18:13

Ok mannen ik weet genoeg!
Bedankt alvast voor jullie input!

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 18 okt 2011 18:24

Bij mijn weten kun je een Marchisio cassette samenstellen die op een shimano body past met campa dikte tussenringen, dwz deze zou het moeten doen met campa spulletjes.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Plaats reactie