Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Wheel-Tec

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 14 jun 2016 22:05

Om hem dan nu met de grond gelijk te maken door 1 slechte ervaring is toch niet helemaal fair.
:winkthumb:

Hoe zeer ik ook mee voel met @csteenbe en weet wat het is om je niet geholpen te voelen (zie mijn topic over ZIPP 404 Firecrest wielen) moet ik het eens zijn met deze uitspraak. Sterker nog, ik mis een stukje dialoog over gemaakte afspraken over het onderhoud en garantie en/of communicatie met Wheel-Tec over het probleem, de afhandeling en eventuele kosten.

Ik mag er toch van uit gaan dat als je een wielset van minimaal rond de € 2.000,- koopt je daar duidelijkheid over wilt hebben.
Dat je voor onderhoud geen 200 km wilt rijden kan ik me voorstellen. Alternatief in zo'n geval is de wielen opsturen en dat kan ook verzekerd. Heb ik al meermaals gedaan.

Ik heb inmiddels mijn tweede setje wielen van Marc en ben uitermate tevreden. Niet alleen over de vakkundigheid, maar ook de service en het meedenken over oplossingen.

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 jun 2016 22:17

Tsja wat is fair? Een slechte recensie is er een, weet ook niet hoeveel forum leden garantie hebben moeten claimen bij wheel-tec?

Mij is nooit verteld dat ik jaarlijks BIJ wheel-tec onderhoud moest laten plegen aan de wielen.

Donderdag geld overgemaakt, nog geen steeds geen bericht of whatsoever of ze onderweg zijn... Spreken over een wielset van +2K€.
YFood !!!

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jun 2016 08:34

Om het verhaal verder af te sluiten; heb contact gehad met CK, deze konden me verder ook niet echt helpen daar ze de naaf niet ter inspectie kunnen hebben.

Het probleem van het defect kan meerdere zijn gaven ze aan, te weinig smering / verkeerde preload / verkeerde montage.... tsja pick one zou ik zeggen....

Het is me verder niet meer de moeite waard om hier nog aandacht aan te schenken...
YFood !!!

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 15 jun 2016 09:32

Wheel-Tec heeft onlangs bij mij een gescheurde Pacentivelg onder garantie vervangen.

wm
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 13 aug 2007 11:02

wm 15 jun 2016 09:54

Dat is toch normale garantie? Ik heb zelf heel veel gezeur gehad over een gebroken spaak, naven, bodylagers e.d..

Ik ben van mening dat in de situatie van csteenbe, Wheeltec e.e.a. eenvoudig had kunnen afvangen door op zijn factuur of in een e-mail bericht aan te geven hoe en wanneer de naven geserviced moeten worden. Nu is dit klaarblijkelijk niet gebeurd...

Heeft wheeltec jou niet aangeboden om de naaf ter beoordeling aan CK voor te leggen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jun 2016 11:04

@wm: nee dat heeft hij niet.

Imho is service, bij twijfel je klant volledig of gedeeltelijk tegemoet komen. Als je velg scheurt of spaak knapt is dat gewoon garantie waar je als consument recht op hebt dat is geen service.....
YFood !!!

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 15 jun 2016 19:17

Ik heb van 4 verschillende wielbouwers wielsetjes, en van geen enkele heb ik ooit iets gehoord over onderhoud van naven of iets dergelijks. Eigenlijk best wel raar. Blijkbaar gaat men ervan uit dat je dat wel weet...

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 jun 2016 19:52

Waarschijnlijk allemaal industrielagers, daar valt voor de doorsnee gebruiker niks aan te onderhouden.
Versleten> vervangen
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 15 jun 2016 20:07

Ik heb ook setjes met CK naven en die hebben, zo blijkt, wel degelijk onderhoud nodig. En zelfs als je als doorsnee gebruiker dat niet kan, is het handig om te weten dat het dan door een kundige fietsenmaker moet worden gedaan.

Gelukkig zoek ik altijd even bij de fabrikant op de site of er nog info te vinden is, en bij de grotere merken die naven maken is dat altijd wel te vinden. (Chris King., Industry 9, White Industries, DT Swiss). En ben ik zelf vrij handig.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 jun 2016 22:14

Ik koop alleen spul (eigenbouwtjes) dat ik op de camping kan onderhouden, die bovenstaande dingen loop ik met een boog omheen wegens prijs/ eigen maat lagers/speciaal gereedschap e.d. , nergens voor nodig behalve voor de omzet der fabrikant.
Vandaag de Stelvio opgereden met Miche Primato naven van 54€ een set, mooi zat en geen flauwekul.
Mijn duurste wielset kostte 120€ aan materiaal , nimmer heb ik enig probleem met m'n eigenbouwtjes en ik lach me soms krom over lui die zich scheel betalen aan high end wielen en dan maar weer verhaal moeten gaan halen als ut spul kapot gaat.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 16 jun 2016 07:36

Nare kwestie voor wielen met zo'n kostenplaatje. Denk idd dat aftersales een belangrijke kwestie is in het belang van continuiteit irt klantentevredenheid. Ik heb zelf een tijd geleden een nieuwe reynolds strike wielset met dt 240s naven zelf gebracht met klachten over spaakspanning in achterwiel. alles daar gecontroleerd. ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen woord meer had gezien marc verbaal mijn klachten bekritiseerde alszijnde "kan niet, klopt niet, niets aan de hand'. Het is een beetje slager keurt zijn eigen vlees en zijn producten voorrang geeft boven anderen.. Voor mij was het reden om in het vervolg gewoon fabriekswielen aan te schaffen gezien de prijs/kwaliteit niet meer in verhouding stond mbt de ruim 1700,- euro voor de reynolds. ik denk dat in deze kwestie zijn communicatie wat beter had gekund maar ja daar is ook hij niet uniek in tov sommige andere leveranciers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2016 08:17

JIj lacht sowiso om iedereen die iets anders denkt en doet dan jij Keezx...... :roll:
Less is bore

Plaats reactie