Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

fulcrum racing 3 of mavic ksyrium elite?

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 okt 2011 10:00

...en eerder "behaalde resultaten" geen garantie geven voor de toekomst.
TS wil nieuwe wielen aanschaffen en de nieuwe serie Elite's zijn natuurlijk
ook niet meer te vergelijken met een oudere serie.
Kiezen welke je de mooiste vindt.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 okt 2011 10:17

De naven van Fulcrum en Campa lopen lichter dan die van Mavic. Ik heb een set Campa Eurus, een set Fulcrum R1 en een set cosmic carbone slr. Wanneer ik de wielen van alle drie tegelijk ronddraai dan is er 1 wiel dat er veel eerder mee stopt dan de andere 2. Raad maar eens welk wiel dat is.
Daarnaast heb ik voorheen de Fulcrum R3 gehad en de Mavic Ksyrium wielen, kwa zijdelings stijfheid waren de Mavics geen partij voor de Fulcrums, de Cosmic Carbones die ik nu heb zijn dan weer wel ontzettend hard en stijf, veel harder dan mijn R1 en Eurus, niet stijver.
Mijn buurman rijdt op de Mavic Aksium, ook weer slappe wielen. Hij staat ong. elke maand bij de FM om er een slag uit te laten halen, nu lopen zelfs zijn spaken los. Hij weegt zo'n 85 kg.
Ik heb al loctite geadviseerd en een setje betere wielen.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 okt 2011 15:47

Zal allemaal best wel. Het gaat niet over Eurussen, Cosmics, R1s, Ksyriums vorige serie en zeker niet over Aksiums.
Ben blij dat ik Neutrons heb zeg. Stel je voor dat ik wielen van Mavic heb, dan zou ik dat hier op het forum niet durven te melden!
Of dat je als eigenaar van Mavicwielen je steeds moet verdedigen over je keuze. En dat vele testen eigenlijk helemaal geen waarde hebben. Iedereen heeft de waarheid/kennis in pacht zolang ze maar niet met Mavicwielen rijden.
Slappe wielen? Slap gezeik vind ik het.
Had ik het al over Eastonrijders gehad?
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 01 okt 2011 16:31

He flores, behoorlijk snel op je pik getrapt? Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen met de Mavic wielen en het vergelijk met andere merken. Daarnaast heb je een probleem wanneer je aanspraak op de garantie moet maken bij Mavic, je moet een verdomd goede fietsenmaker hebben, wil die iets voor je kunnen regelen.
TS vraagt ervaringen met R3 en Ksyrium elite en die geef ik dan ook.
P.S. je had je adrenaline beter kunnen gebruiken om een rondje te gaan fietsen met dit mooie weer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 okt 2011 18:06

flores schreef:...en eerder "behaalde resultaten" geen garantie geven voor de toekomst.
TS wil nieuwe wielen aanschaffen en de nieuwe serie Elite's zijn natuurlijk
ook niet meer te vergelijken met een oudere serie.
Kiezen welke je de mooiste vindt.
Ow? De constructie met de naven is al 10 jaar 't zelfde en ook na 10 jaar mist er nog steeds een lager in de body.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
eruumpol
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 aug 2006 11:55

Gebruikersavatar eruumpol 01 okt 2011 19:14

flores schreef:Zal allemaal best wel. Het gaat niet over Eurussen, Cosmics, R1s, Ksyriums vorige serie en zeker niet over Aksiums.
Ben blij dat ik Neutrons heb zeg. Stel je voor dat ik wielen van Mavic heb, dan zou ik dat hier op het forum niet durven te melden!
Of dat je als eigenaar van Mavicwielen je steeds moet verdedigen over je keuze. En dat vele testen eigenlijk helemaal geen waarde hebben. Iedereen heeft de waarheid/kennis in pacht zolang ze maar niet met Mavicwielen rijden.
Slappe wielen? Slap gezeik vind ik het.
Had ik het al over Eastonrijders gehad?

#ZUCHT......
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

arthurvd
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 jun 2007 17:24

arthurvd 01 okt 2011 19:17

alpdhuez53:15 schreef:De 2010 versie voor €320 bij Velomotion. Meen dat ik ze ook al eens ergens voor rond de €300 had gezien maar weet niet meer precies waar (Belgie?)
Die prijs klopt bij Velomotion, maar dan krijg je wel gewoon de 2011-editie (ik kocht ze bijna een jaar geleden daar al, website zegt 2010, maar je krijgt 2011).
Nadeel: minder coole aero-spaken ;) Voordeel: het nieuwe lage gewicht (1550 g)
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.

nelus
Forum-lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 08 sep 2011 21:07

nelus 01 okt 2011 22:03

Heb met beiden gereden. Ook langere tijd. Vind niet dat er nu zo gek veel verschil is. Ja de fulcrum's tikken lekker hard. Heb toch voor de elite's gekozen vanwege hoe ze eruit zien en de tik die ze maken. En omdat fulcum campa is en ik geen campa op mijn fiets heb. Heb mijn beslissing gemaakt op deze punten omdat ik tijdens het rijden geen echte verschillen kon ontdekken. Maar welke je ook kiest ze rijden beiden goed.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"

buzz ftyc
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2011 22:11

buzz ftyc 01 okt 2011 22:18

Na circa 1500 a 2000 km is er speling in het freewheel van mijn fulcrum 3 achterwiel gekomen. Fijne wielen maar ze kunnen ook gewoon kapot. Fietsenmaker kan het niet fiksen. Ze moeten naar de importeur. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 02 okt 2011 09:55

Voor mij nooit meer Mavic!

Dit is gebaseerd op 1 set ksyrium elites jaartal 2005 of 2006. Niets dan problemen, recall, LBS kan velg niet meer richten vanwege "einde draad op spaak bereikt". Scheuren/Barsten in velg van spaakgat naar spaakgat. Fietsmaat heeft dit laatste ook gehad. Er zijn zelfs internet winkels (oa competitive cyclist) die adverteren met het vervangen van mavic velgen van systeemwielen nadat deze gebarsten/scheuren zijn van spaakgat naar spaakgat. Kennelijk is er een groot genoege markt voor! Aanspraak op garantie/service bij Mavic: dit lijkt non-existent. Dit alles uitsluitend en alleen gebaseerd op mijn ervaring.

Sinds 2 maanden Fulcrum zero's.
Ik was/ben verbaasd over het vibratievrij fietsen, de stilte van mijn achterwiel, ze lijken veel stijver dan de Mavics.
Veel van mijn fietsmaten hier hebben Fulcrum 0's,3's of 5's; zijn allemaal super tevreden. (de kwaliteit van de wegen is hier super afgezien van de speedbumps)

ps.: anderzijds zijn er heel veel Mavic Ksyrium Elite rijders die wel tevreden zijn. Ik vraag me af hoe lang ze tevreden blijven.

trujillo
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 jun 2010 16:50
Locatie: Lier - BE

trujillo 02 okt 2011 11:11

Ik heb ook getwijfeld tussen R3 en Ksyrium Elite. Op basis van de test in Fiets waren het beide uitstekende wielen (samen met de Marchisio's) en ik heb uiteindelijk gekozen voor de Mavics.
Als ik de bovenstaande reacties lees, blijkt het waardeloze slappe rommel te zijn. Qua zijdelingse stijfheid beweert er iemand dat de Mavics geen partij zijn voor de Fulcrums.
Heeft men in Fiets verkeerde resultaten gepubliceerd dan?
Ik heb de indruk dat er hier en daar wat overdreven gereageerd wordt, niet?

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 02 okt 2011 12:20

trujillo schreef:Ik heb ook getwijfeld tussen R3 en Ksyrium Elite. Op basis van de test in Fiets waren het beide uitstekende wielen (samen met de Marchisio's) en ik heb uiteindelijk gekozen voor de Mavics.
Als ik de bovenstaande reacties lees, blijkt het waardeloze slappe rommel te zijn. Qua zijdelingse stijfheid beweert er iemand dat de Mavics geen partij zijn voor de Fulcrums.
Heeft men in Fiets verkeerde resultaten gepubliceerd dan?
Ik heb de indruk dat er hier en daar wat overdreven gereageerd wordt, niet?

Dan rest er niet veel anders dan zelf een vergelijkende test te doen. Zonder invloed van welke partijen/belangen dan ook.

Voorstel: kies een datum, locatie en tijdstip en nodig forumleden uit om met hun wielen te komen...

Plaats reactie