Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

25 mm banden

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 21 aug 2011 00:06

Hoi,
em schreef:Even dit topic kapen. Ik ben op zoek naar een iets bredere band voor de wat minder goede wegen. Moet wel redelijk lekbestendig zijn. Liefst een soepele band zoals Veloflex zodat ik met latex binnenbandjes kan rijden. Ben namelijk zeer tevreden over de combi Veloflex Pave met Michelin latex binnenbandjes. De discussie wel/geen latex wil ik hier niet voeren. Wel dus de zoektocht naar een geschikt 24 of 25 mm bandje.

De shortlist tot nu toe:
- Vittoria Open Corsa CX (25 mm, het topbandje van Vittoria in een iets bredere uitvoering)
- Open Pave Evo CG (24 mm, de bekende Parijs-Roubaix band met groene streep)
- Conti GP4000s (25 mm, de verkooptopper van Conti in een iets bredere uitvoering)

Kunnen er bandjes weggestreept of toegevoegd worden aan mijn shortlist? Ik hoor het graag.
Hier heb je een punt. In het "Open Tubular" gamma van Veloflex ontbreekt duidelijk een versie van de Roubaix tube.
Als het je mocht interesseren heb ik, met wat geluk, nog een setje 25mm Pariba in de kelder liggen.

Voorts is Challenge ook een goede optie.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 21 aug 2011 00:13

Welke Challenge open tubular is dan 25 mm? Alleen de Parigi Toubaix is 27 mm, zover ik weet de is de rest alleen in 23 mm te krijgen.

Overigens heeft Clement tegenwoordig ook een 25 mm in het programma, de Strada in 60 en 120 Tpi.
"Try not. Do or do not......there is no try"

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 21 aug 2011 01:07

Hoi,

Ben er van uit gegaan dat 25mm+ ook kon. Sorry.

Clement? Is dat niet de naam van fabrikant Adolphe Clement die al ettelijke malen is doorverkocht?

Challenge is daar eentje van overigens....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 21 aug 2011 07:14

jackbrown schreef:
fdegrove schreef:Hoi,

En valt uit al die wijsheid niet te concluderen dat een smallere band voor en een bredere achter nog zo dom niet is?

Ciao, ;)
+1. Dat is de combi die ik al een jaar of 5 gebruik: 23 mm voor, 25 mm achter. Vraag me wel af hoe een 25 voor, 28 achter zou bevallen. Ik ben per slot van rekening gewoon een toerder en rij geen wedstrijden. Het aero nadeel van 25 ipv 23 op de voorwiel neem ik dus voor lief. En met mijn gewicht (90+) is die 28 mm achterop misschien een goed idee.
Ik rijd op mijn goede ( mooi weer ) wielen ( Campa Nucleon ) met Pro3race 23 voor en 25 achter, voor slechter weer of slechte wegen heb ik een setje 36 gts Record naven met CXP30 en Durano 25 voor en 28 achter.
De Nucleons rijden wel iets lichter maar als de wegen niet optimaal zijn, zijn de CXP30 wielen een goed alternatief. Ook nog eens goed lekbestendig, beter dan de Pro3race.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 21 aug 2011 08:12

Die Clement is het inderdaad, is momenteel in Amerikaanse handen.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 21 aug 2011 09:10

campasuper schreef:
jackbrown schreef:
fdegrove schreef:Hoi,

En valt uit al die wijsheid niet te concluderen dat een smallere band voor en een bredere achter nog zo dom niet is?

Ciao, ;)
+1. Dat is de combi die ik al een jaar of 5 gebruik: 23 mm voor, 25 mm achter. Vraag me wel af hoe een 25 voor, 28 achter zou bevallen. Ik ben per slot van rekening gewoon een toerder en rij geen wedstrijden. Het aero nadeel van 25 ipv 23 op de voorwiel neem ik dus voor lief. En met mijn gewicht (90+) is die 28 mm achterop misschien een goed idee.
Ik rijd op mijn goede ( mooi weer ) wielen ( Campa Nucleon ) met Pro3race 23 voor en 25 achter, voor slechter weer of slechte wegen heb ik een setje 36 gts Record naven met CXP30 en Durano 25 voor en 28 achter.
De Nucleons rijden wel iets lichter maar als de wegen niet optimaal zijn, zijn de CXP30 wielen een goed alternatief. Ook nog eens goed lekbestendig, beter dan de Pro3race.
Ik wil je graag enkele vragen stellen over de Durano's die jij gebruikt:

- hoe lang heb je al ervaring met deze banden?
- welke versie heb je, de gewoone Durano?
- wat is jouw gewicht?
- uit jouw verhaal concludeer ik dat je vindt dat de 25/28 combinatie voor betere grip en meer comfort zorgt. Klopt dat? (alhoewel, de vergelijking betreft twee verschillende bandenmerken en twee verschillende setjes wielen, dus wat lastiger vergelijken. Er kunnen andere variabelen dan de breedte van de band een rol spelen die de verschillen verklaren.).
- heb je de Durano's weleens zelf nagemeten om te kijken wat de feitelijke breedte is?
- wat is het goedkoopste (internet) adres die je weet voor deze banden?

Ik heb zelf nog een setje ouderwetse Stelvio Evolution Front & Rear onder mijn fiets. Ik meen te hebben begrepen dat de Durano's een voortzetting zijn van de Stelvio's. Als dat inderdaad het geval is dan zullen de Durano's zich gedragen als m'n huidige setje neem ik aan. Tenzij de Durano's een technische upgrade hebben ondergaan tov de Stelvio Evo's.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 21 aug 2011 12:45

mao schreef:Zijn er 25 mm bandjes met zo,n uitstralen?
http://www.bikesnparts.nl/image/data/Vi ... SC%201.jpg

Ik rij nu met deze Vittoria open corsa in de 23 mm uitvoering, 25 zou helemaal top zijn
Hm ik heb net mijn Open Corsa CX II opgemeten en die zitten dicht tegen 25mm aan, zo rond de 24.8mm..

Edit: voor de duidelijkheid: dat zijn dus de 23mm banden.
Laatst gewijzigd door lvgh op 21 aug 2011 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 21 aug 2011 13:37

jackbrown schreef: Ik wil je graag enkele vragen stellen over de Durano's die jij gebruikt:

- hoe lang heb je al ervaring met deze banden?
- welke versie heb je, de gewoone Durano?
- wat is jouw gewicht?
- uit jouw verhaal concludeer ik dat je vindt dat de 25/28 combinatie voor betere grip en meer comfort zorgt. Klopt dat? (alhoewel, de vergelijking betreft twee verschillende bandenmerken en twee verschillende setjes wielen, dus wat lastiger vergelijken. Er kunnen andere variabelen dan de breedte van de band een rol spelen die de verschillen verklaren.).
- heb je de Durano's weleens zelf nagemeten om te kijken wat de feitelijke breedte is?
- wat is het goedkoopste (internet) adres die je weet voor deze banden?

Ik heb zelf nog een setje ouderwetse Stelvio Evolution Front & Rear onder mijn fiets. Ik meen te hebben begrepen dat de Durano's een voortzetting zijn van de Stelvio's. Als dat inderdaad het geval is dan zullen de Durano's zich gedragen als m'n huidige setje neem ik aan. Tenzij de Durano's een technische upgrade hebben ondergaan tov de Stelvio Evo's.
Nu ongeveer 2.000 km gereden met de ( gewone ) Durano's, ik weeg 108 kg.
Tot op heden geen lekke band gehad en normaal heb in 2.000 km een achterband Pro3race wel naar de vaantjes gereden.
Over grip niets te klagen, ik durf er vol mee door de bocht en vergeleken met mijn fietsmaten kan ik best de bocht door ( vroeger motorraces gereden ).
Echt de breedte meten heb ik niet gedaan, voor mij ook niet echt van belang. Als je wil, wil ik ze best een keer nameten.
Ik heb de banden bij bikecomponents.de gekocht waar ik zo ongeveer alle spullen koop.
Ik heb voor de Durano's gekozen nadat ik op de Schwalbe site gezien had dat de spec's van de Durano vergelijkbaar zouden zijn met de Ultremo DD, maar dan met langere levensduur.
De voorband is nauwelijks iets aan te zien en achter ben ik nog niet op de helft van de levensduur, verwachting voor 8.000 km of meer, achter 5 tot 6.000 km.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
henschoten
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07

Gebruikersavatar henschoten 24 aug 2011 11:28

Iemand die 25mm bandjes kent in kleuren, zoals de Vittoria Rubino dat heeft in de 23mm uitvoering? Wanneer je deze band nl. in 25mm uitvoering neemt, is ie er alleen in zwart.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 aug 2011 15:07

Michelin maar alleemaar de grijs zwarte, geen andere kleuren

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 dec 2015 15:23

Zit er veel verschil in 28 en 35 mm banden qua comfort en licht rijden?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 04 dec 2015 16:55

Dat is wel een heel groot verschil...
38mm is comfortabel, rij ik mee op m'n stadsfiets

Plaats reactie