Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton vista

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 08 dec 2004 20:36

Ik heb (hele mooi) Easton vista (20/24) wielen gezien bij futurumshop.nl, ze hebben een best lage velg (28 inch) en gewoon mooi en nog eens vrij licht (1797 gram , set) ze zijn ook maar 199 €!
volgens mij zijn ze pas net op de markt maar heeft iemand ervaring met deze wielen? zijn ze stijf en goed stevig zodat ze lang meegaan? ik zou ze best graag willen kopen namelijk...
 

 
 
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2004 14:39

Deze wielen zijn al veel langer op de markt. Velomax is nu alleen over genomen door Easton en daardoor zijn ze ook in Nederland te koop. De naam van Velomax staat nog gewoon op de velg. Misschien dat een zoek tocht over Amerikaanse sites wat op levert, maar in Nederland heb ik nog nooit iemand met Velomax wielen gezien.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 09 dec 2004 14:56

Ik heb ooit een een Schwinn bij Lohman zien staan met Velomax Circuit wielen. Deze zagen er goed en mooi uit, met een ietwat verhoogde velg en had industriele lagers (wat betekent die precies ??), vertelde de verkoper mij. Ik ben een beetje gaan zoeken op het internet en heb daar veel positieve verhalen gehoord over die wielen, maar ik kan dat niet goed op waarde schatten. Die compact wieln waren 1650 gram (!!) en dat bij een prijs van 200 euro ongeveer.

Velomax had een deal gemaakt met Schwinn, waarbij ze speciaal voor dit merk een low-budget wielen set zou maken, en dat was volgens mij goed gelukt,

Je kan ook gewoon even kijken op www.velomax.com

ChouChou
what you get is what you see

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 dec 2004 17:19

zo dat is mooi! 200 euro en dan zo licht! dat zie je niet vaak

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 11 dec 2004 17:33

Quote: Origineel geplaatst door Remi op 11 December 2004
zo dat is mooi! 200 euro en dan zo licht! dat zie je niet vaak




Volgens mij heb ik een foutje gemaakt. Ik denk dat je ongeveer 200 euro van je budget gebruikt, als je een Schwinn (fastback) koopt met die Velomax Circuit wielen, daar zijn ze speciaal voor ontwikkeld, maar als je ze los koopt ben je 450 euro/dollar kwijt ...

Ik zag laatst zon Schwinn staan met die Circuit wielen, verder volledig 105 bij Lohman, Amsterdam, maatje L, 850 euro, veel fiets voor weinig geld, maar ik vond hem totaal niet mooi ....

ChouChou
what you get is what you see

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 11 dec 2004 18:27

oh nou dan koop ik denk ik wel die velomax vista, die wegen ook weinig en die zijn maar 200 euro + ze zijn heel mooi!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 dec 2004 03:52

Quote: Origineel geplaatst door Remi op 11 December 2004
oh nou dan koop ik denk ik wel die velomax vista, die wegen ook weinig en die zijn maar 200 euro + ze zijn heel mooi!


Zou je niet wat meer research willen doen voor je zo'n aankoop doet? Duurzaamheid/stijfheid/lagerkwaliteit enzo zijn dingen die ik wel eerst even zou willen weten. Maar omdat de wielen net op de markt zijn zal het vrij moeilijk zijn om hier een goed beeld van te krijgen. Daarom zou ik persoonlijk ook niet zo snel een net uitgebrachte wielset aanbevelen, ook al heeft Velomax een goede naam. Het gewicht wordt vaak trouwens zonder snelspanners genoemd, dus daar mag je nog wel minstens 100 gram (gokje) bij op tellen waarschijnlijk.

Wielen zijn toch een van de meest kwetsbare onderdelen van de fiets, waar ik zelf ook de meeste problemen mee heb gehad. Dus ik zou in ieder geval wel even 3x nadenken voor even zo'n setje aan te schaffen.

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 12 dec 2004 11:47

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 12 December 2004


Quote: Origineel geplaatst door Remi op 11 December 2004

oh nou dan koop ik denk ik wel die velomax vista, die wegen ook weinig en die zijn maar 200 euro + ze zijn heel mooi!

Zou je niet wat meer research willen doen voor je zo'n aankoop doet? Duurzaamheid/stijfheid/lagerkwaliteit enzo zijn dingen die ik wel eerst even zou willen weten. Maar omdat de wielen net op de markt zijn zal het vrij moeilijk zijn om hier een goed beeld van te krijgen. Daarom zou ik persoonlijk ook niet zo snel een net uitgebrachte wielset aanbevelen, ook al heeft Velomax een goede naam. Het gewicht wordt vaak trouwens zonder snelspanners genoemd, dus daar mag je nog wel minstens 100 gram (gokje) bij op tellen waarschijnlijk.Wielen zijn toch een van de meest kwetsbare onderdelen van de fiets, waar ik zelf ook de meeste problemen mee heb gehad. Dus ik zou in ieder geval wel even 3x nadenken voor even zo'n setje aan te schaffen.


oh oke, ja ik heb het geld toch nog niet, moet gaan sparen! (ben 16 jarige arme scholier die teveel uitgaat dus dan is het snel op ) dus tja...
is dat eigenlijk bij iedere wielset, die +- 100 gram erbij voor de snelspanners??

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 12 dec 2004 15:50

Quote:
oh oke, ja ik heb het geld toch nog niet, moet gaan sparen! (ben 16 jarige arme scholier die teveel uitgaat dus dan is het snel op ) dus tja... is dat eigenlijk bij iedere wielset, die +- 100 gram erbij voor de snelspanners??



Nee, veel fabrikanten geven het gewicht zonder snelspanners op, sommigen wel met. Weet niet zo 1-2-3 welke. Check anders op Weight Weenies het exacte gewicht.

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 12 sep 2005 18:08

Zijn er inmiddels meer mensen die iets kunnen vertellen over de Easton Vista wielen? Ben benieuwd naar de prijs-kwaliteit verhouding. En worden ze inmiddels ook in Nederland geleverd als Easton of nog steeds als Velomax?

luyfred
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jul 2005 16:09

luyfred 12 sep 2005 18:34

Ben in bezit, sedert enkele weken,  van het type Vista SL. Hebben ietwat hogere velg. Rij er regelmatig competitie mee en moet zeggen dat deze wielen fantastisch rijden. Het achterwiel is slechts éenmaal moeten nagekeken worden (heel klein slagje in de velg). Spaak werd wat bijgedraaid. Voorwiel loopt nog perfekt recht !
 
    

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 13 sep 2005 11:59

Quoten: Origineel geplaatst door luyfred op 12 September 2005


Ben in bezit, sedert enkele weken,  van het type Vista SL. Hebben ietwat hogere velg. Rij er regelmatig competitie mee en moet zeggen dat deze wielen fantastisch rijden. Het achterwiel is slechts éenmaal moeten nagekeken worden (heel klein slagje in de velg). Spaak werd wat bijgedraaid. Voorwiel loopt nog perfekt recht !


Zijn jouw Vista SL wielen nog geleverd als Velomax of reeds als Easton?
 

Plaats reactie