Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke banden?

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 19 mar 2005 10:12

als het niet zoveel moet kosten :
* Continental Grand Prix
* Bontrager Race Lite

Met Continental GP 3000 heb ik persoonlijk niet zo'n goede ervaringen qua lekrijden.

Motta
Motta

ventieldop
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2005 12:36

ventieldop 20 mar 2005 19:26

Gebruik Vittoria Rubino's en Conti Grand Prix; de Conti's zijn volgens mij iets "slijtvaster" dan Rubino's.

team_amsterdam
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2005 11:25

team_amsterdam 21 mar 2005 10:51

Ik koers al enkele jaren op veloflex bandjes. Voor mijn gevoel is de rolweerstand erg laag en de bandjes zijn ontzettend soepel (dat voel je al als je ze uit de verpakking haalt...). Daardoor rijdt het erg lekker op klinkers en slechte wegen. Je kunt met een carbon frame rijden, of een heel soepele voorvork, maar dat effect valt in het niet bij het rijden met soepele bandjes. Jammer genoeg kosten ze in NL veel geld, in duitsland bij www.veloflexdirekt.de zijn ze wel goedkoop, zeker als je ze per 4 koopt. Het proberen waard.

team_amsterdam
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2005 11:25

team_amsterdam 21 mar 2005 13:14

Veloflex: ik heb er in de koers nog nooit lek mee gereden, voorzover dat een indicatie is. Volgens FIETS magazine is de doorprikkracht erg hoog, dus trek je conclusie.
Salden: dat zou ik niet doen. Volgens mij kosten ze bij veloflexdirekt maar 23 euro ofzo. Dat is wel 12 euro besparen per bandje. Ik rijd zelf met de black uitvoering, 180 gram (in werkelijkheid 190, maar dat is nog steeds erg licht).
De pro race rijden ook erg lekker, maar inderdaad, ze gaan snel lek. Ook is de grip in de bochten, vooral bij nat weer, niet zo gunstig, en dat is erg belangrijk als je wedstrijden rijdt. Veloflex heeft veel grip, ook bij nat weer.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 21 mar 2005 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door Coen op 19 Maart 2005


Heeft er iemand soms ervaring met verschillende voor- en achterbanden; Schwalbe/Conti?
Slijtage wordt vaak genoemd als iets vervelends, maar als je een fiets koopt van >€2000, mogen die paar tientjes voor het sneller vervangen van de banden toch ook de pret niet drukken?


Ik heb ervaring met de Schwalbe Evolutions, verschil tussen voor en achter zit hem in de compound. Ik moet zeggen dat ik niet veel verschil merkte.
Overigens om even het lekrijden van de Pro Race te relativeren, ik rij al zo'n 5000 kilomter lekvrij i.c.m. latex binnenbanden. Ik heb er zelfs een nietje uitgehaald, die had door elke buitenband wel heengegaan, maar hij ging niet door de latex binnenband heen. Steentjes moet je regelmatig even naar kijken en eruit halen.

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 21 mar 2005 16:09

Ook ik ben op zoektocht naar het ultieme bandjes, gp3000 bevallen niet  (als achterband) veel lek, de  paribo pro-evolution liepen mooi maar waren erg zwaar, op mn winter fiets voelden schwalbe blizzard sprot massief aan, en de rubino's zijn ook zwaar maar zijn verder redelijk.
Ik ook even wat nagevraagd bij een pro-race gebruiker, en hij vertelde dat hij een keer lek was gereden  na 6000!km(heet asfalt met steentjes) en dat hij voor de rest erg te vreden was, het geheim was om elke weer met een mesje de steenjes die in het rubber zitter er uit te halen.. ga ik mischien ook een proberen. Het beste bandje dat mij LBS heeft is de schwalbe stelvio, dus dat is ook nog een optie. Die veloflex bandjes lijken me ook wel wat maar ik ben wel benieuwd naar de levensduur van zulke lichte bandjes...
Nou ja, deze lente blijf ik wel ff rijden op mn rubino's, maar voor het  prestatie gerichte werk wil ik toch echt een ander setje...
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

pieter-paul
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 30 nov 2004 09:58
Locatie: 't Harde
Contact

pieter-paul 22 mar 2005 14:34

Vittoria Rubino's vind ik waardeloze banden, het compound is mijns inziens veel te zacht waardoor de banden enorm snel slijten ik had ze onlangs ook en de ene band heb ik na 600 km al moeten vervangen en de andere na 1500km en dat is mijns inziens veel te weinig

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 22 mar 2005 15:53

Hm, dan heb toch iets verkeerds gedaan. In ieder geval gingen ze bij mijn duizenden km's mee, een stuk langer dan de Corsa CX'en

Maar ik had wel de Pro's, de vouwbare versie

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 22 mar 2005 17:44

Ik heb ook Rubinos en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede band voor dát geld heb gehad. 10 euro en soms goedkoper. Ik rijd er ook duizenden kilometers op, ik schat zo'n 2500 voordat ik er voor 10 euro een nieuwe op monteer. Na 600 km zijn mijn Rubino's nog lang niet versleten.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

remi
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 09 aug 2004 17:29

remi 22 mar 2005 18:01

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 22 Maart 2005

Ik heb ook Rubinos en moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede band voor dát geld heb gehad. 10 euro en soms goedkoper. Ik rijd er ook duizenden kilometers op, ik schat zo'n 2500 voordat ik er voor 10 euro een nieuwe op monteer. Na 600 km zijn mijn Rubino's nog lang niet versleten.

2500 vind ik niet erg lang moet ik zeggen...

Plaats reactie