Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima carbon

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 25 apr 2005 23:06

weet iemand of Corima carbon wielen stijf zijn? zijn best goed geprijsd voor carbon wielen. maar zijn ze ook stevig en stijf? iemand slechte/goede ervaring met deze wielen/merk? Gaat dan om model: Aero tubular of Medium. www.corima.com
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 apr 2005 01:05

Ik gebruik de Aero velgen in custom 28 spaaks wielen voor cyclocross. Geen probleem. De Liberty Seguros ploeg gebruikt de wielsets van Corima al twee seizoenen en gezien de eisen van materiaal freak Sainz zal dat wel snor zitten.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 apr 2005 10:22

dus niet dat ze tijdens het aanzetten tegen de velg lopen?
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 27 apr 2005 19:01

Heb ik geen last van maar ik heb dan ook 28 spaken per wiel dus dat is net even anders.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 03 mei 2005 12:27

Iemand ervaring met de (volledig carbon) uitvoering voor draadbanden?
Ik neem aan dat Liberty Seguros met de tube versie rijdt. Corima is (zover ik weet) de enige fabrikant die volledige carbon velgen levert voor draadbanden (d.w.z. zonder aluminium rand).
Wat is het verschil tussen de Aero en Medium uitvoering? Ik kan het verschil op de website van Corima niet vinden.
 
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 05 mei 2005 13:47

Het verschil tussen de aero en medium wielen heb ik inmiddels gevonden:

 

These two light and aerodynamic wheels answer expectations from different cyclists. The AERO wheel has shown all its qualities in the world top level races these past few years, it is performant on all types of road races. The AERO wheel is used by passionate cyclists who ride many kilometers a year.
The MEDIUM wheel is lighter than the AERO wheel, but is less rigid. It is not recommended for powerful road racers or tall riders. The MEDIUM has a lighter rim but the profile of the rim is the same as the AERO. The spokes on the MEDIUM wheel are also lighter, the spokes are profiled spokes made in stainless steel. The hubs are the same on the MEDIUM and on the AERO wheels.The MEDIUM wheel is for cyclists who want to set up light wheels on their bike and who are aware of the good care they require. The MEDIUM wheel is sold with a protection wheelbag and with a Swiss-made quick release skewer.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 05 mei 2005 13:48

Volgende vraag:
 
Weet iemand welke naven er in de Corima AERO wielen gebruikt worden?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

flits
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jun 2005 09:21

flits 01 sep 2005 10:48

Ik ben van plan de Aero velgen in draadversie te kopen en te gebruiken voor het rijden van cyclo's. Kan iemand mij vertellen hoe de remvlakken zich na verloop van tijd houden. Slijt dit sneller dan alu randen. Daarnaast ben ik benieuwd of complete carbon draadvelgen problemen geven. Op de site van corima wordt geadviseerd niet met een hogere druk dan 8 bar te rijden.
Ik hoop dat iemand zijn ervaringen met carbon draadvelgen met mij kan delen.
Dank.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 18 sep 2005 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 25 April 2005


weet iemand of Corima carbon wielen stijf zijn? zijn best goed geprijsd voor carbon wielen. maar zijn ze ook stevig en stijf? iemand slechte/goede ervaring met deze wielen/merk? Gaat dan om model: Aero tubular of Medium. www.corima.com

In de huidige tour magazin staat een test me de Corima Aero's kijk daar eens naar. Goede prijskwalitiet stijfheid is iets minder maar zeker voldoende. Stevigheid is perfect.
pas op! paaltje!

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 18 sep 2005 21:42

zou je me die test kunnen mailen? rolfkuh1989@hotmail.com
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 21 sep 2005 20:42

dit weekend ga ik proberen om het naar je toe te mailen. Ik heb trouwens de technische gegevens hier ergens op het forum gelezen
pas op! paaltje!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 23 sep 2005 14:07

"goede" draadwielen in full carbon bestaan gewoon niet. de velgrand gaat wijken en is gewoon te kwetsbaar zeker voor wedstrijdgebruik. Zie geen enkele reden waarom hiervoor niet de uitstekende tube variant kan nemen. Wil je per sé een draadwiel dan kun je beter een AC 420 nemen, die is stijver, niet supersterk (wel sterken dan de corima veld) maar hij kost maar een fraktie. Rijd zelf tot volle tevredenheid met een setje (1350 gram). 

Plaats reactie