Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

buitenband - forumervaring

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 jul 2005 22:22

Ik rij , sinds ik op een racefiets rij , al voor het 7de seizoen op Vredestein Fortezzas ( zwarte versie ). Lekke banden , een stuk of 3 per jaar. Meestal door externe invloeden zoals stenen / punaises en glas , maar welke band zal dit niet hebben.
Bij mij gaat de band achter +/- 3000 km ( dan is ie goed vlak of 4kant zo gezegd) mee en dat is stukken korter dan de band voor ( +/- 5000 km ), maar dat komt door mijn gewicht ( zo rond 110 kg )waardoor die meer te vorduren heeft. Gemiddelde druk in de band ligt rond de 9,5 bar.
Heb ooit eens even een andere band ( Schwalbe draadband , max 7 bar ) achter opgehad omdat er een groot gat in kwam ( puntig uitsteeksel in de weg ) en de dichtsbijzijnde kleine fietsenmaker deze alleen nog maar had liggen.

Ik vind het gewoon een fijne band.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 22 jul 2005 13:13

I quote:
Bontrager select___Twijfelaar___1800km(still going)___1 lek (grote glasscherf)___woon-werk (nat en droog)___goede ligging bij nat en droogContinental 22 tube__C a s r a n___10.000km(4500 per tube)___nauwelijks lek te rijden (1x nagel), gewoon op-rijdenHutchinson Carbon Comp___C a s r a n____6000km (3000km/band)____ 1x lek, heel degelijkHutchinson Fusion____C a s r a n______12000km (4000/band)____ gn lek, verbeterde versie voorgaande, lievelingsband!!Michelin Axial Pro__C a s r a n___2500km___2x lek, moeilijk van velg af te halenMichelin pro___Zombie___4000km (op)___gemiddeld lek___90training10race___perfecte wegliggingVeloflex Master (170gr)___C a s r a n___400km(still going)___niet lek, rijdt primaVittoria EVO CX___C a s r a n____2000km____ 1x lek, superband, snelle slijtage in voorjaarVittoria Rubino____C a s r a n____2000km____gn lek, oerdegelijk
Ik heb met heel wat bandjes gereden en ik weet niet meer precies hoeveel km er op allen zijn gemaakt, hier een aantal.
continental gp300:___Hans___ achterband___ 1000km 3x lek, training daarnagewisseld als  als voorband veel kilometers geen lek. --> beviel mij niet  echt --> redelijke allround band.
Vittoria rubino:___Hans___ voor- en achterband ___ 1500km, degelijk, zwaar, matige grip in regen, voorjaars training. (niet versleten) 2x lek --> goede trainingsband
pariba pro-evolution___Hans___ voor en achterband__ 2000km). Zware maar lekker rijdende slick, goede grip, weinig lek. ( --> zeer goede trainingsband
Swalbe blizzard sport ___Hans___ achterband__  weinig KM__winter training, onconfortabel niet fijn rijdend bandje, niet veel km op gemaakt. geen lek. --> matige trainingsband
Swalbe Stelvio, ___Hans___ Voor en achterband___800km (still going)super rijdend, in cours en training, geen lek. -> Allround topbandje!  
Vittorio Diamond___Time Epic___3 maanden__4* lek__rolt prima maar ik word gestoord van lekke banden !__tour
Vittorio Rubino Pro__Time Epic__1 jaar__nooit lek__niet licht maar wel oer degelijk__tour
 
Ik ben nu de diamond kotsbeu, na 3 maanden zit er al flinke slijtage op en heb al meer lek gehad dan in 3 jaar MTB & Race. FM zegt Hutchinson long distance... enige ervaringen ? Ik rijd veel tourtochten maar ook in " snelle"  groepjes gem 38p/u. Ik wil snel, licht ( prio 2 ) en nooit lek ( prio 1 ) prijs maakt niet uit ! ( geen tubes )




(99 views/week)




2 reviews
 5 of 5
MSRP: $ 37.00




Description

Bead K
Tread/ Sidewall Black/Dark Gray
ISO 23-622
PSI 115
Weight (grams) 230
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 jul 2005 13:59

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 22 Juli 2005
Ik ben nu de diamond kotsbeu, na 3 maanden zit er al flinke slijtage op en heb al meer lek gehad dan in 3 jaar MTB & Race. FM zegt Hutchinson long distance... enige ervaringen ? Ik rijd veel tourtochten maar ook in " snelle" groepjes gem 38p/u. Ik wil snel, licht ( prio 2 ) en nooit lek ( prio 1 ) prijs maakt niet uit ! ( geen tubes )




Hutchinson Fusion Long Distance is mijn absolute aanrader!! Ik reed er mijn hele wintertraining mee, en ook verschillende koersen (over allerlei parcoursen, ook kasseien). Prachtige allround band, bolt als de beste en gaat echt lang mee. Ik reed er in duizenden kilometers niet 1 keer lek mee.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 22 jul 2005 14:21

Dat is dus exact wat mijn fietsenmaker Rings verteld. Qua gewicht in verhouding met de andere bandjes is hij wel snel ? ( ja ik weet het: snel moet je zelf zijn en hard trappen..... ). Mijn humeur begint al te verbeteren, woensdag heb ik 3 kilometer moeten lopen op plaatjes omdat mijn 2 reserve bandjes op waren en mijn vrouw niet het paadje in kon met haar 4*4 auto.
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 22 jul 2005 14:24

Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 22 Juli 2005
Dat is dus exact wat mijn fietsenmaker Rings verteld. Qua gewicht in verhouding met de andere bandjes is hij wel snel ? ( ja ik weet het: snel moet je zelf zijn en hard trappen..... ). Mijn humeur begint al te verbeteren, woensdag heb ik 3 kilometer moeten lopen op plaatjes omdat mijn 2 reserve bandjes op waren en mijn vrouw niet het paadje in kon met haar 4*4 auto.





Band is snel genoeg; k zou er anders niet mee koersen.

Tip voor je vrouw: een Hummer, kan je overal mee door en vermorzelt alle paaltjes, struiken, muurtjes en andere wagens die in je weg staan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jul 2005 14:35

Quoten: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 22 Juli 2005

Dat is dus exact wat mijn fietsenmaker Rings verteld. Qua gewicht in verhouding met de andere bandjes is hij wel snel ? ( ja ik weet het: snel moet je zelf zijn en hard trappen..... ). Mijn humeur begint al te verbeteren, woensdag heb ik 3 kilometer moeten lopen op plaatjes omdat mijn 2 reserve bandjes op waren en mijn vrouw niet het paadje in kon met haar 4*4 auto.


Koop dan ook een fietsenrek voor achter op haar paard, dan kan ze (bijna) overal komen.
Woensdag weer maar eens in het bos gecrosst. Ik had geen zin in regen, heel veel wind en gezeur. Ging prima. Lodi moest moest trouwens ook vanaf de Flaasbloem terug naar huis lopen met een lekke band (en opengescheurde buitenband).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 22 jul 2005 14:35

Band is snel genoeg; k zou er anders niet mee koersen. Tip voor je vrouw: een Hummer, kan je overal mee door en vermorzelt alle paaltjes, struiken, muurtjes en andere wagens die in je weg staan.


Hutchinson ga ik bestellen, bedankt maat !
Voor de Hummer, heb je de laadruimte wel eens gezien....... kun je 3 keer per week naar de AH of in jouw geval naar de DelHaize. Bij Top gear zijn ze ermee naar de antiekmarkt gegaan en daar kregen ze nog geen tafeltje geladen... WHAWHA, wel coole bak erg BLING !
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 22 jul 2005 16:11

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 22 Juli 2005


Quote: Origineel geplaatst door R Time / Epic op 22 Juli 2005

Dat is dus exact wat mijn fietsenmaker Rings verteld. Qua gewicht in verhouding met de andere bandjes is hij wel snel ? ( ja ik weet het: snel moet je zelf zijn en hard trappen..... ). Mijn humeur begint al te verbeteren, woensdag heb ik 3 kilometer moeten lopen op plaatjes omdat mijn 2 reserve bandjes op waren en mijn vrouw niet het paadje in kon met haar 4*4 auto.

Band is snel genoeg; k zou er anders niet mee koersen. Tip voor je vrouw: een Hummer, kan je overal mee door en vermorzelt alle paaltjes, struiken, muurtjes en andere wagens die in je weg staan.


poeff zon hummer kost ook wat kan je beter een knechtje huren die op je reserve fiets rijdt.die rijdt tenminste geen 1 op 3 zoals hummers
 
keep the bike alive

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jul 2005 16:44

Het knechtje was er niet die reed in het bos zoals ik al eerder meldde.
Yeah right, in his dreams!
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

rtimeepic
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 07 apr 2005 23:53

rtimeepic 25 jul 2005 21:15

Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 22 Juli 2005


Het knechtje was er niet die reed in het bos zoals ik al eerder meldde.
Yeah right, in his dreams!


JA ja dan had ik in je oortje geroepen " laat je afzakken daar in die kopgroep, ik zit lek "    WHAHAHA
Bontrager select___Twijfelaar___1800km(still going)___1 lek (grote glasscherf)___woon-werk (nat en droog)___goede ligging bij nat en droogContinental 22 tube__C a s r a n___10.000km(4500 per tube)___nauwelijks lek te rijden (1x nagel), gewoon op-rijdenHutchinson Carbon Comp___C a s r a n____6000km (3000km/band)____ 1x lek, heel degelijkHutchinson Fusion____C a s r a n______12000km (4000/band)____ gn lek, verbeterde versie voorgaande, lievelingsband!!Michelin Axial Pro__C a s r a n___2500km___2x lek, moeilijk van velg af te halenMichelin pro___Zombie___4000km (op)___gemiddeld lek___90training10race___perfecte wegliggingVeloflex Master (170gr)___C a s r a n___400km(still going)___niet lek, rijdt primaVittoria EVO CX___C a s r a n____2000km____ 1x lek, superband, snelle slijtage in voorjaarVittoria Rubino____C a s r a n____2000km____gn lek, oerdegelijk
Ik heb met heel wat bandjes gereden en ik weet niet meer precies hoeveel km er op allen zijn gemaakt, hier een aantal.
continental gp300:___Hans___ achterband___ 1000km 3x lek, training daarnagewisseld als  als voorband veel kilometers geen lek. --> beviel mij niet  echt --> redelijke allround band.
Vittoria rubino:___Hans___ voor- en achterband ___ 1500km, degelijk, zwaar, matige grip in regen, voorjaars training. (niet versleten) 2x lek --> goede trainingsband
pariba pro-evolution___Hans___ voor en achterband__ 2000km). Zware maar lekker rijdende slick, goede grip, weinig lek. ( --> zeer goede trainingsband
Swalbe blizzard sport ___Hans___ achterband__  weinig KM__winter training, onconfortabel niet fijn rijdend bandje, niet veel km op gemaakt. geen lek. --> matige trainingsband
Swalbe Stelvio, ___Hans___ Voor en achterband___800km (still going)super rijdend, in cours en training, geen lek. -> Allround topbandje!  
Vittorio Diamond___Time Epic___3 maanden__4* lek__rolt prima maar ik word gestoord van lekke banden !__tour
Vittorio Rubino Pro__Time Epic__1 jaar__nooit lek__niet licht maar wel oer degelijk__tour
Hutchinson Long Distance__Time Epic__ 50 kilomer___ niet lek te krijgen wel oerlelijk___ regen gem 32,2
sorry !................Domaine Grande Roche, Chablis Premier Cru 2001 ( vakantie weet je wel, morgen Jupiler Grand Cru = nacht van Chaam !!!!!! )
van een beetje wind is nog niemand kapot gegaan.....

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 jul 2005 23:56

de beste band die ik gereden heb was er een van vittorio ik weet alleen niet welke maar 6000 km en geen enkel lek getipt door een oom die op die banden gem 8000 km rijdt nu net een stel vredesteins weggegooit 1000 km en al een behoorlijk gat. nu continental aan het proberen de grand prix maar ik denk dat ik mijn oom weer eens aankijk of die nog een topbandje weet

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 27 jul 2005 15:51

iemand ervaring met michelin megamium2 ??

Da's een bandje waarvan ik de prijs nog schappelijk vind, maar wat is hij waard?

Ik zoek een allround band: winter zomer, nat droog. asfalt, beton, tegels, aangereden aardewegels...

Hij moet nergens echt top zijn, maar overal goed (top voor alles zal wel niet bestaan).

Voorlopig dacht ik aan GP 3000 van conti of deze megamium2

En speedium van michelin. Mensen die hier iets zinnigs over kunnen vertellen?

Plaats reactie