Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

welke carbon wielen,probleem met mavic ca

dylan
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2005 15:48

dylan 06 okt 2005 15:54

Hallo, ik heb sinds 1 jaar de mavic carbon SL 2005.Heb er dit jaar niets anders dan slagen in gehad, verdraaide spaken en tenslotte een spaak door de velg.
Nu ben ik dan ook op zoek naar een ander wiel en nu echt van carbon. Ik heb mijn oog laten vallen op een HED Alps, een 4ZA T50, of een Corima Medium. Heeft iemand ervaring met een van deze wielen????? Ik hoor graag goede en of slechte ervaringen.
De keuze voor wielen onder de 1000 Euro, is het eventueel vervangen van de wielen. Ik rijd nl zo'n 8 a 9000 km per jaar en rijd 40 wedstrijden. Ik kan wel op dure wielen gaan rijden, maar kijk nu maar naar mijn Cosmic's die kunnen na 1 jaar op de schroothoop.
 

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 06 okt 2005 16:15

Ik ben bang dat ieder systeemwiel zwakker is dan een "standaard" wiel. Volgens mij is een handgespaakt wiel altijd een betere keuze.
Als je goed de componenten uitzoekt, dan kan je net zo licht bouwen als Ksyriums en veel goedkoper bovendien.

Ik weet waarover ik praat: ik heb 4 Ksyrium sets ingeruild na ellende met scheuren in de velg.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 06 okt 2005 16:17

Indien je carbonwielen wil onder de 1000 euro, daar zou ik mijn handen afhouden, verloren geld.
Dan kan je beter voor een dure alu versie gaan : campa, fulcrum, easton.
Indien je toch carbon zoekt zoek dan vanaf +/- 1500 euro !

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 okt 2005 16:23

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 06 Oktober 2005

Indien je carbonwielen wil onder de 1000 euro, daar zou ik mijn handen afhouden, verloren geld.Dan kan je beter voor een dure alu versie gaan : campa, fulcrum, easton.Indien je toch carbon zoekt zoek dan vanaf +/- 1500 euro !

Stong, light, cheap. Pick two.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

dylan
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2005 15:48

dylan 06 okt 2005 16:34

Zoals jullie kunnen lezen heb ik al vrij dure zogezegd gangbare wielen kapot gereden. Betekent duur nu echt altijd beter????Of zit het hem ook in merknaam. Mavic is ook een merk, maar mijn ksyrium sl wielen scheurden rond de spaken na 1 jaar e 2 maanden ---->>> geen garantie!!!!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 06 okt 2005 17:09

Quote: Origineel geplaatst door Il Grasso op 06 Oktober 2005
Stong, light, cheap. Pick two.



Keith!

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 06 okt 2005 17:26

Ik heb wat rondgesurft op zoek naar HED info.
De Alps zouden redelijk bullitproof moeten zijn (maar dat zijn de cosmics en ksyriums ook) Echt licht zijn ze natuurlijk ook.
Verder zijn ze gemaakt in een gewoon woonhuis, niet erg proffessioneel dus, verder is de namier van carbon bewerking niet de meest high tec.
Leuk detail: de productie van de befaamde HED 3 spoke word uitbesteed in italie!
Als jij zo'n wielensloper bent zou ik gaan voor niet systeem wielen, denk aan een dura-ace/chorus/240 naaf met of een good old cxp33 velg of eventueel een zeer sterke fir antara velg (die overigens niet super in de earodynamica scoort).
Uiteraard zijn er nog zat andere alternatieven voor velgen, denk aan corima, zipp enz.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 06 okt 2005 18:40

>maar mijn ksyrium sl wielen scheurden rond de spaken na 1 jaar e 2 maanden ---->>> geen garantie!!!!
BELACHELIJK! De mijne scheurden na 2 jaar en werden gratis gerepareerd! Volgens mijn FM is Mavic heel soepel ermee en is het probleem bekend.

Wie is die FM?

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

dylan
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2005 15:48

dylan 06 okt 2005 19:05

O, heb jij wel erge mazzel gehad of ik een slechte dealer. Ik moest uiteindelijk 140 euro betalen voor een nieuwe velg. Ben benieuwd of de service van mavic nu wel goed is. Het wiel is nu naar codex (verdeler) gestuurd ter bepaling van garantie.
 
Even om terug te komen op garantie van Mavic.Heb crossmax wielen gehad. SL ook.Die zijn 10 maanden weg geweest!!!!!! Waarop ik van de dealer(was een andere dan die van de Ksyrium wielen) nieuwe wielen heb gekregen. 10 maanden is erg lang. Maar goed we dwalen nu af.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met CORIMA, 4ZA T50 of HED Alps??????

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 06 okt 2005 20:11

>O, heb jij wel erge mazzel gehad of ik een slechte dealer.
Ik denk het laatste.

>Ik moest uiteindelijk 140 euro betalen voor een nieuwe velg.
Dat is een normale prijs, maar het is bekend dat er een productiefout in de SL zit en daarom zou het gewoon onder coulance gerepareerd moeten worden. Ik zou gewoon nog eens met Codagex bellen en zeggen dat anderen het wel gratis gerepareerd gekregen hebben en ik zou NIETS meer kopen bij jouw dealer. Dan kan je net zo goed bij een goedkope zaak kopen, waar je weinig service krijgt.

>Ben benieuwd of de service van mavic nu wel goed is. Het wiel is >nu naar codex (verdeler) gestuurd ter bepaling van garantie.
Ik duim voor je!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

dylan
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 okt 2005 15:48

dylan 06 okt 2005 20:12

Zijn de zipp 404 velgen zoveel sterker dan de merken die ik heb genoemd????Weet iemand een goedkoop adres eventueel???

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 06 okt 2005 21:44

Quoten: Origineel geplaatst door dylan op 06 Oktober 2005

Zoals jullie kunnen lezen heb ik al vrij dure zogezegd gangbare wielen kapot gereden. Betekent duur nu echt altijd beter????Of zit het hem ook in merknaam. Mavic is ook een merk, maar mijn ksyrium sl wielen scheurden rond de spaken na 1 jaar e 2 maanden ---->>> geen garantie!!!!


Mavic Ksyrium SL heeft bij mij dan ook niet zo'n goede reputatie. Voor dat geld en voor iemand die een stevig én licht alu wiel wil, zou ik iets anders aanraden!!
 
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 06 Oktober 2005

Ik ben bang dat ieder systeemwiel zwakker is dan een "standaard" wiel. Volgens mij is een handgespaakt wiel altijd een betere keuze. Als je goed de componenten uitzoekt, dan kan je net zo licht bouwen als Ksyriums en veel goedkoper bovendien.


Nee, dat geloof ik niet. Jij hebt slechte ervaringen met Mavic Ksyriums, maar het zijn daarom ook... Ksyriums, namelijks "degelijke wielen zonder meer" maar helemaal niet probleemloos. Een betere koop van systeemwiel is Campa, Fulcrum, Easton... zoals TS-Biker dus zei.
 
Dylan, van wat jij opsomt kan ik kort het volgende zeggen.Vergeet de 4ZA's: goedkoop in aankoop, maar je zal evenzeer problemen kennen. Ik heb genoeg klodden met die wielen gezien.Hed Alps... leuke wielen, maar ik vrees dat ze wat fragiel zijn. En niet zo gemakkelijk te herstellen of service, omdat ze hier ook niet zo vaak voorkomen (?!).Over Corima kan ik je niet al te veel zeggen. Haalbare kaart wrslk.Zipp-velgen: zien er allemaal prachtig uit, maar ik merk meer en meer dat ze ongelooflijk fragiel zijn!!
Wel goed: Campagnolo Bora, Bontrager, Lightweight... allen boven je budget.
Een iets... ik denk er aan mijn hoog profiel carbon Bontrager wielen te verkopen (reden is dat ik twee paar hoog profiel carbonwielen heb sinds ik dit jaar Bora's kreeg; zou laag profiel Bontragers in de plaats willen): je kan ze overkopen, aan een prijs die wel binnen je budget ligt; mail indien interesse.  Zou even je Mavics moeten bekijken; heb dan misschien wel interesse om die over te nemen, als ik ze probleemloos krijg om te trainen.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie