Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

tufo

tomcat
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 okt 2005 00:59

tomcat 19 okt 2005 22:22

Oké ,

bedankt allemaal voor jullie ervaringen,ik stond op het moment tufo's te kopen,maar ben hier op terug gekomen nu ik praktijk ervaringen van jullie heb gehoord.
het worden nu dus gewone,maar uiteraard goede draad banden.

Groet tomcat.

janee
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 feb 2005 17:29

janee 27 okt 2005 21:59

ik heb tufo tubes gehad...
die hebben geen binnenband wat een tube wel heeft. het heeft dus ook een stevige, moeilijk lek te maken, buitenkant nodig. die is maar liefst 440TPI. nadeel is weer dat er 15bar is moet om het ding op een band te laten lijken. en met 15bar ben je je grip kwijt. dus daarom zit er een speciale zachte compount op de bovenkant van de band. helaas komen daar allemaal steentjes en kiezeltjes in vast te zitten en rij je alsnog binnen 1000km lek... oh ja dan kan je er sealant in doen. als het gaatje maar niet groter dan 2mm is.... werd mij een beetje te gek allemaal...
 
 
DM-LM-ORM

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 28 okt 2005 02:48

Quoten: Origineel geplaatst door janee op 27 Oktober 2005

ik heb tufo tubes gehad...
die hebben geen binnenband wat een tube wel heeft. het heeft dus ook een stevige, moeilijk lek te maken, buitenkant nodig. die is maar liefst 440TPI. nadeel is weer dat er 15bar is moet om het ding op een band te laten lijken. en met 15bar ben je je grip kwijt. dus daarom zit er een speciale zachte compount op de bovenkant van de band. helaas komen daar allemaal steentjes en kiezeltjes in vast te zitten en rij je alsnog binnen 1000km lek... oh ja dan kan je er sealant in doen. als het gaatje maar niet groter dan 2mm is.... werd mij een beetje te gek allemaal...


Welk type Tufo tube was dat?
De sealant moet er van bij de installatie al in overigens!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie