Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Carbon SL en bandjes

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 nov 2005 12:33

ff een gemakkelijk vraagje, leg je gemakkelijk bandjes om de Mavic Carbon SL ??? Bij sommige hoge velgen kan dit soms nogal een crime zijn.
Mij vraag is dus gaat dit gemakkelijk bij de mavic's ???
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 04 nov 2005 18:42

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 04 November 2005


ff een gemakkelijk vraagje, leg je gemakkelijk bandjes om de Mavic Carbon SL ??? Bij sommige hoge velgen kan dit soms nogal een crime zijn.
Mij vraag is dus gaat dit gemakkelijk bij de mavic's ???

Dit snap ik niet zo goed, voor zover ik weet hebben hoge velgen precies dezelfde maat als lage... ik denk dat het eerder aan de bandjes ligt dan aan de velgen! Heb zelf Cosmic Carbon SSC en dat gaat prima.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 04 nov 2005 19:34

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 04 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 04 November 2005


ff een gemakkelijk vraagje, leg je gemakkelijk bandjes om de Mavic Carbon SL ??? Bij sommige hoge velgen kan dit soms nogal een crime zijn.
Mij vraag is dus gaat dit gemakkelijk bij de mavic's ???

Dit snap ik niet zo goed, voor zover ik weet hebben hoge velgen precies dezelfde maat als lage... ik denk dat het eerder aan de bandjes ligt dan aan de velgen! Heb zelf Cosmic Carbon SSC en dat gaat prima.

het hangt meer van de combinatie banden-wielen af. die campa wielen zijn net even wat hoger als de meeste mavic en daardoor zijn de banden er ook moeilijker om te krijgen (sommige). het moet geen probleem vormen of het hoge of lage velgen zijn. en uiteindelijk krijg je ze er toch wel om.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 04 nov 2005 23:06

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 04 November 2005

ff een gemakkelijk vraagje, leg je gemakkelijk bandjes om de Mavic Carbon SL ??? Bij sommige hoge velgen kan dit soms nogal een crime zijn.
Mij vraag is dus gaat dit gemakkelijk bij de mavic's ???


Die hoge velg maakt niet uit. De Mavic Cosmic Carbone is niet meer dan een Mavic Open Pro velgje met een niet-structurele carbon erbovenop.  Ideaal om mee te trainen, die bandjesversie dus.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 05 nov 2005 20:31

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 04 November 2005


Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 04 November 2005


ff een gemakkelijk vraagje, leg je gemakkelijk bandjes om de Mavic Carbon SL ??? Bij sommige hoge velgen kan dit soms nogal een crime zijn.
Mij vraag is dus gaat dit gemakkelijk bij de mavic's ???

Dit snap ik niet zo goed, voor zover ik weet hebben hoge velgen precies dezelfde maat als lage... ik denk dat het eerder aan de bandjes ligt dan aan de velgen! Heb zelf Cosmic Carbon SSC en dat gaat prima.

Mijn vraag komt eigenlijk doordat ik nu  Hed Alps heb, voor de rest hele fijne wielen, gewoon 700c maar bandjes er omheen liggen gaat echt heel erg moeilijk. Vooral de eerste keer, als ze nieuw zijn!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

loeki
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:57

loeki 07 nov 2005 18:23

Ik heb zelf de carbone SL , en nog geen problemen meegemaakt met het opleggen van banden.

zurich
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:31

zurich 08 nov 2005 10:57

Welke bandjes gebruik je op de Carbone Sl?

loeki
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:57

loeki 08 nov 2005 22:15

michelin pro race 2

domicili
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2006 22:13

domicili 01 mei 2006 23:01

He allemaal ff een vraag: ik heb cosmic carbon sl wielen maar hoe krijg je in vredesnaam dat velglint erop?

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 02 mei 2006 06:46

Quoten: Origineel geplaatst door domicili op 01 Mei 2006

He allemaal ff een vraag: ik heb cosmic carbon sl wielen maar hoe krijg je in vredesnaam dat velglint erop?


Hoi,
..............Zoals bij elk ander wiel??
Gewoon velglint onder je wiel leggen, even aan de bovenkant met een schroevendraaier of iets dergelijks over de velgrand rekken, de schroevendraaier kan je dan verder mooi als hefboompje gebruiken om de rest van het lint in de velgrand te laten glijden en dat is het dan. Wel nog even er op letten dat het gaatje voor het ventiel en dat van het lint mooi over elkaar heen zitten.....
Wil je al dat gedoe vermijden dan kan je altijd nog een Velox katoen-polyester velglintje plakken. Vind ik nog altijd het beste vooral als je latex binnenbandjes gebruiken wil.
Ciao,
 
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie