Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Eurus 2006

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 25 nov 2005 22:38

Na bijna 4 uur over Arnhem - Zutphen te hebben gedaan kan ik eindelijk weer posten! ;-) Ben blij dat er toch veel mensen met ervaring van Eurus 2005/2006 rondfietsen, als ik het goed begrijp zijn de campa´s beter afgewerkt en minder kans op defecten maar is de after-sales een wat minder, en zijn de mavics minder mooi afgewerkt en is de kwaliteit minder (wat heet minder bij deze merken) maar is de after-sales beter? Of trek ik nu te snel conclusies?!
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 nov 2005 10:46

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 November 2005


Campa wielen (vooral de duurdere) gaan maar zelden kapot (maar campa laat lang op zich wachten in geval van schade). Mavic levert betere service maar gaat in verhouden vele malen vaker kapot (spaakbreuk en scheurvorming). Het is maar waar je voor kiest...... Mijn persoonlijke menig is dat er aan een campa wiel meer aandacht is besteedt terwijl de Mavics gewoon minder goed af zijn gewerkt en snel "verarmen".
 


Of ze in verhouding vaker kapot gaan betwijfel ik, dat er meer meldingen zijn over eventuele klachten lijkt me niet zo vreemd, bijna alle nederlandse toerfietsers rijden op de Ksyriums, rij maar eens een grote toertocht b.v. de AGR en kijk maar eens om je heen. Bijna iedereen rijdt met Ksyrium Elite of Sl. Ook veel complete fietsen worden aangeboden met Ksyrium.Zegt natuurlijk niets over de kwaliteit natuurlijk, maar hierdoor zal wel verklaart zijn dat je wat meer klachten hoort. Zegt niets over de verhouding!!
Wat die velgbreuk betreft, ik had een wiel van ongeveer 3 jaar terug, er zat toen een slechte serie tussen, die velg van mij viel in die serie volgens de barcode. Ik hoor nu niets meer over velgbreuk. Of zijn er hier op het forum nog mensen die hier klachten over hebben?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 nov 2005 11:28

Er zitten inderdaad goede en slechte series tussen de Ksyrium en specifiek de Sl wielen. Van een serie kreeg 80 haarscheurtjes (gewoon 50 te strak ingespaakt, zelf gemeten op de spaakspanningsmeter).
Verdere klachten bij ksyrium: na enkele weken roestvorming in de lagers, zeer zwaar lopende body, vochtvlekken onder de lak en loslatende lak op de alu spaken.
Bij campa kan ik tot op heden enkel prijs reparatiedelen noemen (en het herstellen van slagen in het achterwiel). Feit is wel dat een velg plus arbeid vaak even duur is als een kompleet wiel dus na een valpartij is het soms even slikken en een nieuw wiel aanschaffen.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5574
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 26 nov 2005 19:31

Conclusie: Het zijn allebei goede en betrouwbare wielen, met beide zijn voor en tegens. Verder kan je het soms heel slecht treffen met een complete wielset, maar dat zegt niets over de kwaliteit van het product op zich.
Zo heb ik een paar Vento's gehad, niets dan ellende, ook zwaar lopende body, steeds spaakbreuk wiel is geheel opnieuw gespaakt. ook dat hielp niet ! Binnen het jaar de wielen opgeruimd er totaal geen meer vertrouwen in. Maar een fietsmaatje van mij rijdt al 5 jaar probleemloos rond op zo'n zelfde setje!!!
Zo ben ik helemaal weg van mijn Ksyrium SL, zijn er na 3 jaar nog spik en span uit, blijven kaarsrecht en lopen heerlijk licht, en ook geen problemen met de lak hoor!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 nov 2005 19:35

Ja, maar... Ten eerste is Vento niet echt te vergelijken met Eurus. Ten tweede zijn er gewoon echt veel meer problemen met Ksyriums geweest (zelf ook o.a. gescheurde velg) dan met Eurus...

Denk dat onderhand de Ksyriums wel beter zijn maar ik zou zelf alsnog voor Eurus gaan.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 nov 2005 19:48

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 26 November 2005

Ja, maar... Ten eerste is Vento niet echt te vergelijken met Eurus. Ten tweede zijn er gewoon echt veel meer problemen met Ksyriums geweest (zelf ook o.a. gescheurde velg) dan met Eurus...Denk dat onderhand de Ksyriums wel beter zijn maar ik zou zelf alsnog voor Eurus gaan.

ksyriums hebben ook veel meer renner. dus heb je ook meer kans op problemen ect..
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 26 nov 2005 20:23

Ik denk dat ik wel ben overtuigd van mn keuze voor de Eurus 2006! Ik denk voornamelijk dat er tussen beide merken geen echte slechte wielen meer zijn, je kan wel pech hebben in het kopen van een set, de ene heeft er zoals ik hoor veel problemen met mavics en bij de ander lopen ze prima en idem bij eurus wielen. qua looks kies ik persoonlijk sowieso voor de campa wielen.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 26 nov 2005 20:23

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 November 2005
Je fietsenmaker verdient waarschijnlijk meer aan de Mavics. Hoe de nieuwe Eurus wielen zullen zijn valt nog af te wachten (als ze zo goed zijn als de fulcrums zit het wel snor). De oude eurus wielen waren zo'n beetje de beste in hun klasse (Easton komt hier zeer dicht bij). Mavic heeft maar enkele goede wielsets in het programma maar degene die moeten concurreren met de Eurus wielen mogen helaas nog niet in de schaduw staan........



welke wielsets zijn deze? ik heb namelijk de mavic cosmic elite en nog steeds geen problemen ermee gehad...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 nov 2005 20:30

De oude en nieuwe Cosmics Carbones zijn de beste (meest zorgeloze wielen) in hun soort. en voor de rest lees de postings: je kunt geluk hebben maar ook pech dat er een slechte serie tussen zit. Enige keer dat ik gewoon afraad is is als iemand aangeeft veel in de regen te rijden. Mavics zijn matig afgedicht en op dit punt zijn campa (de duurdere) en Easton wielen gewoon stukken beter.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2005 20:45

Eurus heeft wel een goede afdichting? Ik gebruik ze wel met enige regelmaat (helaas) in de regen.
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 26 nov 2005 21:51

Eurus heeft vetnippels (enkel voor bruikbaar). Voorwiel regelmatig doorspuiten en ze lopen eeuwig. Achternaaf goed met vet (niet in de vrijloop!!!) vullen en ook daat jarenlang geen probleem!

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 26 nov 2005 22:12

Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 26 November 2005
De oude en nieuwe Cosmics Carbones zijn de beste (meest zorgeloze wielen) in hun soort. en voor de rest lees de postings: je kunt geluk hebben maar ook pech dat er een slechte serie tussen zit. Enige keer dat ik gewoon afraad is is als iemand aangeeft veel in de regen te rijden. Mavics zijn matig afgedicht en op dit punt zijn campa (de duurdere) en Easton wielen gewoon stukken beter.


naja dat is heel mooi want ik fiets bijna nooit in de regen...naja af en toe wel...maar als ik in de regen heb gereden doe ik mijn fiets en mijn wielen gelijk schoonmaken en ook opnieuw invetten...is dit ook perse nodig of is dit over-the-top?

Plaats reactie