Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Eurus 2006

vinylly
Forum-lid
Berichten: 322
Lid geworden op: 04 jul 2005 21:21

vinylly 25 nov 2005 16:38

Hallo,
Inmiddels heb ik een fiets besteld met een paar Eurus 2006 wielen. De fiets is februari 2006 klaar om op te halen maar zit nog beetje te denken over de velgen. Ik kan helaas weinig recensies vinden over de 2006 modellen. Heeft iemand al enige ervaring met deze velgen of ergens wat gelezen/gehoord?!
Ik kijk uit naar jullie reacties
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 nov 2005 18:48

Heee,Vinylly.
Ook ik heb getwijfeld tussen de Eurus (zwart) en de Ksyrium ES. Op aanraden van mijn FM ben ik eigenlijk overstag gegaan en voor de Ksyrium ES gegaan. Hij vertelde mij op de basis van zijn ervaringen met klachten en reparaties, ik volgens hem beter af ben met de Ksyriums. Qua spaakverdeling, bij eurus per 3 gegroepeerd, is dit wiel wat minder sterk volgens hem. Ook is de service bij problemen beter volgens hem, dit is wel iets wat ik kan beamen, bij mijn Ksyrium SL wielen had ik na 2 jaar een scheurtje in de velg, en ik kreeg binnen 1 week een nieuwe velg, geheel zonder kosten. Verder heb ik ook heel slechte ervaringen met de Vento wielen van Campa, veel spaakbreuk, maar dan praat ik over 10 jaar geleden, dat was natuurlijk een heel ander soort wiel. Over mijn Ksyriums SL ben ik wel heel erg tevreden, heb er zeker al 25.000 km mee weg. 1 keer spaakbreuk en dat scheurtje, maar steeds snel en kosteloos opgelost.
De tijd zal het uitleren of je de goede keus gemaakt hebt, iets wat ook voor mij geldt, de Ksyrium ES is tenslotte ook een nieuw soort wiel.
ES had ook heel mooi geweest hoor op je Paris,
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

jee-es
Forum-lid
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 feb 2005 15:12

jee-es 25 nov 2005 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 25 November 2005


Heee,Vinylly.
Ook ik heb getwijfeld tussen de Eurus (zwart) en de Ksyrium ES. Op aanraden van mijn FM ben ik eigenlijk overstag gegaan en voor de Ksyrium ES gegaan. Hij vertelde mij op de basis van zijn ervaringen met klachten en reparaties, ik volgens hem beter af ben met de Ksyriums. Qua spaakverdeling, bij eurus per 3 gegroepeerd, is dit wiel wat minder sterk volgens hem. Ook is de service bij problemen beter volgens hem, dit is wel iets wat ik kan beamen, bij mijn Ksyrium SL wielen had ik na 2 jaar een scheurtje in de velg, en ik kreeg binnen 1 week een nieuwe velg, geheel zonder kosten. Verder heb ik ook heel slechte ervaringen met de Vento wielen van Campa, veel spaakbreuk, maar dan praat ik over 10 jaar geleden, dat was natuurlijk een heel ander soort wiel. Over mijn Ksyriums SL ben ik wel heel erg tevreden, heb er zeker al 25.000 km mee weg. 1 keer spaakbreuk en dat scheurtje, maar steeds snel en kosteloos opgelost.
De tijd zal het uitleren of je de goede keus gemaakt hebt, iets wat ook voor mij geldt, de Ksyrium ES is tenslotte ook een nieuw soort wiel.
ES had ook heel mooi geweest hoor op je Paris,

De ES heeft alleen een ander prijskaartje dan de Eurus...De ES zal vast een goed wiel zijn, maar of hij zijn prijs ook rechtvaardigt weet ik zo net nog niet...
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 nov 2005 20:07

€ 799.00 tegen 679.00 euro was dat bij mij FM, dus dat is nou niet echt een verschil om wakker van te liggen, is mijn mening.
Hetzelfde geldt dan in dit geval voor de eurus !
PS.: mijn FM is geen prijsvechter, maar dat weet ik en neem ik voor lief, ik pik liever een stukje service mee.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 25 nov 2005 20:18

Wat noem je prijsvechter?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 25 nov 2005 20:19

Je fietsenmaker verdient waarschijnlijk meer aan de Mavics. Hoe de nieuwe Eurus wielen zullen zijn valt nog af te wachten (als ze zo goed zijn als de fulcrums zit het wel snor). De oude eurus wielen waren zo'n beetje de beste in hun klasse (Easton komt hier zeer dicht bij).
Mavic heeft maar enkele goede wielsets in het programma maar degene die moeten concurreren met de Eurus wielen mogen helaas nog niet in de schaduw staan........

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 25 nov 2005 20:29

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 25 November 2005


Je fietsenmaker verdient waarschijnlijk meer aan de Mavics. Hoe de nieuwe Eurus wielen zullen zijn valt nog af te wachten (als ze zo goed zijn als de fulcrums zit het wel snor). De oude eurus wielen waren zo'n beetje de beste in hun klasse (Easton komt hier zeer dicht bij).
Mavic heeft maar enkele goede wielsets in het programma maar degene die moeten concurreren met de Eurus wielen mogen helaas nog niet in de schaduw staan........

Hier sluit ik mij volledig bij aan! Heb hele goede ervaring met de Eurus 2005 wielen ben 90 kilo 12.000 km mee getrapt en geen centje pijn!!@
Alleen maar Campa en niets anders!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 nov 2005 20:46

Je fietsenmaker verdient waarschijnlijk meer aan de Mavics.
Beetje flauw, om dit te zeggen !!!! Maar ik heb de keuze helemaal zelf gemaakt, het is echt niet zo dat de mavics mij opgedrongen zijn. Hij heeft zelf gezegd ook gezegd dat ze waarschijnlijk kwalitatief erg dicht bij elkaar liggen. Maar zijn ervaring was wel dat met garantie en klachten de importeur codagex wat soepeler was. Maar als ik die eurus mooier vond, die gerust kon nemen.Had zelf een lichte voorkeur voor de ES, gezien mijn ervaring met de SL vandaar mijn keus.
Hier sluit ik mij volledig bij aan! Heb hele goede ervaring met de Eurus 2005 wielen ben 90 kilo 12.000 km mee getrapt en geen centje pijn!!@
Hetzelfde geldt voor mij met de Ksyrium SL ook geen centje pijn !!! de beste wielen voor mij die ik tot nu toe gehad heb.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 nov 2005 20:52

De Eurus 2005 had/heeft een hele goede reputatie, dus ik vertrouw er op dat het met de nieuwe ook goed is.
Dit voorjaar komt er ook bij mij een setje waarschijnlijk.
Less is bore

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 nov 2005 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 25 November 2005


Wat noem je prijsvechter?

Hopmans, Salden en internet aanbieders !!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 25 nov 2005 22:02

De 2006 is ook erg mooi. Ben straks benieuwd naar je bevindingen Daniel. Niet dat ik mijn 2005 wil inruilen :-)


Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 November 2005
De Eurus 2005 had/heeft een hele goede reputatie, dus ik vertrouw er op dat het met de nieuwe ook goed is.
Dit voorjaar komt er ook bij mij een setje waarschijnlijk.

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 25 nov 2005 22:06

Campa wielen (vooral de duurdere) gaan maar zelden kapot (maar campa laat lang op zich wachten in geval van schade). Mavic levert betere service maar gaat in verhouden vele malen vaker kapot (spaakbreuk en scheurvorming). Het is maar waar je voor kiest...... Mijn persoonlijke menig is dat er aan een campa wiel meer aandacht is besteedt terwijl de Mavics gewoon minder goed af zijn gewerkt en snel "verarmen".
 

Plaats reactie