Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

all round, stevige wielen

korb
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2006 15:24

korb 06 jul 2006 12:50

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Juli 2006

magnesium velgen


Heb je er zelf ervaring mee dan?
Er is niks mis met Magnesium velgenIk heb er al zo'n 2500 km ermee gereden (ik weeg 95 kg!!) , waaronder ook zo'n 1400 tijdens wedstrijden en ze zijn nog steeds superrecht. Kennissen van me hebben ook wielen van Zoran met Mach1 Magenesium velgen en ook zij zijn erg enthousiast.
Het enige is dat deze velgen wat gevoeliger zijn , omdat ze wat lichter zijn dan de meeste andere velgen. Maar dat is normaal voor velgen die minder dan 400 gr. wegen...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jul 2006 14:13

Je hebt op school zeker jarenlang zitten slapen bij Scheikunde?
Magnesium is veel te gevoelig voor corrosie. Op het moment dat er een beschadigingetje in de lak laag komt oxideerd de velg in extreem tempo weg zonder dat je hebt door hebt. Er achter komen doe je als je een keer door een gat rijdt, want dan breekt de velg door midden. Een velg is een veel te kritiek onderdeel om magnesium te gebruiken, net zoals bijv een stuurpen. ITM The Stem stuurpennen zijn bijv ook van magnesium en daar knappen er nog heel regelmatig wat van door midden.
In hoeverre de velg echt van Magnesium is heeft Zoran mij nog steeds niet kunnen vermelden. Het zou me niet verbazen als het gewoon een alu legering is met een heel klein beetje magnesium ipv een magnesium legering (meer dan 50 magnesium)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

miegael
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:33

miegael 06 jul 2006 23:12

http://www.mach1.fr/rims2_en.php?nom=route_magnesium

magnesium alloy body ; alloy idd alleen hoeveel procent mag en alu staat er nie bij.

Plaats reactie