Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

all round, stevige wielen

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2006 01:28

Cannondale frame, 1e was de hoofd driehoek nog helemaal carbon, maar langzaam maar zeker wordt weer bijna de hele fiets alu. Cannondale had er een hele reclame campagne omheen gebouwd van legalize my cannondale.. Ze waren alleen zelf vergeten dat de Caad8 lichter en stijver was.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 30 jun 2006 11:13

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 29 Juni 2006

maar langzaam maar zeker wordt weer bijna de hele fiets alu.

Nee hoor, in vergellijking met de 6:13 team, van de recente frames het model met het meeste carbon, wordt bij het dit jaar uit te komen model -de ''six'' - juist weer meer carbon gebruikt: het hele balhoofd is er van gemaakt. Alleen de zitbuis en de achtertrein zijn nog van aluminium.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 30 jun 2006 11:38

Ik kreeg gisteren nog een mailtje van een kennis van mij, die mecanicien is geweest van een amerikaans Pro-Cycling team:

" I replaced all the right side spokes on a Campagnolo Eurus/same as Fulcrum wheel and what a crappy design..".

Doe er je voordeel mee.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2006 12:20

uh ja en met welke spaken heeft ie die dan vervangen? Gewoon weer dezelfde spaken neem ik aan, dus dan is er niets veranderd en een kwestie van tijd voor het weer misgaat. Dit is overigens het 1e slechte wat ik over fulcrum 1's en eurussen hoor.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lw068236
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2005 10:02

lw068236 30 jun 2006 14:59

Een gewone ultegra naaf, dt-swiss of sapim spaken en een mavic velg cxp33, en je kan voor vele duizenden kilometers verder. Nog een groot voordeel van de "klassieke wielen": Heb je onderweg iets voor (spaak los, put in de velg...) dan kan je bij elke fietsmaker onderweg aankloppen. Probeer dat maar eens met een ksyrium, bontrager... Als je geen fietsmaker in de buurt hebt die zich een beetje bezig houdt met racefietsen heeft hij waarschijnlijk zelfs nog geen passende nippelsleutel om je spaken aan te spannen.
 
Luc
triathleten doen het 3x beter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2006 15:51

Een nippel aanspannen kan ook altijd desnoods nog met een tang. Groter probleem is als je in bergen een spaak breekt. Dat soort dingen gebeuren altijd zaterdmiddag 3 uur zodat je nergens meer heen kan. En vervolgens op maandag de hele dag in een auto zit opzoek naar een FM
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 30 jun 2006 17:56

Hmm,
 
fraaie meningen, ervaringen en adviezen.
Ik begin nu steeds meer te neigen naar een handgemaakt setje.
Wat is dan de juiste keuze? Mag wat kosten.
a) DT 240 naven, DT of Sapim spaken en DT 1.1. velg (of ander type DT velg?)
b) goede naaf (dura-ace of record); sapim spaken en cpx33 velg.
c) ander advies
En wie kan zo''n goede set maken/leveren? Zoran? Of andere zaak omgeving midden des lands (ja, ja Zoran, zit in Assen; ikzelf woon in Zeist)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 03 jul 2006 14:14

Mavic Open Pro is eigenlijk de tegenhanger van de DT R1.1 ( CXP33 is hoger en zwaarder en dus steviger), bij Ambrosio is dat de Excellight.
Motta
 
 
Motta

korb
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2006 15:24

korb 03 jul 2006 22:06

 
Ik heb zelf het volgende setje van Zoran (bikexperto) gekocht;  
White Industries H1 naven + magnesium Mach1 velgen + zilveren CX RAY spaken.Meer info mbt White industries naven :
slechts 1400 Gram.
Deze set is veel beter van kwaliteit en lichter dan de DT 240 S set.
face=Verdana color=#0000ff http://www.sidewayscycles.co.uk
color=#800080 www.whiteind.com
 'reviews' ;   ( face=Verdana color=#800080 http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22110.shtml)Ik heb er  2 jaar garantie op gekregen.
Prachtige wielen en rijden perfect.

miegael
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 mei 2006 22:33

miegael 03 jul 2006 23:17

Quote: Origineel geplaatst door Korb op 03 Juli 2006
<FONT face=Arial> Ik heb zelf het volgende setje van Zoran (bikexperto) gekocht; White Industries H1 naven + magnesium Mach1 velgen + zilveren CX RAY spaken.
Meer info mbt White industries naven :slechts 1400 Gram.Deze set is veel beter van kwaliteit en lichter dan de DT 240 S set. face=Verdana color=#0000ff http://www.sidewayscycles.co.ukbr
color=#800080 www.whiteind.com
'reviews' ;   ( face=Verdana color=#800080 http://www.mtbr.com/reviews/Hub/product_22110.shtml)

Ik heb er 2 jaar garantie op gekregen.Prachtige wielen en rijden perfect.




Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2006 00:21

magnesium velgen
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

korb
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 mar 2006 15:24

korb 06 jul 2006 12:48

"Wat heb je ervoor betaalt als ik vragen mag?"
De prijs van de set was 690 euro bij Bikexperto (28 gaats, voor en achter).
 

Plaats reactie