Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lightweights

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 08 jul 2006 02:55

Vanavond heb ik mijn nieuwe Lightweights opgehaald. Standard 16/20 met Continental Competition tubes. Ik ben meteen even doorgereden naar Sharkman, en heb een extra setje remblokhouders gehaald met Swisstop remblokjes. Zojuist heb ik alles gemonteerd. Nog wel met mijn Record snelsluiters, want de Tune's zijn nog niet binnen.
Hier is een overzichtsfoto:

Hier een foto van de Zero Gravity remmen met de gele Swisstop blokken.

Ik loop tegen één klein probleempje op. Door de aparte vorm van de nda vork, en de hoge 'flens' (ik weet eigenlijk niet hoe zo'n ding heet), is er erg weinig ruimte tussen beide, en op één plek raken ze elkaar licht.Daar moet ik nog wat op vinden. Suggestie's?
Harde wind is meestal tegen.

rombaft
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 14 jun 2006 21:10

rombaft 08 jul 2006 05:03

staan prachtig op je fiets (knappe fiets in het algemeen trouwens)
over je probleem, 't is precies (foto kan bedriegen) of die naaf flens (whatever) zit er wat scheef op, heb je dit probleem langs beide kanten ?
't is precies maar een tikje slepen, maar of je daar mag wegvijlen ?
wat je misschien wel even kunt proberen is een rondelletje tussensteken, op de as van je voorwiel aan de binnenkant van je vork, moet maar een mm zijn, zo komt je vork ietsje wijder te staan en zal het misschien niet meer slepen

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 08 jul 2006 09:33

Prachtig hoor, Ron.
Het probleem met de nda vork stelt zich met een beperkt aantal vorken voor Lightweight (zo ook de nieuwste Time vorken). De oplossing hiervoor is een washer (ringetje) gebruiken zodat je de vork ietsje breder duwt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 08 jul 2006 10:23

Hee Ron,
Resultaat ziet er top uit. Dat met die nda vork was een risico (ben eens met AX remmen op een Dogma aan het Fröbelen geweest, paste aan de achervork ook van geen kan).
Oplossingen: vorkschede iets opschuren en opnieuw lakken (kan geen kwaad en wil ik wel voor je doen), of een rvs/alu ring op de patten lijmen zodat de vork iets verder uit elkaar komt te staan (mijn voorkeur want de als is geperst dus daar kan/mag niet tussen kan de ring uiteraard ook op de as lijmen).
Ik weet dat Lee (LJ) van Weightweenies dit probleem ook had bij zijn Dogma. Wil hem best wel even vragen voor een oplossing. Alternatief is een vraag stellen op het lightweight forum, heb je in no time een antwoord.
 

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 08 jul 2006 10:56

Ron, het eindresultaat is prachtig! Mooie tubes ook!!
Je Pinarello was al een toppertje, maar nu is het echt helemaal af! De ZeroGravity remmen zijn ook erg mooi!
Veel veilige km's toegewenst op de Lightweights!!!
You can never be too Specialized

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 08 jul 2006 14:35

Andere cranks, stuur en zadelpen en dan heb je mijn droomfiets. Echt super!!

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 08 jul 2006 14:39

Probleempje is opgelost. Van twee standaard 8mm RVS ringetjes van 1mm dik heb ik het gaatje iets opgeruimd, zodanig dat het precies past. Het voordeel hiervan is dat ze niet kunnen bewegen tenopzichte van de naaf. Ze vallen er zelfs niet af als je ze ondersteboven houdt. Desalniettemin zal ik ze nog even vast lijmen.Van al dat vijlen worden ze overigens wel heet. Ben benieuwd wat mijn vrouw vindt van onze nieuwe keukentafel versiering. Goed moment om een stukje te gaan fietsen
Harde wind is meestal tegen.

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 08 jul 2006 14:40

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 08 Juli 2006

Andere cranks, stuur en zadelpen en dan heb je mijn droomfiets. Echt super!!

Ik sta open voor suggestie's .
Harde wind is meestal tegen.

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 08 jul 2006 15:20

mooie fiets Ron in een woord prachtig! Het is mischien ondertussen ook een feit geworden dat lw's een fiets naar een nog hoger niveau tillen. Verder zijn de kleuren van de fiets ook mooi.
Waarom zou je de crank's en stuur en zadelpen veranderen. De crank's zijn mooi en ik zou er bijvoorbeeld geen stronglight pulsion's opzetten die passen niet bij de fiets.
En verder hoe fietst dat eigenlijk die lw's. Merk je verschil in stijfte tussen Hyperons en Lw's. En hoe zit het in gewicht tussen die twee.
En op je site www.pilotswatch.nl zie ik ook foto's van horloge's staan. Verzamel je die ook ofzo?
luuk

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 08 jul 2006 15:27

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 08 Juli 2006


mooie fiets Ron in een woord prachtig! Het is mischien ondertussen ook een feit geworden dat lw's een fiets naar een nog hoger niveau tillen. Verder zijn de kleuren van de fiets ook mooi.
Waarom zou je de crank's en stuur en zadelpen veranderen. De crank's zijn mooi en ik zou er bijvoorbeeld geen stronglight pulsion's opzetten die passen niet bij de fiets.
En verder hoe fietst dat eigenlijk die lw's. Merk je verschil in stijfte tussen Hyperons en Lw's. En hoe zit het in gewicht tussen die twee.
En op je site www.pilotswatch.nl zie ik ook foto's van horloge's staan. Verzamel je die ook ofzo?
luuk


Dank je wel. Hoe ze fietsen weet ik nog niet. Ik moet eerst nog wat huishoudelijke taken vervullen (vrouw met een eigen zaak), en hoop dan nog even te gaan fietsen. Ik laat het nog weten. De Hyperons waren super comfortabel, en ik verwacht dat de Lightweights toch wel duidelijk stugger zullen zijn. Qua gewicht moet het zuiver voor de wielen ongeveer 200 gram schelen. Uiteraard besparen de tubes ook nog wat ten opzichte van draadbanjes met binnenband.
Die horloges zijn inderdaad een andere hobby van me. Op de website staat een gedeelte van mijn collectie.
Harde wind is meestal tegen.

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 08 jul 2006 20:36

Als ik nog wat mag vragen
Wat is er eigenlijk bijzonder aan die horloge's want ik neem niet aan dat ze van de kermis afkomen. Hebben ze een hoge geldwaarde of historische waarde? Ik vraag me van alles af, want ik heb nog nooit iemand gezien die horloges verzameld.
luuk

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 08 jul 2006 20:51

Quoten: Origineel geplaatst door luukleeftink op 08 Juli 2006


Als ik nog wat mag vragen
Wat is er eigenlijk bijzonder aan die horloge's want ik neem niet aan dat ze van de kermis afkomen. Hebben ze een hoge geldwaarde of historische waarde? Ik vraag me van alles af, want ik heb nog nooit iemand gezien die horloges verzameld.
luuk


We gaan hiermee wel erg off-topic, maar voor één keertje mag dat vast wel.Van jongs af aan heb ik (naast voor alles met een stuur) een voorliefde voor apparaten met metertjes en knopjes. Het horloge past daar perfect in. Al jaren heb ik daarom een fascinatie met horloges. Dat heeft zich gemanifesteerd in het kopen van steeds weer een ander horloge, en langzaam maar zeker is het geworden tot een horlogeverzameling met een thema. Nu koop ik hoofdzakelijk klassieke horloges. Soms moet ik uiteraard ook weer wat verkopen, want de investering loopt toch behoorlijk op. Bijna al mijn horloge's hebben iets te maken met de lucht- of ruimtevaart. De oudste zijn zo'n 80 jaar oud, de jongste is nog geen jaar oud. Bijna allemaal zijn ze mechanisch, en de meeste hebben extra complicatie's zoals een tweede tijd of chronograaf. Een aardig voorbeeld is de Omega Speedmaster uit 1965 die ik bezit. Dit is een horloge van het exacte type dat de NASA geselecteerd heeft voor het Appolo programma. Nog steeds heeft Omega dit horloge in het programma, maar een originele uit die periode, in goede staat is veel zeldzamer en waardevoller dan een moderne. Ze hebben dus bijna allemaal een historische waarde, maar uiteraard vaak ook een behoorlijke financiële waarde.Mocht je belangstelling gewekt zijn, dan nodig ik je uit om eens een kijkje te komen nemen op het forum waarvan ik moderator ben:
http://forums.watchuseek.com/forumdisplay.php?f=7
Je zult merken dat er over horloges net zo veel te discussiëren valt als over fietsen.
Harde wind is meestal tegen.

Plaats reactie