Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

onderhoud nieuwe CXP33

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 19 jul 2006 12:23

Hallo,
Gister heb ik via bikexperto m'n nieuwe cxp33 wielen binnengekregen met veloche naven en triple butted spaken. Ik ga dr zondag mee op fietsvakantie en verwacht zo'n 2500-3000 km te fietsen in 23 dagen. Ik vroeg mij af of ik er nog wat aan onderhoud aan moet doen, smering oid. Weet niet hoe dat normaal bij nieuwe wielen geregeld is omdat ik dat altijd door de FM laat doen. Ik vraag het hier omdat ik hier sneller antwoord krijg als via bikexperto en ik vertrouw ook op jullie kunde!
Zit iig niet te wachten op problemen met m'n naven tijdens de vakantie!

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 19 jul 2006 13:57

Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jul 2006 14:07

Die naven moeten makkelijk dat stukkie mee kunnen gaan zonder onderhoud. Niets om je zorgen over te maken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ilko
Forum-lid
Berichten: 1237
Lid geworden op: 23 aug 2004 12:53
Locatie: Arnhem

ilko 19 jul 2006 14:15

Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 19 Juli 2006

Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

Voor de Ventoux moet je nog wel een stukje doorfietsen dan...

6:13freak
Forum-lid
Berichten: 198
Lid geworden op: 12 okt 2005 23:04

6:13freak 19 jul 2006 15:06

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 19 Juli 2006


Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 19 Juli 2006

Toevallig vroeg ik dat vorige week aan mijn fm: normaal gesproken is het voldoende om te checken of de spaakspanning nog goed is en je wiel mooi recht blijft. Dus wel een spanner meenemen. Als je ook naar de alpen gaat mag je die van mij wel lenen. Ik ga er zondag n.l. ook naar toe: Madeleine, Galibier, Izoard, Cayolle en de Mont Ventoux zitten in mijn hoofd. Nu nog in m'n benen. Prettige vakantie! Misschien komen we elkaar onderweg wel tegen.

Voor de Ventoux moet je nog wel een stukje doorfietsen dan...

De bedoeling is dat we van camping naar camping trekken (helaas met de auto)

maarten
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 aug 2004 12:09

maarten 19 jul 2006 15:12

idd spaken spaning is erg belangrijk. Ik was aan t fietsen in de ardennen met nieuwe wielen paar jaar terug, en de tweede dag wast raak.
tijdens een afdaling voelde het nogal raar, alsof je een supper lekke band hebt. das niet fijn met 50 naar beneden... dus stoppen en toen zag ik dat al mn spaken los zaten.

maar veel plezier daaro...
gr maarten<br>
<br>
Gaan we nog fietsen?... ;-)

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 19 jul 2006 16:25

Bedankt voor de reacties, een spakenspanner heb ik idd ook al mee want ik weet dat je na een paar 100 km altijd ff moet checken of ze nog voldoende op spanning zijn. Heb zelfs 4 extra spaken mee want ik hang een BOB met 20 kg bagage achter m'n fiets. Helaas ga ik dit jaar niet naar de alpen, dit jaar ga ik op de fiets naar Schotland! Volgend jaar ga ik weer naar de alpen om hopelijk de Marmotte weer te rijden en richting de 45 op de Alp te gaan. Kan niet wachten, helemaal niet nu ik de toer weer over de Galibier voorbij zie komen!

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 19 jul 2006 21:12

Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 19 Juli 2006

Bedankt voor de reacties, een spakenspanner heb ik idd ook al mee want ik weet dat je na een paar 100 km altijd ff moet checken of ze nog voldoende op spanning zijn. Heb zelfs 4 extra spaken mee want ik hang een BOB met 20 kg bagage achter m'n fiets. Helaas ga ik dit jaar niet naar de alpen, dit jaar ga ik op de fiets naar Schotland! Volgend jaar ga ik weer naar de alpen om hopelijk de Marmotte weer te rijden en richting de 45 op de Alp te gaan. Kan niet wachten, helemaal niet nu ik de toer weer over de Galibier voorbij zie komen!


De wielen van Bikexpero zijn goed hoor, ik heb ook een setje mavic CXP 33 met ultegra naven en DT spaken , en ik weeg 105 kilo en ze geven geen krimp hoor na 5000 km . En de spaken kunnen niet loslopen want Zoran gebruikt Prolock nippels van Dt daar zit borgmiddel in, en ze hoeven ook niet nagericht te worden heeft zoran mij verzekerd. hij heeft me niet uitgelegd waarom niet want dat was deels zijn geheim, omdat ik daar naar vroeg ivb met de grote afstand drenthe- noordholland

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jul 2006 13:07

Een wiel wat goed gespaakt is blijft gewoon kaarsrecht. Bagage is inderdaad altijd een zware belasting voor een achterwiel omdat de bagage zo moeilijkj uit het zadel komt bij een hobbel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 21 jul 2006 01:17

Zondag vertrek ik en ik zal als ik terug ben een utigebreid reisverslag hier op 't forum zetten welke dan met name ingaat op de technische aspecten, oftewel hoe goed leent een lichtgewicht racefiets zich voor een fietsvakantie van 3000 km! Heb iig extra spaken, binnen + buitenbanden, remkabel, versnellingskabel en een ketting bij me dus verwacht geen grote problemen!

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 21 jul 2006 10:41

Ga jij toevallig met Robert B. naar Schotland? Die vertelde mij namelijk dat hij ook zondag met een vriend op de fiets naar Schotland gaat.

mvg, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie