Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Racebanden voor tourder: nuttig of niet?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 19 aug 2006 22:31

Ik doe natuurlijk ook aan mtb en mede daardoor ben ik verslingert aan het rijden met verschillende banden voor en achter. Dus op de racefiets heb ik nu voor een vredestein fortezza liggen (waar ik overigens geen montageproblemen mee heb op mijn campa velg) en achter nu een conti gp (de gewone dus goedkope). Dus heb ik achter het voordeel van een harde band die en niet snel slijt en niet snel lek raakt, en voor heb ik een band die mij veel grip bied in bochten.

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 19 aug 2006 23:49

Rubino's zijn da bomb voor woon werk verkeer waar je echt niet met een lekke band wil staan. Ze lopen redelijk, plakken redelijk, eigenlijk zijn ze in alles redelijk, behalve prijs en en duurzaamheid (dat ze amper lek gaan had ik al gezegd)want wat dat betreft zijn ze uitstekend.

Als toerder is een zgn "race" bandje wel zo fijn omdat die dingen gewoon teringveel lekkerder rijden. De Pro2 Race lijken ook zeer behoorlijk lekbestendig, dus gooi ze erop en hang in de bochten!

scorcher
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 aug 2006 01:39

scorcher 20 aug 2006 12:21

Ok, super bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met andere bandjes, zit nu wel te twijfelen tussen de Michelins of de Fortezza's die dus in de regen beter schijnen te zijn. Ik laat wel weten wat het is geworden!

Plaats reactie