Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Lew PRO VT-1

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 10 jun 2007 15:23

Beste lieden,

Let op Team T-mobile tijdens de Tour. Een aantal reners zullen met de Lew PRO VT-1 set gaan rijden van 880gram!

Nice kom maar op met je Mavic Ultimates of je lightweights! (ja ok ze kosten ruim 2x zoveel)
pas op! paaltje!

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 10 jun 2007 16:22

Ik heb tijden een setje lews gehad maar de nieuwe schat ik toch minder in dan een setje lightweights (zeker qua afwerking) dus ik denk dat zeker lightweight hier niet bang van hoeft te zijn.....

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 10 jun 2007 17:39

pas op! paaltje!

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 10 jun 2007 17:49

Ik heb er afgelopen weekend eens goed naar gekeken bij S-Tec (fiets van de baas is een Cervelo SLC-SL, met LEWs waarin alleen nog de juiste lengte FSA Cranks in moeten, waardoor de fiets nog onbereden is ....) en moet zeggen dat de achternaaf er met de drievoudig verbinding er bijzijzonder uit ziet. Verder is het geheel niet heel flashy. Geen stickers of beschrijving die er uit spat en ook niet al te hoge velgen. Zag er verder wel goed uit nmm.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 10 jun 2007 18:39

Joy. Dus de nieuwe Lightweights heten LEW's. Daar kunnen de forumleden dan mooi weer dertig pagina's over vullen. Ben nu al nieuwsgierig hoe de nieuwe LEW's zullen heten ;)

Laatst nog een fietser gesproken die mijn wielen achterhaald vond want wat moet je nog met LW generatie 1 al de generatie 2 al in de winkels ligt. Uit pure schaamte durfte ik hem maar niet te bekennen dat ik ook nog altijd op de oude Flite zit met mijn billen. Tsja, zotten komen in alle soorten en maten.

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 10 jun 2007 18:44

TimoWr schreef:
Laatst nog een fietser gesproken die mijn wielen achterhaald vond want wat moet je nog met LW gen. 1 al de generatie 2 al in de winkels ligt. Tsja...


Fietsen? En licht en snel ook nog eens!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 10 jun 2007 18:54

Fietsen? Nee joh, fietsen zijn er nie tom op te rijden. Die zijn er om te fotograferen en dan op een forum te laten zien. Het liefst met de mededeling dat hij 3 kilo weegt maar superstijf is en geschikt voor dagelijks gebruik op de kasseien. Zo, en nu gaat de sarcasme mode weer uit ;)

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 10 jun 2007 20:04

"Kan wel zijn Sharkman maar dat is toch een gewichtsverschil van 200 gr. t.o.v. Lightweights (correct me if wrong) en ook al is afwerking niet zo super volgens jouw standaarden dan denk ik niet dat Pro Tour Teams zich daardoor af laten schrikken tenzij het abominabel slecht is. Ander wiel erin en hup.......Voor prive gebruik is de kwaliteit dan in mijn optiek veel meer van belang.
Als Lews inderdaad 2X de prijs van Lightweights zijn......diminishing returns....200 gr. winst voor 2X de prijs.."

Die 200 gram winst kan met Lightweights custom ook worden gehaald, knap zou het zijn als ze met gelijk blijvende stijfheid die 200 gram winst zouden halen en dat is niet zo.
Wielen die 2x zo duur zijn en een leverancier hebben die ook in het verleden niet uitblonk in klantvriendelijkheid? lijkt wel wat het verhaal van ADA, ook waanzinnig mooi, ook 2 x zo duur maar wie koopt ze???

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 jun 2007 20:19

Snow schreef:Kan wel zijn Sharkman maar dat is toch een gewichtsverschil van 200 gr. t.o.v. Lightweights (correct me if wrong) en ook al is afwerking niet zo super volgens jouw standaarden dan denk ik niet dat Pro Tour Teams zich daardoor af laten schrikken tenzij het abominabel slecht is. Ander wiel erin en hup.......Voor prive gebruik is de kwaliteit dan in mijn optiek veel meer van belang.
Als Lews inderdaad 2X de prijs van Lightweights zijn......diminishing returns....200 gr. winst voor 2X de prijs..

Ik loop te zoeken op het internet naar Lew. Wat is hun home page?



Misschien moet je toch maar eens beginnen met te leren lezen. Ik lees voor LEW "880gr"... 200gr daarbij en je komt op 1080gr. Nou ja, zo gaan er nauwelijks nog Standards 20/20 de fabriek uit!
Er zijn al setjes Obermayers (altijd onder de 1000gr!!) van 920gr en minder verkocht. Dus wat kom jij met 200gr gewichtsverschil af??
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 10 jun 2007 20:54

Snow schreef:@Casran.Zeg arrogante klootzak! Ik zei toch "(correct me if wrong)" en dus ga me niet lopen te betichten van het feit dat ik niet lees. Ik kan ook wel eens wat missen temeer als links niet worden gepost. Ik vroeg het me gewoon af en gebruikte de gewichten die IK wist. Jij weet schijnbaar alles maar dat geeft je nog geen recht om zo te reageren. Er zijn mensen die minder weten en ik ben er 1 van. Als jij betete getallen hebt ok maar post dit dan op een normale manier. Casran, je kunt dit ook op een andere manier brengen hoor. Je kunt ook gewoon een reply met je antwoord sturen zonder mensen in de grond te boren. Als het zo moet op dit forum dan bedank ik er hartelijk voor.



Je hebt gelijk. Mijn antwoord was idd te bot. Mijn oprechte excuses.


Misschien vind je dit een interessant verslag over Lightweight Obermayers, met gewichten van een 12/20 set: http://www.rouesartisanales.com/article-6638769.html
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie