Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nwe Wielen Beste van 2 werelden?

marz
Forum-lid
Berichten: 653
Lid geworden op: 16 mei 2006 21:44

marz 11 okt 2007 15:02

Amclassic-fan schreef: Je hoeft dure wielen niet goed te praten met je prestaties...


Mooi gesproken!
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 11 okt 2007 15:08

Amclassic-fan schreef:
drummie71 schreef:en iet wat zenuwachtig gedrag zeker met stevige wind.

Wat valt daar verkeerd aan te lezen?


Dat "Drummie" er nog geen "last" van heeft, dat is de conclusie die jij eruit opmaakt. (al dan niet terecht)

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 15:37

nu komen de filosofen !!
NEE HE !!
hier zit ik helemaal niet op te wachten
probeer serieus advies te vinden en geen praatgroepje op te starten
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 11 okt 2007 15:48

drummie71 schreef:nu komen de filosofen !!
NEE HE !!
hier zit ik helemaal niet op te wachten
probeer serieus advies te vinden en geen praatgroepje op te starten


Volgens mij lok je dat een beetje zelf uit met je opmerkingen over aërodynamica en je eigen snelheden.

Maar goed... ik heb zelf de DT Swiss RR 1450 Mon Chasseral
Bevallen me prima. Licht, lage velg (dus geen last van zijwind), zwarte spaken, witte velg, rode spaaknippels en heb er nog niemand op zien rijden :D


ps: imho doet die aërodynamica er vrij weinig toe. Maar das mijn menig.

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 11 okt 2007 15:53

Beste van 2 werelden ? 3cm hoge alu-velgen. Spaken(spanning) geven geen zijdelingse stijfheid (!) aan een wiel maar het is de velg die dat moet doen. Een groter aantal spaken helpt overigens wel, 32 is al voldoende. 3cm hoge alu's zijn niet extreem zwaar of extreem duur (integendeel) of oncomfortabel(!) maar wel 2 a 3 x zo stijf als een lage velg; geen/minder wielflex bij aanzetten. Die velgen hebben geen nippels(niet nodig) dus die 64 nippels kunnen ook niet kapot gaan.

Waarom denk je dat Rose al zn (betaalbare) fietsen op 3 cm hoge alu's zet.
Ik zie dat ze buiten hun eigen merk nu ook ontzettend veel met Easton Circuit's werken.
Vergeet dus alle mythe's en kijk naar Rose want de Fa. Rose is niet echt dom.
Roadster

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 okt 2007 16:17

Nog niet gehoord: Citec. Heeft ook vrij lichte en aerodynamische setjes, 3000S of 3000S Aero bijvoorbeeld. Volgens mij staan ze best goed bekend; voor gebruikerservaring zul je vooral in Duitsland moeten zijn.

Verder wellicht idd Easton Tempest II alu (2007, te vinden voor 500 euro), of even wachten op de nieuwe serie EA90 Aero (rond de 600 euro) die ik persoonlijk erg mooi vind. De EC70 SL is ook niet mis, maar ik weet niet of Easton goed uit de voeten kan met alu/carbon combi's.

AC420 met lichte naven en aero spaken kan ook makkelijk voor dat budget en is licht en zo aerodynamisch als je mag verwachten.

Cosmic Carbon kan natuurlijk ook 'gewoon' maar echt licht is dat niet meer te noemen.

Volgens mij zijn er best wel veel opties.. het komt er toch op neer wat je zelf mooi vindt, denk ik :) (en wat objectief gezien een verstandige keuze is, rekening houdende met gebruik, je gewicht e.d.)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 16:24

LVGH schreef:het komt er toch op neer wat je zelf mooi vindt, denk ik :) (en wat objectief gezien een verstandige keuze is, rekening houdende met gebruik, je gewicht e.d.)


Gewicht is een issue, de rest eigenlijk niet. Onderbuikgevoel mag bepalen. Die stukken boven de 40km/u zullen wel meevallen, is absoluut geen enkele relevante reden om voor andere wielen te kiezen.

Ik rij met 2 totaal verschillende wielsets:
1. Record naven, DT comp spaken, DT RR.1.1. velgen
2. Campagnolo Eurus 2006

Het grote verschil: stijfheid, doorgeven van trillingen. Set 1 is vele malen soepeler op straatstenen/slecht wegdek, set 2 loopt net even iets lichter maar is knalhard. Elke trilling komt door.
In acceleratie, hard rijden oid voel ik geen verschil. Een ander bandje of een bar meer of minder lucht om welk wiel dan ook geeft een veel groter effect.
Less is bore

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 18:04

dt r.r 1.1 heb ik veel over gehoord die zijn dus erg goed kan niet missen

Hoe zit het eigenlijk met HED heeft iemand daar ervaring mee
Zo een HED3 Voor een hoge velg achter compleet onnodige luxe geef het toe
maar staat wel mooi zijn dat soort wielen voor gewoon gebruik ook lekker ? als in voor gewone trainingen en klimwerk ?
maar de instap HED modellen zijn ook niet zo heel duur zo 750,- als je goed zoekt
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 18:09

drummie71 schreef:dt r.r 1.1 heb ik veel over gehoord die zijn dus erg goed kan niet missen


Shimano WH-R500 is ook veel over gepraat. Zijn die dan ook erg goed?
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2007 18:18

drummie71 schreef:HED3


Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een fan ben van de huidige grijze Cervelo's, maar dat gaat mij zelfs 3 stappen te ver om die fiets daarmee te vern**ken.
3 spaaks wielen zijn voor triathleten en tijdritten, niet voor in een gewone racefiets. Het is niet alleen geen gezicht, het is ook nog zwaar en stuurt minder goed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 okt 2007 18:38

drummie71 schreef:dt r.r 1.1 heb ik veel over gehoord die zijn dus erg goed kan niet missen
RR1.1 is gewoon net zoiets als Mavic Open Pro.. je kunt er een lichte en toch degelijke set mee maken, maar als je het risico op scheuren bij de nippels wilt minimaliseren moet je de dubbelgebuste variant nemen en die weegt zo'n 470 gram wat niet heel licht is (zelfde als CXP-33 ongeveer). Vind het persoonlijk vrij saaie velgen, met uitzondering van de Mon Chasseral en Oro versies v/d RR1450.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 18:43

RR1.1. heeft nog een veeeeeeel groter nadeel: een bandje wisselen is het grootste drama wat er bestaat. Ken geen velgen die moeilijker gaan dan deze...
Less is bore

Plaats reactie