Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nwe Wielen Beste van 2 werelden?

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 09:10

Beste forumers

Ik ben aan het orienteren op een nieuw wielsetje
Ik heb nu de Easton Circuits die redelijk allround zijn, alleen minder aerodynamisch en iet wat zenuwachtig gedrag zeker met stevige wind.

Wat ik zoek is een Licht wiel maar ook aerodynamisch
Campa valt zowiezo af omdat ik Campa wielen op een Shimano
afgemonteerde fiets niet echt mooi vind staan.

Welke wielen heb ik op het oog ?
Door forumleden al in andere discussies getipte HED wielen en dan zou ik gaan voor de jet 50 niet te hoge velg en alu remrand.

Verder zijn er een aantal wielen die mijn aandacht hebben gevraagd maar waar ik niet zeker ben van de Aero eigenschappen die mooie lichte dt swiss rr1450 de roval fusee met die mooie ster naaf.
Ook de Fulcrum zero met platte spaken vind erg mooi allen heeft die verder niet hoge velgrand?.
Maar ook de Mavic carbon met alu remrand doet nog mee alhoewel die wel wat zwaarder is.

Full carbon valt af wil echt alurand voor het remmen

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden,??
budget liefst laag mogelijk maar zegge tussen 800 en 1000 is mijn gewenste max budget
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 okt 2007 09:36

Wel zo handig als je je eigen keuze een beetje beperkt.... Je noemt hier zowat alle alternatieven (en de mooisten wil je niet hahha)
Less is bore

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 okt 2007 09:59

Aerodynanisch is leuk als je langere tijd (en dan niet 10 minuten) rijdt. In alle andere gevallen is het niets meer dan een gimmick (wat inhoudt dat eigenlijk elke toerder ze zuiver voor de looks koops).
Advies kan dan enkel zijn dat je moet kopen wat je mooi vindt en dan bij voorkeur ook iets wat zijn betrouwbaarheid inmiddels bewezen heeft.

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 10:01

Daniel1975 schreef:Wel zo handig als je je eigen keuze een beetje beperkt.... Je noemt hier zowat alle alternatieven (en de mooisten wil je niet hahha)


Behalve Campa sluit ik niets uit, en dat schrijf ik express anders gaan liefhebbers mij allemaal prachtige Campa wielen aanbevelen.
Want dat had ik al door dat Campawielen erg geliefd en goed zijn.
Ik wil graag hulp in de keuze ik weet niet of een hoge velgrand persee noodzakelijk is voor goede Aero eigenschappen.
Zo ja beperk ik de keuze nog meer :-)
Maar in principe zoek ik onderbouwde argumenten en keuze's

Ehh ja sharkman en wat tip jij dan als zijnde goede wielen ???
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 11 okt 2007 11:17

Als je geen campa wil? zou ik in de range van fulcrum (of in de topline van bontrager) zoeken. Alternatief zou ook een setje easton tempest alu zijn.

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 12:29

Sharkman schreef:Als je geen campa wil? zou ik in de range van fulcrum (of in de topline van bontrager) zoeken. Alternatief zou ook een setje easton tempest alu zijn.


Intussen begrepoen dat fulcrum eigenlijk campa is dus erg goed dus dat is goede tip
Verder moet je voor voordeel met hoge velgen langer dan 10 minuten boven de 40 rijden, dat komt weleens voor dus ik ben nog flink aan het twijfelen
wat vinden jullie van de Zefiro k52 ?
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 11 okt 2007 12:38

waarom geen 'semi-aero' wielen velg van +/- 38 heb je toch een licht wiel en toch ook wat aero. er zijn dan diverse setjes op de markt ook o.a. zefiro K38

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 11 okt 2007 12:42

Mijn " lijstje" :

- "aero" : Zefiro K52 , goed en niet duur

- "semi- aero" : nieuwe Easton EC 70 SL 2008

- "gewoon" : Fulcrum racing zero

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2007 13:10

Als je met Easton Circuits al vind dat je last van zijwind heb, dan zou ik maar afblijven van 5 cm hoge velgen. Wat Sharkie met die aerodynamica bedoelt is dat het geen drol maakt bij 30 km/h, pas als je 40-50 rijdt valt daar echt wat voordeel te halen. Als ik de gemiddelde van jullie tijdrit zo zag is dat nog wat hoog voor je gegrepen.
Hoge carbon velgen heeft iedereen al, dus ik zou eerder gaan voor een setje American classic 420's met een leuk setje naven en DT Aerolite spaken. Een andere mooie velg (wel laag) is de Alex Crostini R3.1.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
drummie71
Forum-lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 24 apr 2007 21:17
Locatie: omg. Utrecht

Gebruikersavatar drummie71 11 okt 2007 13:30

Amclassic-fan schreef:Als je met Easton Circuits al vind dat je last van zijwind heb, dan zou ik maar afblijven van 5 cm hoge velgen. Wat Sharkie met die aerodynamica bedoelt is dat het geen drol maakt bij 30 km/h, pas als je 40-50 rijdt valt daar echt wat voordeel te halen. Als ik de gemiddelde van jullie tijdrit zo zag is dat nog wat hoog voor je gegrepen.
Hoge carbon velgen heeft iedereen al, dus ik zou eerder gaan voor een setje American classic 420's met een leuk setje naven en DT Aerolite spaken. Een andere mooie velg (wel laag) is de Alex Crostini R3.1.


Last van zijwind met de circuits ? nee dat heb ik niet gezegd :-)
Even iets beter lezen
Verder rijd ik solo inderdaad niet gauw boven de 40 in hoogseizoen wil dat nog wel eens voorkomen net aan boven de 40 dat dan weer wel
gehele seizoen in groepjes komt het geregeld wel flink over de 40 :-)
Verder ga ik wel naar je tips kijken bedankt voor je tips
geld ook voor eerder tips ik bekijk iedereen zijn ideeen en tips en wik en weeg
rustig verder.
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

IBAN
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 11 okt 2007 13:48

De WCS Protocol LTD hebben de Dt Swiss naven en zijn verkrijgbaar voor 549 €
(quote ritchey wielen topic)

mooi setje met aero spaken en dus dt swiss naven. Kwaliteit en duurzaamheid............? Wie het weet mag het zeggen in bovenstaand topic staan twee ervaringen meen ik!!

Setje ziet er optisch goed uit.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2007 13:49

drummie71 schreef:en iet wat zenuwachtig gedrag zeker met stevige wind.

Wat valt daar verkeerd aan te lezen?
Koop maar gewoon de wielen die je mooi vind, bij hoge velgen koop je alleen ook zijwind gevoeligheid erbij. Je hoeft dure wielen niet goed te praten met je prestaties...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie