Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Vraagje Carbon wielen

rogerfederer
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2006 22:53

rogerfederer 11 okt 2007 21:51

Hallo, ik zoek een goed stel carbon wielen aan betaalbare prijs, zelf heb ik al wat opzoekingwerk verricht, om binnen budget te blijven.Ik weet dat er mss al topics over zijn, maar graag had ik toch nog wat ervaringen gehoord van jullie over specifiek deze wielen:

-Cosmics Carbonne
-Cormima Aero
-Prorace Oxena
-HED Stinger
-Hed Jet 50


Alvast bedankt

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2007 21:53

Bedenk 1e maar of je een carbon of een aluminium remrand wilt hebben. Voordeel van een aluminium remrand is dat het beter remt (vooral in de regen) en dat je geen blokjes hoeft te wisselen als je wielen wisselt. De wielen die een volledig kartonnen velg hebben zijn lichter. Als je een keuze hebt gemaakt valt de helft van je lijstje namelijk al weg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

demonic
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 08 okt 2006 12:46

demonic 11 okt 2007 21:59

Ik gebruik nu al 2 seizoenen de Corima Aero carbon wielen en ben er zeer tevreden over, maar een groot minpunt is inderdaad de remkwaliteit in de regen zoals Amclassic-fan al aanhaalde. Voorts ben ik zeer tevreden over de wielen en heb er nog nooit echt "grote" problemen mee gehad en ik gebruikte ze dus in competitie!
Voorts heb je bij Corima natuurlijk ook nog de keuze tussen bandjes of tubes, dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, maar ik zou persoonlijk toch voor de tubeversie gaan. Ik heb altijd de indruk (misschien onterecht) dat de kans op scheuren bij de bandjesversie groter is!

groeten en hopelijk heb je er iets aan,
demonic

rogerfederer
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2006 22:53

rogerfederer 11 okt 2007 22:07

Alvast bedankt, ten eerste wil ik misschien ook al zeggen dat het dus voor tubes is dat ik wielen wil.
Uhm maar men sprak van alu-ramrand of niet, welk van men bovenstaande wielen hebben dit dan ?
En wil het dus zeggen dat als ik bv met carbonvelg rijd en plat rijd en ik van wiel wissel met alu velg ik "niet" kan remmen of wat is precies deimpact ervan ?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 11 okt 2007 22:25

Wanneer je dezelfde remblokken voor zowel alu als carbon remrand gebruikt kan het voor komen dat er een stukje alu in het remblokje blijft hangen. Dit kan vervolgens je carbon velg behoorlijk beschadigen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

rogerfederer
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2006 22:53

rogerfederer 11 okt 2007 22:49

oké, bedankt, maar wat ik dan niet begrijp. Iedereen die dus rijd met als wedstrijdwielen een carbon wiel en het andere een alu, moet dus telkens zen remblokken vervangen of wat, of hoe zit het juist. In princiepe is mijn plan om een volledig nieuwe fiets aan te schaffen met carbonwielen als wedstrijdwielen en die fiets dan ook enkel daarvoor te gebruiken. Maar bij slecht wegdek of kassei bv zou ik dan men ksyriums gebruiken, die evenwel alu zijn. Zou dit dan serieuze problemen kunnen geven, en raden jullie me an ook aan om met alu-valg te rijden ?

En heb je carbon wielen met alu velg, want bij diegene die ik ken is de velg toch altijd een laag carbon ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 okt 2007 23:21

Je moet idd altijd je remblokken wisselen als je een poosje plezier van je carbon wielen wilt houden. Je kan met remblokken voor carbon wel op aluminium velg rijden, maar dan moet je daarna zorgen dat er geen aluminium restjes meer in je remblokken zitten als je met carbon wielen gaat rijden. Cosmic carbon en Hed Jet hebben een aluminium remrand.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rogerfederer
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2006 22:53

rogerfederer 11 okt 2007 23:29

Oké bedankt, dan denk ik dat de balans voorlopig overheld naar de corima's gevolgde door de oxena's omdat die beide carbon-velgrand hebben en goed betaalbaar zijn, de oxena's zijn zelfs helemaal niet durr, maar weet iemand er nog wat meer over, waar schuilt bv het nadeel bij de oxena's dat ze toch wat goedkoper zijn ?

anno
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 jul 2006 15:34

anno 12 okt 2007 00:13

Volgens mij zijn de oxena's wat zwaarder dan de corima's. Op het forum heb ik eigenlijk allemaal positieve verhalen over de corima's gelezen en mindere over de oxena's. Dat laatste weet ik niet zeker, je kan hier op het forum even zoeken of het klopt. De HED stingers zijn volgens wat ik gelezen heb vrij degelijk.
Zoals amclassic-fan al zei, zou ik wel heel erg goed uitkijken met je remblokjes als je die op alu-wielen hebt gebruikt!
Mocht je voor de corima's gaan dan raad ik je aan de aero+ ook te overwegen. Daar zitten nieuwe ( carbon ) naven in en deze hebben volgens fdgrove een hogere stijfheid door de betere paraplu ( = de manier hoe de spaken in het wiel zitten zeg maar ) van de naven.

rogerfederer
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 nov 2006 22:53

rogerfederer 12 okt 2007 00:15

Heb je soms enige iddee van de meerprijs voor ide aero+ ?

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 12 okt 2007 10:37

Zou niet voor de oxena's gaan was in het begin heel tevreden, bollen goed en zijn stijf. Maar helaas na een half jaartje beginnen de spaken te breken. Heb wel goede ervaring met Hed jet 50.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 okt 2007 11:24

rogerfederer schreef:Heb je soms enige iddee van de meerprijs voor ide aero+ ?


Dit kun je zelf uitzoeken, zie http://www.corima.com

No offence, maar wij zijn hier om advies te geven en niet om dingen voor je uit te zoeken.

Plaats reactie