Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Snee in mijn tubes, kan dat kwaad?

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 11 okt 2007 22:53

Ik heb sinds kort Campa Bora Ultra onder mijn Trek zitten en ik heb 2 'dingetjes'.

- bij het remmen maakt hij een ontzettend hard piepend geluid. Als ik heel licht rem valt de remwerking tegen. Vanaf een bepaald remkracht begint hij opeens te piepen.
- Mijn velgen maken aardig wat geluid. Als ik over hobbels rijd dan hoor je ze echt rammelen. Maar ook gewoon rechtuit hoor ik bij elke wielslag een kleine tik (kan wellicht de sensor van mijn km-teller zijn?)

Ik hoop dat iemand een idee heeft of dit normaal is.

Alvast bedankt en de groeten,

Jefrey

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 11 okt 2007 23:20

Die kleine tik is misschien je ventiel dat tegen de velg aantikt. Doe er eens een plakker overheen en zie of het verdwijnt.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 12 okt 2007 10:57

Carbon en remwerking: Gaat niet echt samen. Je moet in ieder geval de allerbeste remblokjes hebben. Tja, een laag, niet aeroynamisch setje maakt geen lawaai, is honderdmaal comfortabeler, heeft een goede remwerking en heeft geen last van zijwind. Maar ja, de aerodynamika en looks van carbon he. Het is maar waar je voor kiest.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 12 okt 2007 11:02

Kan idd de ventiel zijn en remmen doe je toch niet met zo'n prachtige wielen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 12 okt 2007 12:10

Inderdaad, wie remt verliest en dit zijn tijdritwielen dus......

Als je de goede Campa blokken gebruikt, deze zijn goed uitgelijnd en je ventielen zijn goed geisoleerd dan zou alles goed moeten zijn.

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 12 okt 2007 13:45

Bedankt allemaal. En die tik kwam inderdaad door mijn ventielen.
Als het goed is zijn dit de juiste remblokken maar ik wil voor de zekerheid nog een paar setjes bestellen. Ik had gehoord dat dat via internet kan (mijn FM heeft ze niet) maar daar kan ik zelf nog wel even naar zoeken.

Die wielen heb ik er zelf opgezet en ik heb geprobeerd om ze zo recht mogelijk vast te maken. Of kan een halve mm afwijking al effect hebben?

gr.

Jefrey

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 12 okt 2007 13:53

Uiteraard is het van groot belang dat je wielen recht staan, maar ik denk dat Sharkman doelde op het uitlijnen van je remblokken.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 13 okt 2007 12:49

Inderdaad, en als er op je blokken Carbon type T3 staat heb je de goede. Je hebt voor jouw wielen overigens de BR-RE701 blokken nodig.

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 13 okt 2007 13:03

Sharkman schreef:Inderdaad, en als er op je blokken Carbon type T3 staat heb je de goede. Je hebt voor jouw wielen overigens de BR-RE701 blokken nodig.


Er staat inderdaad Carbon type T3 op. Maar wat voor een blokken zijn die BR-RE701 dan? (dezelfde?) Bij 1 stuk van de velg zit zelfs een krasje op het remvlak. Ik maak er misschien wel een foto van zo.

gr.

Jefrey

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 okt 2007 13:45

Dan zou ik het remblok maar eens goed controleren of daar geen rotzooi in is gekomen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 okt 2007 07:13

Hoi,

Let er tevens op dat je de remblokjes niet te laag monteert of je veegt een deel van je stickers weg....

Nieuwe Campa remblokken voor carbonvelgen piepen (nu ja, soms lijkt het meer huilen) als de pest, vooral als je netjes je velgen hebt ontvet.
Je kan er van aan dat iedereen van het fietspad springt als je de remmen eens goed aanhaalt..............:)

Na enkele honderden km verdwijnt dat wel en laat je best de remrand voor wat ie is. Niet onnodig poetsen. Wat van je blokjes achterblijft op je remrand beschermt de velg tegen premature slijtage en ook de doseerbaarheid van je remmen wordt er een stuk beter door.

De door Campa meegeleverde ventielverlengers (= Tufo, Vittoria, Conti etc.) tikken makkelijk tegen de rand van je ventielgat zodat je dit vervelende cyclische getik krijgt.
Tape omheen winden of teflon of, beter nog, silconen krimpkous.

Zoniet is Topeak een goede verlenger die je ook nog kan demonteren na gebruik.
Ook goed en spotgoedkoop zijn de verlengers voor draadbanden (ventielkop wordt niet gedemonteerd) die Corima aanbiedt. Ze zijn wat korter dan de meeste andere maar toch nog lang genoeg vor de Boras en verdikken net iets waar ze door het ventielgat steken waardoor rammelen nagenoeg is uitgesloten.

Ciao, :)
Snobisme is een dure hobby...

jefrey
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 11 okt 2007 22:47

jefrey 15 okt 2007 01:01

Daar heb ik nog eens wat aan, bedankt!

Er zijn inderdaad wat fietsers die opschikken maar ikzelf schik toch wel het meeste ;). Wanneer hij begint te piepen stop ik vaak snel omdat ik bang ben voor mijn velgen. Voor de rest rijden ze super trouwens. Alleen als ik over een stukje hobbels moet is het niet zo comfortabel ;) (helemaal icm 8bar in je banden)

groeten,

Jefrey

Plaats reactie