Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

JarnoV20
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 jul 2011 14:41

JarnoV20 21 aug 2012 14:50

Look 695 schreef:Mijn fietsmaat heeft een set carbon wielen 50mm van van Nicolas (VNT)
Deze lijken heel erg veel op de Kuiper FCC 50 wielen.
Zijn dit dezelfde wielen ?

Afbeelding
Over het algemeen zijn de meeste carbonwielen wel hetzelfde behalve de duurdere varianten zoals ffwd e.d
Zijn veel mensen die beginnen met een ''eigen merk'' stickers erop en hoppakee.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 21 aug 2012 15:43

JarnoV20 schreef:
Look 695 schreef:Mijn fietsmaat heeft een set carbon wielen 50mm van van Nicolas (VNT)
Deze lijken heel erg veel op de Kuiper FCC 50 wielen.
Zijn dit dezelfde wielen ?
Over het algemeen zijn de meeste carbonwielen wel hetzelfde behalve de duurdere varianten zoals ffwd e.d
Zijn veel mensen die beginnen met een ''eigen merk'' stickers erop en hoppakee.
Het lijkt me dat, als fabrikanten zoals Kuiper zelf wielen in elkaar zetten, er variatie kan zitten in het type spaken en de naven die ze gebruiken.
Trouwens ook in de velgen, al weet ik niet of er heel veel verschillende 50mm carbon velgen los te koop zijn.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 21 aug 2012 17:17

Die van Nicholas zijn inderdaad hetzelfde, zei hebben alleen de FCC50 (denk inmiddels ook al enige tijd uitverkocht).

Graag licht ik tot slot toe dat de reactie van Jarno V20 niet helemaal klopt.
Veel merken gebruiken een velg uit een open mal (ook het merk zoals door hem genoemd), die toegankelijk is voor ieder merk.
Daarbij word vaak een eigen ontwerp voor de naaf gemaakt om het wiel "unieker" te maken.
Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.

Tot slot: De Kuiper wielen inmiddels al meer dan 5 jaar op de markt.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 aug 2012 18:47

kuiper schreef: Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.
En ENVE en Lightweight dan?
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 aug 2012 18:58

Campa?

Look 695
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jun 2012 20:29

Look 695 21 aug 2012 19:39

kuiper schreef:Die van Nicholas zijn inderdaad hetzelfde, zei hebben alleen de FCC50 (denk inmiddels ook al enige tijd uitverkocht).

Graag licht ik tot slot toe dat de reactie van Jarno V20 niet helemaal klopt.
Veel merken gebruiken een velg uit een open mal (ook het merk zoals door hem genoemd), die toegankelijk is voor ieder merk.
Daarbij word vaak een eigen ontwerp voor de naaf gemaakt om het wiel "unieker" te maken.
Al wil je een merk die zelf velgen produceert kan je alleen over Bontrager, Corima, Reynolds en Zipp praten.

Tot slot: De Kuiper wielen inmiddels al meer dan 5 jaar op de markt.

Ik dacht dat Bontrager gewoon bij HED gemaakt werd

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 aug 2012 21:47

En mavic full carbon?
Less is bore

s-worksmtb
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 aug 2012 21:06

s-worksmtb 08 dec 2012 12:07

Iemand ervaring met Kuiper carbon wielen en dan met name de clincher uitvoering FCC50?
Wat vindt je er van?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 08 dec 2012 13:07

Je kijkt naar 50 pagina's ervaringen met Kuiper wielen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

niels1979
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 okt 2008 15:57

niels1979 12 dec 2012 20:47

Omdat ik de laatste tijd wat ritjes in wat natte omstandigheden heb gemaakt met de Kuipers zijn er sporen achtergebleven van de blauwe Reynolds blokken.
Hoe kan ik de wielen het beste schoonmaken?

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 13 dec 2012 13:58

Aceton

groenewold
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 jul 2010 16:27

groenewold 19 dec 2012 11:25

s-worksmtb schreef:Iemand ervaring met Kuiper carbon wielen en dan met name de clincher uitvoering FCC50?
Wat vindt je er van?
Ik rij er ongeveer 1.5 jaar mee. Weeg tussen de 88 en 90kg, afhankelijk van het seizoen en val een of twee keer per jaar door slippen. wielen vingen klap goed op voorzover dat nodig was bij de slipval. Spaakspanning altijd goed gebleven en kaarsrechte velgen. Wat misschien beter zou kunnen (maar dat is niet specifiek voor de FCC50) is uitbalancering. Als je de wielen los heel hard laat spinnen geeft het een beetje een slingergevoel (hoog, laag), maar ze blijven echt kaarsrecht messcherp. Ze rijden zeer comfortabel en zeker met de continental gp4000s. Mijn cosmic carbon SLs (alu+carbonvelgkap) zijn beter uitgebalanceerd maar die zijn dus zwaarder en niet full carbon maar wel in ongeveer zelfde prijsklasse. De FCC50 blijken dus erg betrouwbaar en ik rij niet bepaald als een oud wijf. Een nadeel was dat ik een keer het aluminium freewheel (shimano) moest vervangen na ongeveer 1 jaar (7,800 km) omdat de stalen tandwielkransjes behoorlijk in het freewheel waren ingesleten. Nieuw gekocht bij KT en eenvoudig te monteren (15 min. klusje). Oorzaak zou ook kunnen zijn dat ik het achtertandwiel onvoldoende vastgeschroeft had op het freewheel, dus ik moet nog 6 maanden afwachten of deze slijtage normaal is bij de nieuwe die zeker nu goed verbonden is met het achtertandwiel. Ja, en natuurlijk het bekende probleem van swisstop geel of reynoldsblauw remafzettingen, maar dat geldt voor alle carbon velgen. Inderdaad aceton or stickerverwijderer helpt wel maar lukt me niet volledig. De gouden tip heb ik nog niet gezien mbt snel en efffectief verwijderen. Dat zouden die carbonwielenfabrieken toch eigenlijk moeten aangeven en produceren, en verwijderaar ervoor verkopen, welke producent pakt dit op?

Plaats reactie