Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 16 mei 2011 00:10

Gabri: Kun je mij die wielen lenen? als ik daarmee mijn gemidelde 1,2km/h omhoog krik ga ik dit DK een heeeel mooie tijd rijden!
mijn Flickr

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 16 mei 2011 00:15

Jammer Jaapieo, ik ben je voor!
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 16 mei 2011 01:01

Leen jij ze al? ;)
mijn Flickr

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 mei 2011 10:02

Afgelopen vrijdag Kuiper wielen opgehaald bij Chris.
Ze staan super vet onder mijn Litespeed Siena en ze rijden super strak.
Ben er blij mee
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 17 mei 2011 23:58

Iemand ervaring met / tips voor het (hoogglans) transparant lakken van de Kuipers?
Ik vind het matte van de velg minder passen bij het hoogglans van mijn frame:

[img=http://img163.imageshack.us/img163/8510/dsc0374m.jpg]

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 18 mei 2011 14:56

Volgens mij gaan ze al glimmen als je ze polijst/poetst met een krassen/swirl verwijdereraar bedoeld voor autolakken. Niet op je remvlakken doen dan uiteraard.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 18 mei 2011 17:29

Om de remvlakken hoef je je geen zorgen te maken, die zijn van aluminium.
'Maar of het het gewenste resultaat geeft als je ze puur en alleen gaat polijsten, ik vraag het me af.
mijn Flickr

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 19 mei 2011 10:54

Ik heb een stukje geprobeerd op mijn FCC50 en daar werkt het (shit, nu moet ik alles doen, ziet er niet uit zo) :P

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 23 mei 2011 17:47

afgelopen weekend geld overgemaakt voor een setje acc50. Nu is het wachten...............heb er zin in! zodra ik ze heb komt de foto.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 31 mei 2011 15:17

Heeft iemand ervaring met de body op kuiper wielen vervangen? Kuiper zelf levert alleen alu bodies, en Shimano casettes vreten hier nogal makkelijk op in; daarom wil ik mijn body graag vervangen voor een stalen variant, passen easton bodies bijvoorbeeld op kuiper naven?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2011 15:57

Nee dat gaat niet passen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pdegenaar
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 sep 2010 23:44
Locatie: Zoetermeer

pdegenaar 05 jun 2011 00:04

3 weken geleden heb ik de Kuipers FCC50 besteld en vandaag pas voor het eerst er aan toegekomen om te fietsen. Ik was erg benieuwd. De afgelopen maanden heb ik dit forum actief gevolgd en op basis van alle reacties die er stonden was ik benieuwd naar hoe ik het zelf zou ervaren.

De service en aflevering van de wielen was supergoed geregeld. Alleen daarom al een aanrader! Het omleggen van de conti 4000s ging eigenlijk best eenvoudig. Ik heb het veloflex 15mm velglint gebruikt. En een schwalbe binnenband met een 80mm ventiel.
Bij het monteren van remblokjes heb ik zelf staan aanmodderen om ze er op te krijgen. Het meegeleverde remblokje omvatte een 'extra' schroefje, waardoor het me niet lukte om de remblokjes los van het wiel te monteren. Uiteindelijk dat schroefje er tussen uitgehaald en toen ging het heel eenvoudig. Ik weet niet of het zo hoort, maar met remmen heb ik geen problemen gehad (zie onder).

Samengevat reden ze echt heerlijk. In vergelijking met mijn vorige wielset echt een enorme verbetering. Bij het aanzetten na een bocht, voel je gewoon het verschil.
Er stond vandaag best een behoorlijke wind. Ik was benieuwd of ik dit zou merken, vooral omdat ik best wat heb gelezen over de windgevoeligheid. Vandaag heb ik daar niets van gemerkt. In ieder geval niet anders dan anders. Misschien was de wind daar ook niet hard genoeg voor, maar in ieder geval heb ik er geen enkel nadelig effect van ondervonden bij deze windkracht.

Het remmen was geen enkel probleem. Ik heb best getwijfeld tussen de alu remrand of de full carbon clincher. Juist om het verschil in remvermogen. Vandaag heb ik onverwachts 2x vol moeten remmen omdat in beide gevallen er onverwachts een auto het fietspad wilde doorkruisen, en geen erg had in mij als fietser. In beide gevallen ging dat super goed en stond ik zo stil. Vanuit de berichten in het forum weet ik dat je vooral met regen er wat meer last van kan hebben. Met droog weer was het prima remmen in ieder geval. Het beetje angst wat ik er voor had, is direct weggenomen.
De berichten over piepende remmen in het begin kan ik ook volmondig bevestigen. Het was wel meer als een beetje piepen. Af en toe schaamde ik me kapot... Als er nog tips zijn hoe dat te verminderen, hou ik me zeker aanbevolen.

Het ventiel hoordje op de niet-geasfalteerde wegen licht tikken tegen je velg. Echt storend vond ik het niet.

Op basis van 1 rit heb ik een erg goed gevoel er aan over gehouden! Ik popel om weer te gaan.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg

Plaats reactie