Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2016 12:30

Kuiper wielen zijn gebouwd in Nederland met overal verkrijgbare onderdelen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 30 mei 2016 12:41

Ja, dat zal vast. En?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 mei 2016 15:22

@rikkert:
Haal er uit wat je wil.
Over beide sets is er op oa dit forum genoeg info te vinden.
Ik zit niet te twijfelen hé. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 30 mei 2016 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

rodeo
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 31 aug 2015 20:09

rodeo 30 mei 2016 15:41

Er is heel wat over te lezen en dat heb ik ook gedaan.

Volgens mij zijn het allebei prima opties maar ik vroeg me af of iemand deze specifieke keuze gemaakt heeft en zo ja wat deze geworden is en waarom.

Gebruikersavatar
Avvocato
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 13 jun 2013 16:08

Gebruikersavatar Avvocato 09 jun 2016 21:01

Nog geen FCC45 op de website?

ThrusT
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2015 08:45

ThrusT 17 aug 2016 10:59

Mindere ervaring achter de rug met Kuiper toch wel.

Vorig jaar kocht ik een ACC50 setje. Over die wielen zelf kan ik niet veel verkeerd zeggen, aerodynamisch niet de beste maar wel een goede set stijve wielen die hun werk doen.

Na verloop van tijd kreeg ik echter last van een tikkende bijgeluiden uit het achterwiel.
Contact opgenomen met Chris, echter bood dit geen oplossing. Dan maar het wiel terug gestuurd naar Chris zelf. Enkele weken gingen voorbij zonder enige update, verscheidene mails gestuurd zonder veel antwoord. Na een kleine 2 maanden en aandringen via mail en telefoon kreeg ik uiteindelijk te horen dat het wiel gemaakt was. Het probleem zat hem ter hoogte van de nippels, met voldoende invetten verdwijnt het geluid.

Redelijk verbijsterd dat ik hiervoor meer dan 2 maanden heb moeten wachten.
Wat mij vooral enorm stoorde was de totaal niet transparante communicatie.

Allemaal goed, ik was al blij dat ik het wiel eindelijk terug had.
Echter 2 weken na de bevestigende mail nog steeds geen wiel ontvangen, opnieuw verschillende mails later uiteindelijk een antwoord gekregen. De verzending was blijkbaar niet doorgegaan waardoor ik nog niets ontvangen had.

Ik begon het nu wel al stilaan op de zenuwen te krijgen maar eindelijk had ik mijn wiel terug. Echter zonder velglint en snelspanner, met een vuile cassette en een smurrie van vet vlekken over het wiel. Dit vond ik absoluut niet kunnen om een wiel op deze manier terug te krijgen.

Ik heb hierover zeer openlijk gecommuniceerd met Chris (en hij mag dit ook gerust hier op het forum nog eens meelezen) waarbij hij toegaf dat dit allemaal veel te lang geduurd heeft. Mede doordat hij nu een groot deel uitbesteed, waarop hij inmiddels wel zou terugkomen. De snelspanner en velglint waren vergeten omdat het wiel te lang aan de kant had gestaan en de vet vlekken waren ten gevolge van het invetten van de nippels, waarbij nog wat olie was uitgelopen op de velg. Nuja.. :|

De snelspanner en velglint zijn nu eindelijk ook onderweg, weeral na enkele weken aandringen en een volgens Chris verloren gegaan pakketje. Iets wat ik niet kan bevestigen want ik ontving nooit een verzendbewijs hiervoor.

Voor mij was dit een zeer teleurstellende ervaring. In de eerste plaats koos ik de Kuiper wielen omwille van de uitstekende service na verkoop. Ik kan dit helaas zelf niet bijtreden. Ik wou toch even deze ervaring met jullie delen.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 19 aug 2016 00:45

Beste Joren,

Bedankt voor je bericht.

Het probleem betreft het tikkende geluiden was op moment van binnenkomst nog niet bekend. Van lagers in en uit persen, vervangen body, opnieuw spannen van de spaken gaf niet de oplossing.
Uiteindelijk werd ik getipt door een Collega wielbouwer (Zoran) dat het zomaar eens de DT Prolock nippels konden zijn.
Nippels behandeld met olie (Boeshield) en daarbij gelukkig het probleem oplost.

Zoals ook gecommuniceerd per email betreur ik het dat je wiel met een vuile cassette en smurrie van vetvlekken terug kreeg.
Vetvlekken kan ik verklaren door de olie, waarvan mogelijk overtollig uit de nippels is gelopen tijdens transport.
Vet op de cassette zit, dan komt die hoogstwaarschijnlijk van de olie af.
De nippels zijn met voldoende olie behandeld, om er zeker van te zijn dat de DT Nippels niet meer kraken.

Vanaf juli worden er tevens Sapim nippels gebruikt in plaats van DT Swiss.
Vanaf begin september staat alles weer hier in plaats van extern.

Mocht je ooit weer moeten beroepen dat dit een prettigere ervaring met zich mee brengt.

Met vriendelijke groet,

Chris Kuiper


Ps.
FCC45 / FCC55 is leverbaar en alleen momenteel nog per email te bestellen.
FCC50 is volledig uit de collectie.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 19 aug 2016 08:15

kuiper schreef:
Vanaf begin september staat alles weer hier in plaats van extern.
Goed bezig dus. :winkthumb:
Betekend dit dat je vanaf september zelf je reparaties gaat uitvoeren in Wateringen?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

angkor
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2013 13:18

angkor 19 aug 2016 11:48

Sinds een week of 2 in het bezit van de FCC45 voor onder m'n Scott Addict. Tot nu toe (ongeveer 350km mee gereden) zeer tevreden over de wielset. Stijf genoeg genoeg voor mij en zien er mooi afgewerkt uit.
Heldere communicatie over levertijden kon beter. Het duurde door drukte en vakantie twee weken maar communicatie daarover was niet altijd helder. Toen wielset uiteindelijk gereed was, bij Chris opgehaald en dat ging heel prettig.

Afbeelding

ps. vork moet nog beetje ingekort worden ;)

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 25 feb 2017 19:29

Ik heb de FCC 50, nu heb ik speling op de SHIMANO body.
Heb deze gedemonteerd en zie ik geen (rubber) afdichtingsringetje zitten, is dat normaal?

Weet er ook iemand welke TYPE body's compatibel zijn voor de kuipers (NOVATEC, FFWD?)
Facta, non verba!

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 25 feb 2017 19:43

Hangt af van de leeftijd van het wiel.
Vroeger was het Novatec maar een paar jaar geleden is hij overstapt op K*T ofzo.

Een foto van de body doet wonderen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

iceman2
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2011 15:42

iceman2 25 feb 2017 22:55

mackersv2.0 schreef:Hangt af van de leeftijd van het wiel.
Vroeger was het Novatec maar een paar jaar geleden is hij overstapt op K*T ofzo.

Een foto van de body doet wonderen.
Betreft onderstaand model van 2013 als ik me niet vergis.

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie