Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 11 mei 2016 08:00

Dit is het niet. Al nagekeken. Was het dit maar haha

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 664
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 11 mei 2016 08:05

kuiper schreef:Bedankt voor je interesse!

De FCC45 en FCC55 komt spoedig op de website te staan.
Helaas zijn op dit moment nog geen gewichten bekend.

Zijn pas 3 setjes van dit model op de weg, 2 samples en 1 definitieve die met spoed uitgeleverd is aan de klant.
Weet eind van de week, loop volgende week de gewichten.
Deze twee modellen zullen dan ook op de website staan.
Nog niets op de website helaas...

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 11 mei 2016 08:12

StassenRob schreef:Beste Chris of andere lezers,

ik heb een probleem met mijn kuiper achterwiel. als ik er mee rijd heb ik een tik die niet constant is maar wel vaak teurg komt. Als ik een ander achterwiel gebruik is de tik weg. Lijkt een spaak of het body te zijn... het gaat om de FC50. ik heb deze nu ongeveer een jaar. iemand ervaring hier mee???
Spaak spanning nagekeken? Probeer eens de snel spanner van je andere wiel te gebruiken.

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 11 mei 2016 11:22

joeywl schreef:
StassenRob schreef:Beste Chris of andere lezers,

ik heb een probleem met mijn kuiper achterwiel. als ik er mee rijd heb ik een tik die niet constant is maar wel vaak teurg komt. Als ik een ander achterwiel gebruik is de tik weg. Lijkt een spaak of het body te zijn... het gaat om de FC50. ik heb deze nu ongeveer een jaar. iemand ervaring hier mee???
Spaak spanning nagekeken? Probeer eens de snel spanner van je andere wiel te gebruiken.
Joey, snelspanner heb ik gewisselt. probleem blijft is er dan nog. Dus het is ook niet de spanner.

Ik weet zelf niet hoe ik de spaakspanning kan controleren. Bijkomend probleem is dat ik vrijdag naar de Vogezen vertrek en de 'tik' graag eruit wil hebben.

Kan ik zelf iets kwa spaakspanning controleren(ik ga morgen wel even langs de FM om te kijken of hij het snel kan oplossen). Maar als ik zelf al iets kan controleren/uitsluiten doe ik dit graag als voorwerk. :winkthumb:

marcanon
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 apr 2013 19:56
Locatie: oosterhout

marcanon 11 mei 2016 15:13

Wiel even in een andere fiets plaatsen en luisteren of je het probleem nog steeds hebt??
Bianchi Oltre
Cannondale Synaps
Cannondale Flash

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 11 mei 2016 22:26

gedaan. dan is de tik er weer. ook een 2e reserve wiel getest. dan is de tik weg. weet iemand welke body deze set heeft? http://www.kuipertrading.nl/carbonwiele ... elset.html

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 12 mei 2016 01:58

beren040 schreef: En ik ga er van uit dat de ACC body gelijk is aan die van de FCC
Deze is inderdaad gelijk :-)
sharkman113 schreef:
StassenRob schreef:Beste Chris of andere lezers,
ik heb een probleem met mijn kuiper achterwiel. als ik er mee rijd heb ik een tik die niet constant is maar wel vaak teurg komt. Als ik een ander achterwiel gebruik is de tik weg. Lijkt een spaak of het body te zijn... het gaat om de FC50. ik heb deze nu ongeveer een jaar. iemand ervaring hier mee???
Ik zou het ventiel eens controleren meest voorkomende tik
Mijn vermoeden zegt net als Sharkman, dat het ventiel de boosdoener is.
Bekend probleem bij lange ventielen het tikken tegen de velg (als het niet de bladbouten van je crank zijn).
Stuk tape of 'soort isolatie gaas' (hoe heet het ook alweer bij benaming?) om het ventiel zodat het ventiel niet heen en weer kan tikken. Anders even het wiel compleet opsturen, dat stelt mij instaat er naar te kijken. Ps. toevallig bij een ander wiel het gister nog zo opgelost

Body is gelijk als FFWD tussen 2011 en 2014 gebruikte.
Infinito maakt ook gebruik van dezelfde body.

Alvast bedankt!
RuudRuud schreef:
kuiper schreef: De FCC45 en FCC55 komt spoedig op de website te staan.
Nog niets op de website helaas...
In de stille verkoop althans via vooraankondiging Facebook en Fiets Forum alle FCC55 in de stille verkoop al verkocht. FCC45 nog een aantal paar. Daarna in Juni weer leverbaar. Wacht nog op de website foto's van de grafische vormgever.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 mei 2016 06:49

Wat Chris bedoelt met isolatie heet krimpkous.
Verder zou je ook wat vet tussen de voorvork uitval-padden kunnen smeren.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

StassenRob
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 15 nov 2014 16:39

StassenRob 12 mei 2016 09:51

Voorvork is onlangs vervangen nog geen maand geleden. En de tik was er ook al toen ik oude voorvork nog had.

Ik ga vanavond langs de FM met het wiel. ik vertrek morgen naar de Vogezen, dus wil het proberen nog voor vertrek op te lossen. ik ga zeker aangeven om nog eens naar de ventiel te kijken. Mocht het de body zijn en deze kan vervangen worden doe ik dat.

@Chris, anders zal ik contact met jou opnemen om het wiel op te sturen. alvast bedankt :winkthumb:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 mei 2016 11:55

Of Miche Vibrostop.
Een silicone sticker die je over het ventielgat, makkelijkste is om eerst het ventiel door het gat te steken en dan de sticker over het ventiel te schuiven, moet kleven.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4386
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 12 mei 2016 12:21

Waar zijn die stickers verkrijgbaar?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
RobiOne
Forum-lid
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 jun 2012 09:45

Gebruikersavatar RobiOne 12 mei 2016 12:43

Ik heb net een setje besteld (mooi product) bij Bike-components. Zijn 10 stuks, dus heb er straks een paar over. Als je er een paar wilt hebben kun je er straks wel een paar overnemen.

Plaats reactie