Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Overzichtspagina wielen

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 27 aug 2012 23:07

Quattro schreef:Zit er hard over na te denken om Fast Forward wielen F6R te kopen.
Prijs / kwaliteits verhouding ok ?
Setje is 1200 pleuro's met FFWD naven...
Je kunt beter een topic openen voor reactie's of de zoek functie gebruiken.

http://www.fiets.nl/forum/search.php?ke ... mit=Zoeken" onclick="window.open(this.href);return false;

suc6
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 20 dec 2012 20:43

Weet iemand nog een Frans merk wielen?
Met Mavic heb ik geen geweldige ervaring en Corima heeft geen alu remranden.
Het wielsetje is voor mijn Look 566 (zie link) en in een Frans merk met Shimano wil ik liever geen Italiaanse wielen.
Afbeelding
Afbeelding
Ik zie in de lijst van Ghisallo eigenlijk ook niets..
Ik kom na even zoeken uit op de Shimano WH-RS80 C24 en FSA RD400?
Of weet iemand nog iets anders.. het liefst Frans? Hoeft niet een hoge velgen te zijn, graag wel alu remrand gewicht +/- 1500gram.

En ja ik weet dat de Vuelta's Italiaans zijn, maar deze zijn een goedkope oplossing voor de 'looks' (pardon the pun) :mrgreen:
Helaas met 2000gram wel wat zwaar..

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 09 jan 2013 11:21

Mach1, o.a. handgespaakt te krijgen bij Zoran (BikeXperto).

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 jan 2013 12:27

rutiefrutie schreef:Weet iemand nog een Frans merk wielen?
Al eens aan Vision gedacht? Die zijn meen ik ook Frans.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 09 jan 2013 12:43

Volgens mij is Vision van FSA en dus Amerikaans. Ik snap de wens niet zo met al een Japanse schakelgroep, Amerikaanse stuurpen, Italiaans zadel, Duitse banden etc ;)

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 13 jan 2013 16:37

Vision is inderdaad overgenomen door FSA, is nu als het ware de triathlon 'afdeling' van FSA.
@lvgh Italiaanse fietsen kun je ook helemaal Italiaans afmonteren, met Franse fietsen gaat dat simpelweg niet.
Kan jij een Franse schakelgroep bedenken? Ik kom sowieso niet verder dan Shimano, Sram, Campy en Miche.
Datzelfde gaat ook op voor zadels.. Selle Italia, Selle SanMarco, Prologo, Fizik.
Wat betreft de bandjes, dat worden komen volgende zomer Hutchinsons!

Maar het ging mij erom of iemand nog een Frans merk wist, zoals de Mach1 velgen, daar was ik nooit opgekomen.
Dus bij deze bedankt voor de suggestie! Wel jammer dat er op de site van zoran geen gewicht staat..

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 jan 2013 17:09

rutiefrutie schreef:Vision is inderdaad overgenomen door FSA, is nu als het ware de triathlon 'afdeling' van FSA.
@lvgh Italiaanse fietsen kun je ook helemaal Italiaans afmonteren, met Franse fietsen gaat dat simpelweg niet.
Kan jij een Franse schakelgroep bedenken? Ik kom sowieso niet verder dan Shimano, Sram, Campy en Miche.
Datzelfde gaat ook op voor zadels.. Selle Italia, Selle SanMarco, Prologo, Fizik.
Wat betreft de bandjes, dat worden komen volgende zomer Hutchinsons!

Maar het ging mij erom of iemand nog een Frans merk wist, zoals de Mach1 velgen, daar was ik nooit opgekomen.
Dus bij deze bedankt voor de suggestie! Wel jammer dat er op de site van zoran geen gewicht staat..
ff gogelen en hoppa
http://www.mach1.fr/composants/pages/ja ... ROADRACING" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

evrieselaar
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47

evrieselaar 13 jan 2013 17:48

Iemand ervaring met deze wielen? Wil graag een 2e wielset erbij, ook om criteriums mee te rijden

Edit: In eerste instantie keek ik naar wielen uit de budget test, hoor wel goede dingen over deze wielen:
Shimano WH-6700

http://www.futurumshop.nl/shimano-wh-67 ... lset.phtml#" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand ervaring?
Laatst gewijzigd door evrieselaar op 14 jan 2013 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.

rutiefrutie
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 mar 2012 21:26

rutiefrutie 13 jan 2013 19:40

@ Nijkie , ja het gewicht van de velgen had ik zelf ook gevonden en staat bovendien vermeld op de site van zoran!
Maar er is niet vermeld wat de gehele wielsetjes wegen! Zal hem een keertje een mail sturen om te informeren :)

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 26 jan 2013 10:28

Voor als je op zoek bent naar een velg voor een handgebouwd setje is dit een handig overzicht door FairWheel Bikes.
Afbeelding

Reflector
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jan 2013 19:40

Reflector 04 feb 2013 19:45

Scirocco heeft volgens mij hogere velgen dan Zonda, welke wielen zouden jullie kiezen voor op het vlakke, Scirocco of Zonda?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 feb 2013 20:11

Reflector schreef:Scirocco heeft volgens mij hogere velgen dan Zonda, welke wielen zouden jullie kiezen voor op het vlakke, Scirocco of Zonda?
Zonda's rijden heerlijk,paar goede banden er omheen en je hebt goede all-round wielset.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie