Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Xerografia of Zonda's?

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 28 apr 2008 19:03

Hai,


Wellicht kunnen jullie me helpen met ervaringen, meningen, etc.

Ik ben op zoek naar een setje wielen voor met name wedstrijden, criteriums.

Heb nu set Campa Eurus maar zoek "goedkoper" setje.

Zit te dubben tussen:

xerografia: Carbon/Alu XW3/4 45mm of 50 hoog mm of setje Campa Zonda's.

Wat adviseren jullie?

Moeten soepel lopen, tegen stootje kunnen en licht lopen (Carbon met aanzetten na bochten probleem?)

Ik hoor het graag van jullie.

Gr.

Ron

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 28 apr 2008 19:10

zoek funktie al geprobeerd?

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 28 apr 2008 19:12


rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 28 apr 2008 19:16

Jawel,

Maar heb nog niet de afweging tussen deze twee wielen gezien en ben daarnaast benieuwd naar de meningen over het gebruik van carbonwielen tijdens criteriums.

Ron

Gebruikersavatar
tornadotom
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39

Gebruikersavatar tornadotom 28 apr 2008 20:56

De Xero's kunnen een criterium goed aan. Ronald en Bart (team Xerografia) rijden er zelfs mee op kasseien. Maar hoe gevoelig wil je het hebben met zijwind... Maar 50mm hoge Xero's en Zonda's dat is natuurlijk geen vergelijk!
Vertrouwen is goed, controle is beter.

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 28 apr 2008 22:17

Is altijd een vergelijking, vraag is qua wielen wat is verstandig en goed?

Vandaar deze discussievraag voor jullie mening.

Gr.

Ron

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 28 apr 2008 22:41

ik rij met bijde wielen, alleen dan de Xerografia tubes. Tot heden bevallen mij beide wielen super. Zijwind heb je bij Xerografia nagenoeg geen last van. Eerste keer reed ik er echt in flandrien weer mee, was wel even wennen als je 3 jaar lang op lage velg heb gereden, maar week erna eerste klassieker van Nederland gereden, en daar ook geen last van gehad. Heb daarnaast wel een productiefout in me handen gehad, ik kon a la minute terug naar Hoogstraten en kreeg gelijk een nieuw wiel mee. Week erna was er een stukje carbon losgekomen uit me velg dat er per ongeluk was ingekomen met het ponsen van de spaakgaten, ik kon ook weer gelijk komen en werd het ter plekke uit gehaald. Van de week eventjes me achter wiel laten natrekken, en dat koste me ook niets. Service van Roos is super, en ze staan altijd voor je klaar, en willen je ook gewoon graag helpen. De twee keer dat ik problemen met me wielen had, heb ik gelijk ook extra remblokken etc gewoon gekregen, waar je normaal voor moet betalen. Kortom vol lof vanuit mijn kant, en ik ken er meer die er zo over denken naar Xerografia toe!!!
Afbeelding

Plaats reactie