Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies Reynolds Stratus DV Carbon?

tonydelasnek8
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 dec 2005 15:55

tonydelasnek8 22 feb 2011 23:07

Ik kan voor een kleine 500 dollar een setje reynolds Stratus DV Carbon kopen van een vriend uit de States. De wielen zijn goed en vrijwel nieuw. Ook zitten er twee nieuwe tubes op.

Het zijn erg lichte wielen, en wellicht vooral geschikt voor klimkoersen. Ik wil ze eigenlijk vooral gebruiken voor koersen in Nederland en misschien af en toe een tijdritje.

In Nederland zie je deze wielen niet veel, maar de reviews die ik erover lees, zijn erg positief. Heeft er iemand ervaring met de Reynolds Stratus DV wielen? Heeft er iemand een advies?

Bedankt!

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 feb 2011 11:55

Prima set oudere reynolds wielen. Net de meest makkelijk te servicen wielen maar voor dat geld kun je er geen buil aan vallen.

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 23 feb 2011 21:46

Ik heb de clincher versie en rijd er nu 3 jaar probleemloos mee.
ze zijn comfortabeler als je denkt maar bij sterke zijwind wel gevoelig.
remmen gaat minder dan alu velgen hier zul je wat moeten experimenteren met remblokjes.
ik heb de SwissStop Yellow King,shimano,campa's en nu de koolstops geprobeerd die het beste resultaat geven maar piepen wel.
ik ga nu de hardere versie van koolstop proberen,overigens maakt Reynolds zelf nu hele goede carbon remblokken (blauwe)die op WW hele goede kritieken krijgt.
ik heb zelf Negative Zero remmen die anders remmen dan de campa's of shimi's

Plaats reactie