Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

oude campa's met hoge velgen ombouwen

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 24 dec 2008 01:58

jona91 schreef:hej, welke oude campa wielen vallen om te bouwen naar 10 speed? kost dit veel? gaat dit evt ook naar shimano? ik had een set campa zonda 1FR op het oog.


De oude Shamal en Zondas van voor het HPW tijdperk kan je in alle geval met een Corima body naar 10S brengen.
Een HPW naaf heb ik nog niet geprobeerd maar als de buitendiameter van de as dezelfde is lukt het wellicht.

Nu weet ik eerlijk gezegd niet waar die 1FR op slaat?
Zijn het tube- of draadbandwielen?

Als je interesse hebt in oude Shamal wielen voor tubes die reeds 10S Campa zijn dan PM je maar. Origneel 8S speed body en cassette krijg je er bij evenals nog wat reserve spaken enz....
Ik kan niet alles bijhouden en ze staan er maar te staan.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 24 dec 2008 10:59

http://www.2dehands.be/campa-s-53910797 ... 2&start=42
deze waren het.
en eig is enkel mijn trainingsfiets nog campa een daarop wil ik ze niet gebruiken, en tubes zie ik ook niet zitten dus ik spaar wel door voor een degelijk carbon setje(cosmics of kuiper trading)

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 25 dec 2008 02:17

fdegrove schreef:
jona91 schreef:hej, welke oude campa wielen vallen om te bouwen naar 10 speed? kost dit veel? gaat dit evt ook naar shimano? ik had een set campa zonda 1FR op het oog.



Nu weet ik eerlijk gezegd niet waar die 1FR op slaat?


Als ik goed kijk zie ik dat de sticker op de ene velg versleten is, er staat bij die andere velg dan ook 16 R op, zal wel op aantal spaken slaan...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 25 dec 2008 02:22

Hoi,

Dat zou best wel eens kunnen alleen heb ik dat nooit zo vermeld gezien op wielen van die periode.

Ciao en prettige kerst nog, ;)
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie