Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Nieuwe wielen

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 04 feb 2009 18:31

Ik zoek een wielset om wedstrijden mee te rijden.
Wielen moeten stijf en aerodynamisch zijn (en zo licht mogelijk).
Ik dacht eerst aan campagnolo shamal, maar ik heb gelezen dat die totaal niet aerodynamisch zijn.
Toen kwam ik uit bij de Easton EA90 aero, maar daar heb ik veel reacties met problemen over gelezen.
Ik heb wel goede dingen gelezen over schimano WH 7850-SL scandium wielen, maar daar weet ik dan weer niet van of ze aerodynamisch zijn.
Kan iemand me vertellen hoe het met deze wielen zit en/of andere goede alternatieven geven?

Het liefst heb ik adviezen op basis van testen of andere feiten, en niet "ze voelen wel snel aan".

Alvast bedankt!

sagax047
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 20 mar 2008 17:46

sagax047 04 feb 2009 22:22

de shimano's vertonen in windtunneltesten wat lage velgen betreft goede resultaten. Gebruikers spreken van een aero gevoel, maar ik vraag me af in hoeverre deze wiel-aerodynamica voor wielen met lage velgen voelbaar is.

ik ben zelf vandaag mijn setje 7850 C24 CL gaan ophalen. Gewicht is netjes onder de 1400 gram: 1390g in mijn geval. Over stijfheid en al de rest kan ik nog niet oordelen, morgen maak ik 'n testritje als het wegdek enigszins droog ligt. Volgens mij ga ik van dat aero gedoe niet veel voelen maar zouden ze wel moeten accelereren als de beste

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 05 feb 2009 02:15

zelf ben ik al weken aan het zoeken naar lage prijzen en reviews van jouw eerder genoemde Easton EA90 Aero, maar ben nog geen enkele slechte review tegen gekomen!
Misschien is die keuze het overwegen dus ook nog waard ..

*review voorbeeld;
http://www.wiggle.co.uk/p/Cycle/7/Easto ... 360036593/

stefann
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 13 jan 2005 21:30

stefann 05 feb 2009 21:10

Die review is van iemand die waarschijnlijk een testritje op de wielen heeft gemaakt, en dan ontdek je natuurlijk niet het probleem dat na een tijd veel spaken breken etc.
Zoek maar eens op andere fora naar reacties over deze wielen, daar staan genoeg negatieve ervaringen.

Plaats reactie