Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

gescheurde flens Bontrager wiel

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 22 mei 2009 03:31

Volgens mij moet een LBS/winkel zijn administratie idd 5+ jaar bewaren.

En kunnen ze het niet zoeken op artikelnummer? Staat vast wel in een boek wat het artikelnummer is als ze die wielen niet meer verkopen.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 mei 2009 00:03

Geert Jan schreef:Volgens mij moet een LBS/winkel zijn administratie idd 5+ jaar bewaren.

En kunnen ze het niet zoeken op artikelnummer? Staat vast wel in een boek wat het artikelnummer is als ze die wielen niet meer verkopen.


denk het haast niet, die set is voor een vriendeprijsje de deur daar uit gegaan, dusja zal moeilijk worden. Inmiddels ook ff met Bontrager contact opgenomen om te kijken hoe coulant hun zijn. DT naven staan nou niet echt bekend om hun slechte kwaliteit, en anders ga ik het via mijn fietsverzekering spelen, en dan ook een DT naaf in laten zetten, alleen mooier zou een CK of een Tune zijn, maar eerst is kijken of ik het zo dan kan spelen, en ik er evt hoeveel voor terug krijg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 24 mei 2009 01:53

zo kan het ook.
Zou je me misschien wat uit kunnen leggen over die fietsverzekering? Ik zou er ook graag 1 willen maar ik ben er niet uit hoe of wat. Heb gehoord dat de premie onvoorstelbaar hoog is.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 24 mei 2009 02:04

En de verzekering heeft geen bon nodig?

Voor de goede orde, ik hoop voor je dat het naar je zin wordt opgelost maar ik denk dat het enige waar je op rekenen de coulance van Bontrager (Trek) is.
"Try not. Do or do not......there is no try"

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 24 mei 2009 12:35

Geert Jan schreef:zo kan het ook.
Zou je me misschien wat uit kunnen leggen over die fietsverzekering? Ik zou er ook graag 1 willen maar ik ben er niet uit hoe of wat. Heb gehoord dat de premie onvoorstelbaar hoog is.


Ik heb na mijn val in Heereveen een fietsverzekering bij Assurace afgesloten. Je moet dan met je fiets naar een lbs die meewerkt aan die verzekeringen. Die taxeert hem daar schijft alles op wat erop zit, en geeft er een prijskaartje aan. Jij kan dan beslissen om hem ook voor die prijs te verzekeren of voor een lager bedrag. Die verzekering geldt dan voor traininen en cyclo's (NIET VOOR WEDSTRIJDEN!!!) voor schade en diefstal. Premie is natuurlijk afhankelijk van waar je woont. Den Haag zal altijd duurder zijn dan Babyloniënbroek ofzo. Maar ik dacht dat de premie redelijk gelijk was aan een gewone fietsverzekering.
andromeda schreef:En de verzekering heeft geen bon nodig?

Voor de goede orde, ik hoop voor je dat het naar je zin wordt opgelost maar ik denk dat het enige waar je op rekenen de coulance van Bontrager (Trek) is.


Nope, die niet. Komt een schade expert langs dan he, en kijkt naar de dagwaarde van het wiel/naaf en wordt het zo opgelost.
Afwachten inderdaad hoe het loopt. Hoop ook op enige coulance van Bontrager, maar we zien wel...
Afbeelding

reason
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 24 apr 2007 17:42

reason 09 dec 2010 22:49

Lang geleden...
Maar hoe is dit afgelopen?
Ik vraag dit omdat ik dezelfde wielen heb. Gelukkig nog geen problemen.

Plaats reactie