Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wedstrijdbanden

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 18 nov 2009 18:24

Roadster schreef:TOUR 2009-9 bandentest.
Rolweerstand bij 35km/u :

Conti GP 4000 RS 30,1 Watt.
Conti GP 4000 S:33,2 W.
Schwalbe Ultremo R: 47W.
Vittoria Corsa Evo Cx: 44,7 W.

Eindconclusie TOUR was dat GP 4000 S voor de Allround-weg zeer duidelijk het beste was.

GP 4000 RS voor tijdrit. Hij heeft wat dunner loopvlak dus lekonbestendiger.

Flap er latex in, en scheelt nog weer eens 10%.

Ik geloof helemaal niets van deze testresultaten. Nog afgezien van de vermeende vooringenomenheid van Tour mbt Continental zijn dergelijke verschillen in wattages volgens mij echt niet realistisch.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 18 nov 2009 18:28

Tour test volgens mij bij Continental. Natuurlijk komt Conti dan als beste naar voren.
Fiets heeft ooit eens een bandentest gedaan bij beide, conti en schwalbe. Bij Schwalbe waren de conti's plotseling niet meer zo superieur maar de schwalbes wel...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2009 18:44

Zelfs bij Continental zelf zijn de resultaten als Fiets test heel anders dan wanneer Tour test...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 18 nov 2009 19:30

Amclassic-fan schreef:Zelfs bij Continental zelf zijn de resultaten als Fiets test heel anders dan wanneer Tour test...



TOUR betrappen op fouten zal je niet lukken want ze zijn het beste ter wereld en blijven dat graag.
Of weet iemand een beter fietstijdschrift ?

Het blad Roadbike.de heeft recent dezelfde test gedaan, maar dan op de testbank van Schwalbe EN Continental.
De testresultaat zijn een gemiddelde van de uitkomsten van BEIDE testbanken.
Vooral qua wegligging en lekbestendigheid bleef Vittoria nergens meer.
Weer was Conti ruimschoots winnaar.

Weet iemand nog meer bronnen ?
De Fransen hebben helaas de nieuwste banden nog niet getest
http://www.rouesartisanales.com/article-1503651.html
Roadster

columbus
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 05 mei 2007 14:11

columbus 18 nov 2009 19:32

Trek(er) schreef:Challenge Criterium vind ik trouwens nog beter banden maar daar is moeilijk aan te komen


heb jij een adres en richtprijs?


ik rij het allerliefst op veloflex pavé's bij hopmans voor 30- dus dat gaat nog, want het zijn echt superbandjes.
verder ben ik ook een tevreden ex-gebruiker van conti gp4000s

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2009 19:42

Roadster schreef:
Amclassic-fan schreef:Zelfs bij Continental zelf zijn de resultaten als Fiets test heel anders dan wanneer Tour test...



TOUR betrappen op fouten zal je niet lukken want ze zijn het beste ter wereld en blijven dat graag.
Of weet iemand een beter fietstijdschrift ?


Tour betrappen op fouten is niet zo moeilijk, want regelmatig verzinnen ze de gekste meetmethodes. Daarnaast zijn het natuurlijk geheel toevallig altijd de Duitse merken die de testen winnen, waar 't ook over gaat. Tour doet wel altijd of ze zo wetenschappelijk bezig zijn, maar ze doen niets beter dan andere bladen als 't op de manier van testen aankomt. Mooie van Tour is alleen dat ze veel testen, alleen vraag ik me af wat je daar aan hebt als je manier van testen maar zo zo is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 18 nov 2009 20:02

Amclassic-fan schreef:
Tour betrappen op fouten is niet zo moeilijk, want regelmatig verzinnen ze de gekste meetmethodes.

Mooie van Tour is alleen dat ze veel testen, alleen vraag ik me af wat je daar aan hebt als je manier van testen maar zo zo is.


Je gebruikt hele grote woorden, echter zonder enige onderbouwing en zonder
enige duidelijke voorbeelden.
Dus graag svp nadere uitleg maar ik heb het vermoeden dat je dat niet kan.
Roadster

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 19 nov 2009 01:11

Roadster schreef:
Amclassic-fan schreef:
Tour betrappen op fouten is niet zo moeilijk, want regelmatig verzinnen ze de gekste meetmethodes.

Mooie van Tour is alleen dat ze veel testen, alleen vraag ik me af wat je daar aan hebt als je manier van testen maar zo zo is.


Je gebruikt hele grote woorden, echter zonder enige onderbouwing en zonder
enige duidelijke voorbeelden.
Dus graag svp nadere uitleg maar ik heb het vermoeden dat je dat niet kan.


waar is jouw onderbouwing dan ? lijkt net alsof jij alleen maar de bladen leest

roadster
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:43

roadster 19 nov 2009 11:40

poets schreef:
waar is jouw onderbouwing dan ? lijkt net alsof jij alleen maar de bladen leest



Meten is weten.
En natuurlijk is ook info over praktijkervaring met een bepaalde band belangrijk, sterker nog: we kunnen niet zonder.

Sommige mensen rijden zelfs op een bepaalde band omdat ze die mooi vinden.
Wat mij betreft zijn Conti banden lelijke dingen om te zien.
Roadster

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 19 nov 2009 13:26

Roadster schreef: Sommige mensen rijden zelfs op een bepaalde band omdat ze die mooi vinden. Wat mij betreft zijn Conti banden lelijke dingen om te zien.
Kan ik me in vinden. Vandaar voor mij Vredestein Fortezza TriComp vind ik persoonlijk goed/fijn en mooi.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 nov 2009 14:15

Roadster schreef:
poets schreef:
waar is jouw onderbouwing dan ? lijkt net alsof jij alleen maar de bladen leest



Meten is weten.
En natuurlijk is ook info over praktijkervaring met een bepaalde band belangrijk, sterker nog: we kunnen niet zonder.


Meten is inderdaad weten, maar dan moet je wel de juiste metingen doen. De verticale statische doorbuiging van een frame meten (ook nog eens bij slechts 1 gewicht) en dan het resultaat de comfort van een frame noemen? Bij wielentesten komt de stijfheid gewoon totaal niet overeen met de praktijk, sommige wielen komen er goed uit terwijl ze in de praktijk bij een beetje aanzetten al tegen de remblokken aan gaan.
Bij de bandentest deugen de resultaten ook gewoon niet. Hoe kan het verschil met andere testen zo absurd groot zijn. Hoe kan het dat de Ultremo er in deze test als een traktor band uitkomt? Als het verschil echt zo groot zou zijn dan zou je dat heel duidelijk op de weg merken.

Als Tour gewoon weer eens zou gaan fietsen met de spullen die ze testen ipv alleen in het labo er mee spelen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 19 nov 2009 15:17

Amclassic-fan schreef: Als Tour gewoon weer eens zou gaan fietsen met de spullen die ze testen ipv alleen in het labo er mee spelen.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Als Tourlezer/abonnee vind ik dat Tour als een van de weinige wielerbladen elke keer weer, uitgebreide tests doen, praktijk- en labortesten. Dat ze regelmatig door een "duitse" bril kijken is bekend maar dat is bijna bij alle soorten tijdschriften, uit welk land dan ook.

Bij het zien van onderstaande foto kun je toch moeilijk zeggen dat ze alleen maar labortesten doen...

[img=http://img8.imageshack.us/img8/8136/tourtest.jpg]
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Plaats reactie