Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Cosmic Carbone SL 2010

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 28 nov 2009 19:12

Laten staan die wielen. Mavic gaat altijd kapot en voor garantie of fatsoenlijke service zijn ze niet thuis

Mijn advies: geef je geld uit aan iets goeds

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 28 nov 2009 19:55

Miss Piggy schreef:Laten staan die wielen. Mavic gaat altijd kapot en voor garantie of fatsoenlijke service zijn ze niet thuis

Mijn advies: geef je geld uit aan iets goeds



Hoi Miss Piggy;

Ik rij al ongeveer een 25 jaar met Mavic, van de GP4 midden jaren '80 tot een Crossmax SLR setje in de MTB en een Ksyrium Elite tweede wielset voor in de koersfiets nu. Buiten één gescheurde CXP velg (een jaar of tien terug) nog geen problemen gehad met Mavic.

Btw, heb je een alternatief?

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 29 nov 2009 10:16

Jakkel schreef:
Miss Piggy schreef:Laten staan die wielen. Mavic gaat altijd kapot en voor garantie of fatsoenlijke service zijn ze niet thuis

Mijn advies: geef je geld uit aan iets goeds



Hoi Miss Piggy;

Ik rij al ongeveer een 25 jaar met Mavic, van de GP4 midden jaren '80 tot een Crossmax SLR setje in de MTB en een Ksyrium Elite tweede wielset voor in de koersfiets nu. Buiten één gescheurde CXP velg (een jaar of tien terug) nog geen problemen gehad met Mavic.

Btw, heb je een alternatief?




Dat is fantastisch!! Ik rijd al 20 jaar rond en samen met veel andere fietsers veel ellende meegemaakt met die Mavic wielen.

Dat kan natuurlijk van gebruik/misbruik afhangen maar dan nog zou de service van Mavic veel beter kunnen.

Ik heb nu velgbreuk Mavic Carbon SL. Velgen zijn net een jaar oud --> jammer dan volgens Mavic. Ik kan het wiel laten maken ---> € 575. Een nieuw wiel kost € 650. Dit staat niet in verhouding.

Dit is maar 1 voorbeeld uit velen. Ik donder dit wiel nu weg en neem de schade zelf; 1 ding weet ik zeker NOOIT meer Mavic.

Alternatieven? Dat is zeker een geintje!!

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 nov 2009 10:29

Miss Piggy schreef:
Jakkel schreef:
Miss Piggy schreef:Laten staan die wielen. Mavic gaat altijd kapot en voor garantie of fatsoenlijke service zijn ze niet thuis

Mijn advies: geef je geld uit aan iets goeds



Hoi Miss Piggy;

Ik rij al ongeveer een 25 jaar met Mavic, van de GP4 midden jaren '80 tot een Crossmax SLR setje in de MTB en een Ksyrium Elite tweede wielset voor in de koersfiets nu. Buiten één gescheurde CXP velg (een jaar of tien terug) nog geen problemen gehad met Mavic.

Btw, heb je een alternatief?




Dat is fantastisch!! Ik rijd al 20 jaar rond en samen met veel andere fietsers veel ellende meegemaakt met die Mavic wielen.

Dat kan natuurlijk van gebruik/misbruik afhangen maar dan nog zou de service van Mavic veel beter kunnen.

Ik heb nu velgbreuk Mavic Carbon SL. Velgen zijn net een jaar oud --> jammer dan volgens Mavic. Ik kan het wiel laten maken ---> € 575. Een nieuw wiel kost € 650. Dit staat niet in verhouding.

Dit is maar 1 voorbeeld uit velen. Ik donder dit wiel nu weg en neem de schade zelf; 1 ding weet ik zeker NOOIT meer Mavic.

Alternatieven? Dat is zeker een geintje!!


Tsja, allemaal heel spijtig. Mavics bollen nu eenmaal veel rond, meer kans dat er ook eens iets fout loopt natuurlijk. Ik heb ook al heel veel goede commentaar over de Cosmic SL gehoord. Zo heeft iedereen zijn verhaal zeker? ;)

Wat ik wel raar vind is dat je al twintig jaar met Mavic rijdt en je al veel ellende met die wielen hebt meegemaakt je toch met Mavic bent blijven rijden. :)

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 29 nov 2009 11:03

Ik rijd al 20 jaar rond...... maar niet met Mavic wielen. Zo om de paar jaar wordt ik weer ingepakt door de looks van Mavic. En steeds weer vallen de wielen kwa functionaliteit geruwelijk tegen.

Heb jij in al die jaren nooit last gehad van haperende bodies, spontane spaakbreuken, slechlopende lagers (ook al na paar maanden gebruik), scheurende velgen?

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 nov 2009 11:19

Miss Piggy schreef:Ik rijd al 20 jaar rond...... maar niet met Mavic wielen. Zo om de paar jaar wordt ik weer ingepakt door de looks van Mavic. En steeds weer vallen de wielen kwa functionaliteit geruwelijk tegen.

Heb jij in al die jaren nooit last gehad van haperende bodies, spontane spaakbreuken, slechlopende lagers (ook al na paar maanden gebruik), scheurende velgen?



Eén keer een gescheurde CXP velg. En de body's van Mavic durven ooit wel eens stroever worden, dat klopt. Die van de Crossmax doet dat nu ook een beetje, zonder hinder weliswaar en het wordt niet erger. Lagerproblemen en spaakbreuken heb ik nog nooit gehad (weeg een 75 kg). Vroeger zelfs eens een setje (goedkopere) Crossrides gehad op mijn MTB en die had ik écht wel misbruikt met hardcore mountainbike werk, nooit naar omgekeken en die bleven bollen. Waren echt superwielen.

Heb je een goed alternatief voor de Cosmic carbon wielen? 50 mm carbon wielen in dezelfde prijsklasse en gewicht bedoel ik dan?

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 29 nov 2009 11:34

Och ja. Wat is een goed alternatief. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een setje zelfbouw. DT Swiss naven met full carbon clincher velgen en mooir platte sapim spaken.

Wegen zeker een stuk minder dan de mavic's. DT Swiss is erg betrouwbaar dus dat zal wel goedkomen.

Ander alternatief voor mij is een mooi Shimano wiel uit Dura Ace serie maar dan met lage velg. Hoewel Shimano lagering ook niet alles is moet ik zeggen

Ik vind overigens Roval van Specialized (die ook DT naven gebruiken) nog wel een optie.

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 nov 2009 12:09

Miss Piggy schreef:Och ja. Wat is een goed alternatief. Ik heb nu mijn oog laten vallen op een setje zelfbouw. DT Swiss naven met full carbon clincher velgen en mooir platte sapim spaken.

Wegen zeker een stuk minder dan de mavic's. DT Swiss is erg betrouwbaar dus dat zal wel goedkomen.

Ander alternatief voor mij is een mooi Shimano wiel uit Dura Ace serie maar dan met lage velg. Hoewel Shimano lagering ook niet alles is moet ik zeggen

Ik vind overigens Roval van Specialized (die ook DT naven gebruiken) nog wel een optie.


Tsja, ook DT laat wel eens steken vallen hoor. Er zijn gevallen bekend van gescheurde naven. En ik heb ooit alu Dt spaken gehad in een MTB wiel, ik heb tot vier spaken overgetrokken binnen een jaar.
De lagers scoren zeker beter, maar daar betaal je dan ook voor natuurlijk. ;)
En full carbon clinchers met DT naven, da's zeker een prijskaartje dat hoger ligt dan een setje Cosmics hé. Ik vroeg eigenlijk achter alternatieven in dezelfde prijsklasse en categorie (carbon 50 mm velgen). :)

misspiggy
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 16 apr 2006 11:38

misspiggy 29 nov 2009 12:34

DT's met Carbon clinchers kosten zeker niet meer dan Cosmic SL's. Mavic is wat dat betreft echt belachelijk duur.

Ik bouw die wielen voor rond de € 700/set

En ja... ook DT laat steken vallen. Die worden echter goed opgelost en dat is wat mij stoort aan Mavic. Arrogantie ten top.

Nog even over een andere boeg. Hoeveel profs rijden er op Mavic Carbon SL's? Het overgrote deel van "de mannen" rijdt op iets anders!

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 29 nov 2009 12:43

Omdat ze iets anders krijgen en 90% op tubes koerst. ;)

Gebruikersavatar
jakkel
Forum-lid
Berichten: 2260
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

Gebruikersavatar jakkel 29 nov 2009 12:44

Miss Piggy schreef:DT's met Carbon clinchers kosten zeker niet meer dan Cosmic SL's. Mavic is wat dat betreft echt belachelijk duur.

Ik bouw die wielen voor rond de € 700/set
Als jij mij full carbon 50 mm clinchers met DT240s naven kunt leveren voor 700 euro, dan denk ik er wel aan zo'n setje te bestellen bij u. Welke velgen gebruik je dan?

Miss Piggy schreef:En ja... ook DT laat steken vallen. Die worden echter goed opgelost en dat is wat mij stoort aan Mavic. Arrogantie ten top.
Dat kan kloppen, heb ik ook al veel gehoord. En dat zou inderdaad niet mogen. ;)


Miss Piggy schreef:Nog even over een andere boeg. Hoeveel profs rijden er op Mavic Carbon SL's? Het overgrote deel van "de mannen" rijdt op iets anders!
Profs hoeven dan ook niet naar de centen te kijken hé. SL's zijn vrij zwaar en zijn niet het topmodel van Mavic, profs rijden alleen met topmateriaal, of wat daar net onder ligt. Ik weet dat Liquigas met de iets lichtere en duurdere Cosmic Carbon SLR voor tubes heeft gereden. En Evans is wereldkampioen geworden met een set Cosmic Carbon Ultimate.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 29 nov 2009 15:24

Miss Piggy schreef:
Jakkel schreef:
Miss Piggy schreef:Laten staan die wielen. Mavic gaat altijd kapot en voor garantie of fatsoenlijke service zijn ze niet thuis

Mijn advies: geef je geld uit aan iets goeds


Ik heb nu velgbreuk Mavic Carbon SL. Velgen zijn net een jaar oud --> jammer dan volgens Mavic. Ik kan het wiel laten maken ---> € 575. Een nieuw wiel kost € 650. Dit staat niet in verhouding.

Dit is maar 1 voorbeeld uit velen. Ik donder dit wiel nu weg en neem de schade zelf; 1 ding weet ik zeker NOOIT meer Mavic.


Niks jammer dan. Als ze na 1 jaar zomaar stuk gaan moet Mavic dat gewoon regelen. Win je altijd. Wettelijk zitten ze aan minimaal 2 jaar garantie vast. Maar ja is het ontstaan door schade dan heb je natuurlijk pech. Bij goedkopere winkeliers koop je trouwens een complete set voor minder dan Eur 700

Plaats reactie