Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Easton EA90 SLX

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 mei 2010 00:30

Ja deze kant zegt wel Shimano, naar mijn mening.

Dat Sram niet op een 10 speed, maar op een 8,9,10 past wist ik.
Maar wel Dura Ace en geen Ultegra......dat is nieuws voor mij.
FacebookS3RSSite

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 27 mei 2010 01:04

Klopt toch wel degelijk. Met dank aan de buren:

Klik
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 mei 2010 01:28

Hoi,

Dat is wel bruut zeg!! Shima Body die alleen 7800/7900 cassettes pakt en GEEN Ultegra.

Ik ga mijn casettes niet eraf slopen om te kijken waardoor het verschil zou komen (ik heb Ultegra EN Dura Ace) als je het niet erg vindt ;)

Grappig dat voor Campa wel alles mogelijk is????

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 27 mei 2010 08:48

Weer wat geleerd!

Vraag me nu wel af waarom ze deze produceren.
Waarom zou iemand (met voorkennis) deze body kopen?
Dit is nogal een beperking, dus dan moet er toch ook een enorm voordeel tegenover staan?
FacebookS3RSSite

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 27 mei 2010 09:20

Ik heb de wielen "Shimano compatibel" gekocht. Da's niet gelogen, maar ook niet helemaal de waarheid :-). En inderdaad Danny, goede vraag, ben benieuwd of iemand het antwoord heeft.
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
juulh
Forum-lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 jan 2010 11:14
Locatie: Doetinchem

Gebruikersavatar juulh 03 jun 2010 13:46

ZorroI schreef:Hoi,

Dat is wel bruut zeg!! Shima Body die alleen 7800/7900 cassettes pakt en GEEN Ultegra.

Ik ga mijn casettes niet eraf slopen om te kijken waardoor het verschil zou komen (ik heb Ultegra EN Dura Ace) als je het niet erg vindt ;)

Grappig dat voor Campa wel alles mogelijk is????

Mvg, Zorro


Dat heet nou Commercieel fabriceren, omdat het niet past, moet je wel wat van Shimano kopen, en dan ook nog meteen het duurste =D
Voor onze kant vervelend, van Shimano's kant slim ;)

't zou eigenlijk fit's all moeten zijn ;)
Specialized Tarmac Elite Compact

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 03 jun 2010 16:09

Anyway, het topic ging in eerste instantie over Easton EA90 SLX gebruikerservaringen, toch????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 03 jun 2010 17:13

Ik had de wielen en vond ze zeer kwetsbaar en zeker geen match foor een setje Racing 1 of zero.

Verder die body heeft een voordeel omdat hij resulteerd in iets minder vraat door de kransjes in het aluminium.
Een sram past enkel op de oude campa shimano body of de speciale fulcrum body voor de ultegra cassette.
Betere optie, dump die Sram cassette en ga lekker een ultegra cassette rijden en dan bij voorkeur een campa 10 speed ketting. Stillere en betere combinatie is bijna niet denkbaar.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 03 aug 2010 14:29

So far so good met deze wielen. Heb er intussen een 2.000 kilometer mee gefietst, zonder problemen. Sterker nog, het klimt en daalt prima met deze wielen.

1 vraagje. Op de naven zit de mogelijkheid de zaak iets aan te draaien, dit om speling te verhelpen. Nu loopt dit bij mij om de paar ritten een klein beetje los. Hoe kan ik dit verhelpen? Wil de zaak niet te vast aandraaien omdat ik bang ben dat ik iets kapot draai.
It is not a lie if you believe it...

apie
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 okt 2008 01:28

apie 11 aug 2010 00:08

Vorige jaar veel spaakbreuken gehad met de EA90 SLX, ook tijdens afdalingen.. o.a. Alpe d'huez na afloop Marmotte vorig jaar. In Italie ook nog een wiel weg moeten brengen tijdens m'n vakantie...gelukkig kon Los Locos in Lasize ze binnen een dag fixen. Meestal kon ik nog wel doorrijden alleen bij bovenstaande voorbeelden moest ik me laten ophalen.
Maar het gebeurde ook weleens gewoon tijdens het optrekken bij een stoplicht in NL. Spaakbreuk in de afdaling kan wellicht verklaard worden door warmte die vrij komt bij het remmen, maar je zit verdomd onzeker op je fiets. Breuken waren afwisselend voor en achter, ben nu opzoek naar andere wieltjes. Ik weeg ongeveer 75kg en rijd ong. 7500km per jaar op de weg. Wielen schijnen geen gewichtslimiet te hebben.
Op de spaakbreuken na rijden ze wel erg fijn, stijf en lopen licht, maar zal ze niet nog eens kopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 19 aug 2010 23:34

Heb ze nu anderhalf jaar, vind het prima wielen, lopen ontzettend licht, blijven recht en stijf. Zijn overigens wel mijn mooi-weer wielen, voor slecht weer neem ik de Fulcrum 1. (deze hebben me overigens wel 3 x spaakbreuk gegeven)

arnoudg13
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 sep 2009 00:54

arnoudg13 15 sep 2010 00:20

Drie jaar geleden een setje EA90 SLX gekocht. Ik rij ca 3000 km/jaar, 78 kg. De wielen rollen enorm goed, zien er mooi uit. Maar veel speling op de naven, en driemaal in 2 jaar spaakbreuk achter, gewoon op het vlakke zonder echte aanleiding. Bij de laatste reparatie is het achterwiel bij Veltec kwijt geraakt.
Nieuwe wielen EA 90 SLX geregeld. Nu die met rode spaaknippels en rode cassette. Die cassette is inderdaad (onaangekondigd, fijne verrassing) alleen DuraAce, mijn FM heeft hem voor een Ultegra cassette verwisseld. Met deze wielen 3000 km strak gereden, geen enkel probleem.
Tot de laatste weken: Drie weken geleden klein botsinkje met paaltje, miniem slingertje in voorwiel, afgestapt (was voor de deur) en direct door de FM rechtgezet.
Afgelopen zondag schoot zonder enige aanleiding spontane slag in voorwiel, vastloper in remhoeven bij 40 kmh, dubbele salto met veel schade aan fiets en aan mij. Wegens hersenschudding (leve mijn helm!) niet de precieze toedracht scherp voor ogen, maar dit kan natuurlijk niet!
Ik zal nu van twee EA 90 SLX sets nu eentje maken (budgetkwestie). Als ik geld heb ga ik iets anders kiezen! Tips, iemand?

Plaats reactie