Pagina 21 van 113

Geplaatst: 31 dec 2010 17:42
door danny1407
Kan je eens een foto posten van je ventiel?

Klinkt alsof je een open verlenger hebt waarbij de "afsluiter" van het ventiel open blijft staan.
Misschien duwt de verlenger hiertegen of zit er gewoon wat vuil in.
In het laatste geval effe met een tandenstoker oid een paar keer indrukken.

Geplaatst: 01 jan 2011 13:51
door csteenbe
Hoi,

Heb Vittoria CX tubes gekocht, wilde hier ventielverlengers opschroeven echter krijg het ventiel er niet afgeschroefd daar dit een geheel is..... Zijn er ook ventielverlengers voor dit soort tubes?

Thanks.

Geplaatst: 01 jan 2011 21:17
door ekki
Vandaag voor het eerst sinds ongeveer 27 jaar weer eens een tube geplakt. Vorige maand 2 tubewielen voor de crosser op de kop getikt met 1 slechte Dugast tube.

De kerstman bracht een mooie nieuwe Dugast Rhino en die vandaag gemonteerd.

Had ik 27 jaar geleden maar de informatie van internet zoals de vele YouTube filmpjes en alle toelichting op de diverse binnen-en buitenlandse fora. En natuurlijk het geduld van een 40-plusser....

Het was een fluitje van een cent. En een beetje een trots gevoel als na het volledig opbouwen van frame en onderdelen.

Groeten,
Eric

Geplaatst: 02 jan 2011 00:15
door fdegrove
Hoi,
csteenbe schreef:Hoi,

Heb Vittoria CX tubes gekocht, wilde hier ventielverlengers opschroeven echter krijg het ventiel er niet afgeschroefd daar dit een geheel is..... Zijn er ook ventielverlengers voor dit soort tubes?

Thanks.


Ja, die bestaan maar die zou je niet hoeven nodig te hebben icm Vittoria tubes.

Ciao, ;)

Geplaatst: 08 jan 2011 16:45
door arjan916
Iemand een goed adresje in de regio Drechtsteden / Rijnmond voor het laten plakken / repareren van tubes ?

Geplaatst: 08 jan 2011 23:30
door jaapieo
ik heb begrepen dat je een soort lint hebt wat ook veel in de cross wordt gebruikt dat op de velg komt voordat je de tube erop gaat lijmen, ik wil dat graag gaan gebruiken omdat met het afrollen van een lekke tube er een paar kleine stukjes carbonvezel van de velg los kwamen en op de band bleven plakken, nu lijkt dat me niet erg gezond, is zo'n lint een optie of zijn er betere manieren om dit te voorkomen?

Geplaatst: 08 jan 2011 23:40
door amclassic-fan
Dat lint komt van Tufo, maar als je dat gaat gebruiken dat trek je waarschijnlijk nog veel meer carbon uit je velg.

Geplaatst: 08 jan 2011 23:42
door jaapieo
Bedoelen we wel hetzelfde lint dan?
Ik heb het niet over plaklint maar een soort lint dat je om je velg doet om vervolgens met lijm de tube te plakken.

Geen oplossing dus?

Geplaatst: 09 jan 2011 01:15
door amclassic-fan
Dat bestaat toch niet, het hele idee is juist dat je de boel vast moet lijmen, anders rij je die tube er direct af. Dat is ook de reden dat ze bij 't crossen die linten gebruiken en daarnaast ook nog lijm. Op die manier zit de tube ongelooflijk vast, zodat je ook met een bandenspanning van slechts 1,5 bar iedere bocht kunt vertrouwen dat je tube blijft liggen.

De losse carbon vezels kan je er gewoon nu af knippen, daarna glad schuren (maar pas op voor je vingers), beetje epoxy erop smeren en uiteindelijk dat weer glad schuren. Volgende keer iets minder enthousiast lijmen.

Geplaatst: 09 jan 2011 01:31
door fdegrove
Hoi,

Cyclo-crossers (sommigen toch) leggen eerst een basislaag met klassieke tubelijm, dan pas een Tufostrip als ik het goed heb.

Het waarom daarvan ontgaat me verder maar ik rij dan ook geen cyclo-cross.
Ik gok dat de lijmlaag enkel dient om net te vermijden dan het Tufo lint het carbon uit het velgbed rukt bij een bandenwissel.

Kunnen ze net zo goed de boel goed lijmen maar met het lint zal het net wat sneller gaan bij bandenwissel, vermoed ik. Zit ik fout?

Ciao, ;)

Geplaatst: 09 jan 2011 01:44
door pjotr
fdegrove schreef:Hoi,

Cyclo-crossers (sommigen toch) leggen eerst een basislaag met klassieke tubelijm, dan pas een Tufostrip als ik het goed heb.

Het waarom daarvan ontgaat me verder maar ik rij dan ook geen cyclo-cross.
Ik gok dat de lijmlaag enkel dient om net te vermijden dan het Tufo lint het carbon uit het velgbed rukt bij een bandenwissel.

Kunnen ze net zo goed de boel goed lijmen maar met het lint zal het net wat sneller gaan bij bandenwissel, vermoed ik. Zit ik fout?

Ciao, ;)


Ja, de Belgium-way (Wellens schijnt al zijn wielen zo te kitten) kitten is eerst een laag lijm, dan plaklint en vervolgens laag lijm. Ik heb dit ook gedaan met mijn carbon wielen omdat die teveel in een kommetje lopen, en door het lint meer opvullen, waardoor de tube in het midden meer voeling heeft met de tube. Laatste keer heb ik het niet gedaan omdat het stuk meer werk is en ik nog slechts 2 crossen erop zou rijden.


Oja, hier lees je de hele werkwijze: http://www.cyclocrossworld.com/Tech.cfm ... Disabled=0

Geplaatst: 09 jan 2011 02:18
door jaapieo
Zou dat een oplossing zijn voor mijn "probleem" of moet ik ze gewoon weer lijmen..

AMC-Fan, hoezo minder enthousiast lijmen? ik heb echt geen super dikke laag gebruikt.....
Lijkt mij juist dat het misschien de volgende keer wel ietsie meer mag zodat er bij het afhalen van de tube lijm op zowel de band als tube blijft zitten, maar dat is misschien een kromme gedachtegang.

Moet ik me zorgen maken/er iets aan doen of kan het gewoon een keer gebeuren en is het niet iets om me druk over te maken?


Kenavo!