Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubes for Dummies

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 08 jan 2012 14:31

Vandaag de tube-jes toch maar even leeg laten lopen on te checken. Tube zat goed vast aan de zijkanten. Ik vertrouw er geloof ik wel op dat het goed gaat. Moet zeggen dat het omleggen wel tegenviel. Ik heb letterlijk het vel van mijn handen getrokken. Ik denk dat ij de volgende keer toch de nat maak tip Bah de vorige pagina op ga volgen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 jan 2012 17:20

53x11 schreef:Vandaag de tube-jes toch maar even leeg laten lopen on te checken. Tube zat goed vast aan de zijkanten. Ik vertrouw er geloof ik wel op dat het goed gaat. Moet zeggen dat het omleggen wel tegenviel. Ik heb letterlijk het vel van mijn handen getrokken. Ik denk dat ij de volgende keer toch de nat maak tip Bah de vorige pagina op ga volgen.
Had je nog gelijmt voordat je de tube omlegde?

Zolang je geen stukken lijm van de tube en/of velg trekt kun je hem er best nog eens om heen leggen.
YFood !!!

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 15 jan 2012 17:34

Ik zou mij Veloflex carbon tubes willen aanschaffen. Ik zie ze bij bike-palast.com aan €59.90 staan. Iemand ervaring met deze shop? Of weet iemand ze goedkoper staan??

Nog een vraagje. Welke lijm raden jullie aan? Ik zie bij Continental dat ze lijm hebben voor speciaal voor carbon, en deze word maar 1 keer op de velg gestreken, terwijl die andere 3 keer ...

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jan 2012 17:59

@NoChain, kan goedkoper http://www.velo-motion.com/product_info ... eifen.html" onclick="window.open(this.href);return false; koop er altijd mijn tubes en ook de Veloflex Carbon.

Lijm liever met Vittoria MastikOne, heb ook met Continental lijm ervaring gaat lastiger eraf. MastikOne is met lampenolie makkelijk te verwijderen, is mijn ervaring.

Drie keer lijmen is altijd nodig ook met Continental, bij een kale velg!
YFood !!!

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 15 jan 2012 19:09

csteenbe schreef:@NoChain, kan goedkoper http://www.velo-motion.com/product_info ... eifen.html" onclick="window.open(this.href);return false; koop er altijd mijn tubes en ook de Veloflex Carbon.

Lijm liever met Vittoria MastikOne, heb ook met Continental lijm ervaring gaat lastiger eraf. MastikOne is met lampenolie makkelijk te verwijderen, is mijn ervaring.

Drie keer lijmen is altijd nodig ook met Continental, bij een kale velg!
Ok, bedankt! Ik lees veel goeds over de Vittoria MastikOne, spijtig genoeg heeft geen van beide sites dat in hun gamma.
Ze hebben beide wel de conti lijm, die is dan weer net wat duurder bij velo-motion :)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 15 jan 2012 19:56

Bij Salden hebben ze MastikOne, heb zelf zo een potje gekocht meen 16€.
YFood !!!

staph
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 02 okt 2005 15:24

staph 16 jan 2012 20:01

csteenbe, krijg jij geen problemen bij de douane als je de tubes uit Zwitserland laat komen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 17 jan 2012 07:01

staph schreef:csteenbe, krijg jij geen problemen bij de douane als je de tubes uit Zwitserland laat komen?
Nee, daar de Zwitsers uit Duitsland versturen ;)
YFood !!!

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 25 jan 2012 22:59

Ga binnenkort ook bollen op tubes, dus heb alle pagina's gelezen. Veel "geleerd" en het lijkt mij idd. ook geen rocketscience.
Met gezond verstand en geduld moet dit lukken.
Nu nog even de juiste bandenkeuze bepalen, rijdt geen wedstrijden dus een iets hoger gewicht is geen probleem.

Hier even een link van Conti, http://www.youtube.com/watch?v=2DLSG2WT ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; of Vittoria http://www.youtube.com/watch?v=_Rjb-aWn ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false; (met dank aan Euskatel/Rabobank...).
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

stijnen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:37
Locatie: Grimbergen

stijnen 01 feb 2012 15:30

kom juist van fm tube lijm gaan hallen bij deze hebben ze mij aluminum lijm mee gegeven voor carbon wielen.
heb ook gevraagt naar carbon lijm om dat ik full carbon velgen heb maar zij beweerden dat deze niet goed is een hebben ze mijn dus alu lijm mee gegeven
dus nu eerst hier is polsen tussen de profs, topic 2maal gelezen.

mijn vraag?

lijm gebruiken of terug doen?
ben beginger juist full carbon velgen aan gekocht na het lezen van voor en nadelen besluit genomen, wie niet wacht niet wint.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 01 feb 2012 16:37

Als ik het goed heb begrepen kan die van Vittorio voor alu en carbon gebruikt worden, maar zeker weten doe ik dat niet.
Wellicht zijn er nog anderen die dit kunnen/willen bevestigen/ontkrachten.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

stijnen
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2011 19:37
Locatie: Grimbergen

stijnen 01 feb 2012 16:51

voor alle duidelijkheid het is lijm van continental

Plaats reactie