Is met Tufo Tape toch hetzelfde, je moet immers de resten van de Tape eraf halen en ik kan uit ervaring zeggen dat het even moeilijk gaat als met het verwijderen van lijm.ericpeters schreef:Het enige nadeel vind ik als ik meerdere dagen naar de bergen ga. Mocht ik daar de 1e dag lek rijden dan durf ik de afdaling durf toch niet vol in te gaan met een (ongeplakte) reserve tube. En een dag wachten totdat de Mastik one uitgehard is zie ik ook niet zitten. Wellicht veranderd dat als ik ook op tufo tape overstap.
Bij Tufo Tape kun je wasbenzine/lampenolie/diesel vergeten dat werkt niet, wat wel werkt is HG Sticker verwijderaar en dan met een doek de Tape resten eraf wrijven.
Als ik met Tubes op vakantie ben neem ik altijd een reserve setje clinchers mee, rijd ik lek dan stap ik over op clinchers.
Met een voorgelijmde tube kun je rustig volle mep de col afknallen, gewoon keihard oppompen >8 bar. Reed zelf in L3B in de afdaling van de 1ste col plat, reserve tube moeten leggen vervolgens bij de eerste post de Tube knalhard opgepompt en gewoon gereden of er niks aan de hand was. Toen ik later de reserve tube eraf wilde halen, heb ik evenveel moeite moeten doen om hem eraf te krijgen als normaal.
Funest is als je remt in een bocht en het achterwiel verliest contact met het wegdek en je komt dan neer, dan gaat het fout.