Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental Force en Attack

paulb
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 11:04
Locatie: West Brabant

paulb 15 dec 2009 21:34

De top van continental ???

Voor de Attack : 22mm
Achter de Force : 24mm

Zijn deze beter dan de GP4000s?

Geeft deze meer comfort ivm meer lucht rond het achterwiel ?

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen ?
In de winter : Columbes X-wing
In de zomer een Basso

theflyingdutchman
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 okt 2009 18:14

theflyingdutchman 16 dec 2009 14:03

Ik rij nu al twee jaar op deze banden, zowel wedstrijden als trainingen, goede grip, duidelijk grensbereik, weinig lek. Comfortverschil met 23mm is te verwaarlozen. Aan het eind van de levensduur wordt de achterband wel een beetje vierkant.

GP 4000s met Black Chili is ook erg goed, denk dat de verschillen niet groot zijn.

rredwing
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:34

rredwing 16 dec 2009 14:36

the Flying Dutchman schreef:duidelijk grensbereik.

Aan het eind van de levensduur wordt de achterband wel een beetje vierkant.



Wat bedoel je met duidelijk grensbereik?
(rij zelf met 4000s, worden uiteindelijk ook vierkant)

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 16 dec 2009 14:37

De topband van Continental is momenteel de 4000RS vziw. Maar goed, hij is heel duur en de levensduur is half zo lang als de normale 4000S, dus wel echt een wedstrijdband (en dan nog).

theflyingdutchman
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 okt 2009 18:14

theflyingdutchman 16 dec 2009 16:30

Ik bedoel dat wanneer je echt tekeer gaat in bochten het duidelijk aan te voelen is waar de grens ligt. In Mallorca gingen ze zelfs piepen in snel genomen afdalingen...

andre
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 mei 2004 11:39

andre 17 dec 2009 11:40

Ik heb met dit setje gereden (2 setjes versleten), maar ik vond de grens nogal typisch. Het is alsof je in de bocht ineens over een bepaalde grens "valt". Alsof je voelt dat je van de bovenkant meer op de zijkant gaat rijden.

Bij mij was de band ook erg snel vierkant, dat verklaart misschien ook wel dat gedrag (?).

paulb
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2009 11:04
Locatie: West Brabant

paulb 17 dec 2009 22:35

het is dus niet echt een aanrader ?!

Achterband heeft geen toegevoegde waarde
Voorbandje stuurt iets strakker

Is de ideale set nu voor een Attack en achter de 4000S .....
of gewoon voor en achter een 4000S

de hogere aanschafprijs tov de 4000S is het dus niet waard.
In de winter : Columbes X-wing
In de zomer een Basso

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 dec 2009 04:23

ik heb net dit setje besteld
Had al eens gemaild met iemand van Conti en die had me deze aangeraden

Heb een webshop gevonden waar ik deze set koop voor 50€ verzending inbegrepen : www.velo-motion.com

De moeite om te testen volgend voorjaar :)
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

nick-yan
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 01 jun 2008 21:37

nick-yan 19 dec 2009 17:43

ik rij al 2 jaarmet deze banden. nog nooit lek gehad. reed eerst gp 4000, maar heb deze genomen voor de extra demping. nooitglijpartijen mee gehad. super band !!!!!
ik rij er wedstrijden mee
Afbeelding

Gebruikersavatar
jackbrown
Forum-lid
Berichten: 720
Lid geworden op: 28 mar 2005 18:31

Gebruikersavatar jackbrown 19 dec 2009 18:31

@nick-yan: voel je echt het verschil in comfort tussen de GP 4000 en de GP F&A? Wat is jou gewicht? Toen ik van 23 naar 25 mm achterop ging met mijn 90+ kg, merkte ik wel het verschil. Ik overwoog toen de GP F&A, maar was bang dat ik het verschil van 23 naar 24 niet zou merken.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."

Plaats reactie