Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Multi-inzetbare wielen

ger-reg
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 10 feb 2005 16:55

ger-reg 05 feb 2010 11:45

Of een setjes kuiper wielen en dan hou je nog genoeg geld over voor een tijdrit stuurtje? Dan hoef je daarna alleen nog een frame.
porqué?

barbaar
Forum-lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 dec 2009 00:25

barbaar 05 feb 2010 13:20

Met alle respect, maar ik denk dat Marleen hoofd- en bijzaken moet gaan onderscheiden.

Laat eerst je benen maar eens spreken. Mocht je (inter)nationaal steeds net 1 a 2 seconden tekort komen, ga dan eens kijken naar dure wielen (800 euro voor wielen blijf ik duur vinden, al rij ik er zelf ook mee).

Met een stel hoge velgen win je een tijdrit/wedstrijd niet. Met een goed getrained lichaam wel..

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 05 feb 2010 13:23

De hier op het forum veel genoemde Vuelta Superlite's zijn ook mooi.

40mm hoog, dus aero, niet te duur en erg soignee!

Kan je idd een mooi opzetstuurtje kopen en de rest bewaren voor een frame.

paulz
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 jun 2006 23:13

paulz 05 feb 2010 14:22

Marleen,

Even de wielen buiten beschouwing laten, even een paar vragen:

1. Ga je tijdritten rijden met een speciale fiets ?

Nee,

dan eerst (optimalisatiepakket)

1. Tijdritstuur aanschaffen (levert het meeste mbt aerodynamica) Ik dacht in de Tour of Roadbike stonde in het verleden een fantastisch artikel hierover;
2. ideale houding gaan bepalen met het tijdritstuur ( kortere stuurpen tav krachtoverbrenging of spacers eruit en stuur dieper zetten);
3. Mischien zadel iets naar voren zetten;
4. Trainingsritten maken en 1 t/m 3 analyseren en aanpassen;
5. Eens een tijdrit rijden.

Kosten :

tijdritstuur : Profile Design / Syntace of marktplaats 100 Euro of minder;
Kortere stuurpen : beperkt 30 euro oid.

Eerst een jaar hiermee rijden, maak je enorme vooruitgang dan de volgende stap
wielen?

Mischien is het handig om aan te vermelden met welke wielen je nu rijdt.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 feb 2010 23:00

Wat een "nare" reacties.

Ik ben het eens met het tijdrit stuurtje en de aanpassing pen.
Maar wie heeft er hier in hemelsnaam gevraagd om een setje aero EN een setje koerswielen?
Er gaat helemaal niemand koersen rijden.

99% van het forum rijdt met materiaal wat ze best zouden kunnen missen als ze net effe een tandje harder trainen/meer tijd hadden om te trainen.
Betekend dat dan dat we geen mooie spullen mogen kopen, waar we trots op kunnen zijn?
Is het gelijk onzin en overdreven als een toerfietser op een Pinarello, Cervelo of BMC rijdt?
Kan ie dan beter een goedkope Sensa of Trek kopen en meer trainen?

Als ze de vraag anders had gesteld: mijn vriend zoekt nieuwe wielen en ik wil ze af en toe ook voor een tijdrit gebruiken.....wat was dan de reactie geweest?

spendeer eerst een tijdje op het forum.
Tegen de tijd dat je er lang genoeg op zit dat je 100+ posts achter je naam hebt, begin je je te realiseren dat het hier om veel meer dan een beetje tijdswinst gaat.
Hopelijk is de bekrompen visie dan wat verbreed en kan je mensen helpen in hun enthousiasme ipv dit soort "dat weet iedereen ook wel, maar daar gaat het niet om" adviezen.
FacebookS3RSSite

mhadders
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2009 14:00

mhadders 05 feb 2010 23:18

danny1407 schreef:Wat een kut reacties.

Ik ben het eens met het tijdrit stuurtje en de aanpassing pen.
Maar wie heeft er hier in hemelsnaam gevraagd om een setje aero EN een setje koerswielen?
Er gaat helemaal niemand koersen rijden.

99% van het forum rijdt met materiaal wat ze best zouden kunnen missen als ze net effe een tandje harder trainen/meer tijd hadden om te trainen.
Betekend dat dan dat we geen mooie spullen mogen kopen, waar we trots op kunnen zijn?
Is het gelijk onzin en overdreven als een toerfietser op een Pinarello, Cervelo of BMC rijdt?
Kan ie dan beter een goedkope Sensa of Trek kopen en meer trainen?

Als ze de vraag anders had gesteld: mijn vriend zoekt nieuwe wielen en ik wil ze af en toe ook voor een tijdrit gebruiken.....wat was dan de reactie geweest?

spendeer eerst een tijdje op het forum.
Tegen de tijd dat je er lang genoeg op zit dat je 100+ posts achter je naam hebt, begin je je te realiseren dat het hier om veel meer dan een beetje tijdswinst gaat.
Hopelijk is de bekrompen visie dan wat verbreed en kan je mensen helpen in hun enthousiasme ipv dit soort "dat weet iedereen ook wel, maar daar gaat het niet om" adviezen.





+1!
Campy!

mhadders
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2009 14:00

mhadders 05 feb 2010 23:25

Mavic cosmic carbon hebben goede prijs/kwaliteit verhouding en zijn aero.

Voor meer info over aerodynamica van wielen google eens roues artisanal. Dan zie je dat de cosmics ook helemaal niet zo slecht scoren vergeleken met veel duurdere sets.

Succes!
Campy!

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 05 feb 2010 23:54

+1 Danny

+1 mhadders

Als je opzoek bent naar een multi inzetbaar wielsetje voor recreatief gebruik en ook aerodynamisch dan zijn de mavic cosmic carbon een goede keuze.

Als medestudent wil ik je ook kuipertrading of planet-x aanraden, daar kun je goede wielen voor mooie prijs bemachtigen. Zelf heb ik ook een setje van planet x 82/101 die bevallen prima, echter zijn ze wel voor tubes, dus voor recreatief gebruik iets onhandiger.

ps. wielsetje delen met je vriend? dat wordt ruzie :P

turbodiesel2
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 10 nov 2007 18:08

turbodiesel2 06 feb 2010 14:29

[spendeer eerst een tijdje op het forum.
Tegen de tijd dat je er lang genoeg op zit dat je 100+ posts achter je naam hebt, begin je je te realiseren dat het hier om veel meer dan een beetje tijdswinst gaat.
Hopelijk is de bekrompen visie dan wat verbreed en kan je mensen helpen in hun enthousiasme ipv dit soort "dat weet iedereen ook wel, maar daar gaat het niet om" adviezen]

wat een reactie voor iemand die nog nooit een tijdrit heeft gereden en meer tijd op het forum doorbrengt dan in zijn fietsbroek :)

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 06 feb 2010 14:54

Danny, je mag toch echt aannemen dat de reacties die hier gepost worden welgemeend en goed bedoeld zijn. Als een topicstarter om meningen-advies vraagt, wil het wel eens gebeuren dat er reacties komen die anders zijn dan verwacht, maar misschien toch nuttig. De topicstarter kan er zelf wel uithalen wat hij-zij wil. Dus om nou meteen maar te roepen `wat een k..reacties`gaat wat ver. Nog even afgezien van het taalgebruik.......

marleen
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 feb 2010 15:03

marleen 06 feb 2010 16:31

Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reacties. Ik denk dat we de Cosmic Carbones SL gaan kopen. Deze vinden we allebei erg mooi (het oog wil ook wat :)) en kunnen voor beide doeleinden goed gebruikt worden en de meesten van jullie adviseren deze ook.
Daarnaast ben ik het er helemaal mee eens dat hard trainen de eerste vereiste is, dit is ook absoluut mijn doel. Ik was daarnaast ook al van plan een opzetstuurtje te kopen voor op mijn fiets.

dapperestrijder
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 dec 2008 14:09

dapperestrijder 11 feb 2010 13:26

Hi Marleen,

Wellicht zijn jullie geinteresseerd in mijn Easton EC90SL wielen die ik te koop heb. Is alleen wel iets boven budget, want vraagprijs is 1100,- euro. Maar qua eigenschappen sluiten ze denk ik perfect bij jullie wensen aan....

Easton EC90 SL carbon wielset in absolute nieuwstaat. Komen met nieuwe Vittoria Open Corsa EVO CX tubes. Met Campagnolo freewheel body. Naast tubes ook ventielverlenger, Tuvo velgtape en een busje Vittoria Pittstop. Complete set dus.

Nieuwprijs: 1.799,- euro
Mijn prijs 1.000,- euro

EC90 SL 38mm hoge carbon velg
18/24 spaken (voor/achter), Sapim double butted
R4SL naaf met ceramische lagers
1232 gram (voor 512gr, achter 720 gr)

Laat maar weten of het interessant is voor jullie.

Plaats reactie