Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zipp 404 : welke banden ???

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 06 apr 2010 00:51

eric69 schreef:Hallo,

Misschien de bandjes van te voren even oprekken of gewoon voor een soepelere band kiezen zoals een veloflex(sowieso betere keuze als een in mijn optiek stugge duitse conti).

Succes!


+1, Veloflex

treker
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 08 nov 2009 21:05

treker 06 apr 2010 11:43

+2, voor Challange dan maar?

Iedereen zijn eigen voorkeur. De tankbanden van de duitsers of de soeplesse van de italianen. Wat dat betreft moet iedereen er zelf achter komen welke band het beste bij hem past.

Met een bandlichter kun je inderdaad beter geen bandjes erop leggen. Hiervoor heb je een speciale bandenknecht, voor als je spierballen net zo groot zijn als die van mij.
How faster your spin, how faster you go

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 apr 2010 13:31

adroit schreef:
eric69 schreef:Hallo,

Misschien de bandjes van te voren even oprekken of gewoon voor een soepelere band kiezen zoals een veloflex(sowieso betere keuze als een in mijn optiek stugge duitse conti).

Succes!


+1, Veloflex


Ik weet niet of de andere Veloflex bandjes net zo klein vielen als die ik had, maar als ze allemaal net zo krap vallen dan krijgt de TS die er dus nooit om heen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

suszemien
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 mar 2010 12:24

suszemien 06 apr 2010 14:09

Als ik die ( Veloflex ) er nog moeilijker erop krijg kan ik beter een
andere sport kiezen ; moeilijker dan er niet op krijgen is geen optie hoor ;)
Daar zal ik dan maar staan met mijn Italiaanse " knappe " bandjes

splash
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 apr 2005 00:53

splash 06 apr 2010 17:33

Toontje68 schreef:
colnagofreak schreef:Zipp 404 in combinatie met 4000s geeft bij mij geen problemen, gewoon bij het ventiel beginnen wiel op beide knieen en van twee kanten tegelijk erin masseren!
Laatste stukje kost wat moeite, maar toch.....


Dat is de juiste manier van banden leggen ;-) En ook zorgen dat er niet teveel lucht in de binnenband zit, anders wordt het ook lastig...



Je moet net aan de overzijde van het ventiel beginnen. Anders kan de buitenband niet in het diepste (dus het midden) van de velg voor een gemakkelijke montage.
Ook belangrijk bij soepele bandjes is de manier waarop je het laatste stuk erop legt. Erop duwen met de muis van je hand, of erop trekken vanaf de andere zijde van het wiel, dat is een groot verschil heb ik zelf al ondervonden.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5562
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 07 apr 2010 21:12

splash schreef:

Je moet net aan de overzijde van het ventiel beginnen. Anders kan de buitenband niet in het diepste (dus het midden) van de velg voor een gemakkelijke montage.


Dat moet je toch eens wat helderder uitleggen??
Mijn velgen zijn overal even diep, en waar zit heet midden? ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie