Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Welke carbonwielen met alu velgrand???

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 12 apr 2010 22:34

Hallo,

Willen jullie eens meedenken?

Na enige ervaring met carbonwielen met tubes waar ik van genezen ben qua plakken....zoek ik nu een setje carbonwielen met alu velgrand voor draadbanden.

Waar moeten ze aan voldoen?

Ik zit zelf te dubben over Kuiper Wielen fullcarbon voor draadbanden of Zipp404's


Eisen:

- Draadbanden geschikt. Tips over type banden? Heb al jaren de Michelin gp's.
- Niet al te zwaar, liever niet meer dan setje Eurus van ca 1600 grams. Dit is gewicht zo om en nabij wat ik ook als max zie voor carbon voor draadbanden.
- Sterk, ik ga er ook criteriums meerijden en klassiekers.
- Liefst geen gehannes met wisselen met remblokken.
- Prijs tot max ca 1600. Tips voor adresjes voor Zipp 404's goedkoop en betrouwbaar?
- Goede kwaliteit, liever iets meer aan uitgeven en goed dan goedkoop en bagger.
- Geen schreeuwende stickers, dus geen mavic's, vind ik niet mooi.
- Hoogte zo rond de 50mm.

Hoop vragen, ben dan ook zoekende!

Ik hoor het graag van jullie!

Grt,

Ron D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 apr 2010 22:37

Succes met je zoektocht.
I know myself like no one else
Nothing to defend

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 12 apr 2010 22:43

Als de schreeuwende stickers het criterium zijn en daardoor de mavic's afvallen haal je ze er toch gewoon vanaf. Hou je een hoop geld over en het gewicht valt ook wel over heen te komen. Je hebt ook duurdere Mavic SLR, 50 mm velg, gewicht is 1595 en de prijs is 1199 bij salden. Met een hele rustige zwart grijze sticker opdruk :-). De 404 is ook wel mooi, maar weet niet of ze de meerprijs waard zijn. Kuiper wielen zijn ook mooi, kwaliteit is al genoeg over geschreven op dit forum (Hebben een eigen topic). Succes met je keuze.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 apr 2010 22:45

Zipp 404, custumbuild met DT240s naven, gekocht bij Plieger in Meerkerk voor 1600 euries, probleemloze wielen, vorig seizoen alleen maar met deze set gereden.
Er nu pakweg 6000 km mee weg, niet veel voor een wielset maar voor mij betrouwbaar tot nu toe.

@patmaessen: Ze zijn mij de meerprijs waard! ;)
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 12 apr 2010 22:50

Volgens mij zegt je hartje dat je Zipps moet kopen, maar je verstand dat je voor de helft ook klaar kan zijn.
Hence kom je met eisen die eigenlijk alleen de Zipp's of Kuipers als keuze kunnen opleveren en zoek je mensen met hetzelfde hart, die ZIPPPPPP schreeuwen!

;)

Als je Zipp's wilt kopen, dan moet je dat gewoon doen.
Prachtig mooi, goed en echte koppen draaiers.
Die zal je vol trots in je fiets steken en er hoogst waarschijnlijk heel veel plezier van hebben.
FacebookS3RSSite

rond
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jan 2006 22:36

rond 12 apr 2010 22:53

Deels eens, echter obv deze argumenten kwam ik bij deze 2 uit, maar zoektocht gaat verder en wellicht nog betere alternatieven!

deslok
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 dec 2008 10:53

deslok 13 apr 2010 23:38

corima?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2010 00:02

Corima carbon met alu velgrand?? Die hebben toch alleen full carbon?
Less is bore

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 apr 2010 04:43

Hoi,
Daniel1975 schreef:Corima carbon met alu velgrand?? Die hebben toch alleen full carbon?


Klopt. Zijn ook niet onverstandig die lui bij Corima.

Dus, als ik het goed begrijp wil TS niet meer tubes rijden omdat plakken (wat je een a tweemaal per jaar doet, OK, misschien drie keer) toch zo moeilijk is en wil ie een alu rand op de carbonvelg omdat ook even remblokjes wisselen er niet af kan?

Liever constant enkele honderden grammen (zeg maar een halve kg) extra meezeulen, geen latex biba in bergen, een stuk harder in de remmen moeten want, tja, als al dat gewicht in die alu remrand eenmaal aan het lopen slaat, om dan als het even weer omhoog gaat gelijk twee tandjes op te moeten schakelen want die dingen zijn ook weer niet op een wip op kruissnelheid te krijgen...

Het goede nieuws is dat plakken echt niet meer hoeft als je dat per se niet wil (ook al ben ik er geen voorstander van) en dat ook tubes met naald en draad herstellen enkel nog door geeks (ik dus) wordt gedaan (wel zo weinig mogelijk).
Minder goed nieuws is dan weer dat het niet ondenkbaar is dat je bij het wisselen van wielen misschien toch nog de remblokjes moet gaan verstellen....En het leven is al zo kort. :(

Sorry als ik het even in het belachelijke getrokken heb maar zoals vele anderen heb ooit ook ik voor dit soort dilemmas gestaan.
Van mijn keuze heb ik nog geen secconde spijt gehad.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

evertdehandsch
Forum-lid
Berichten: 710
Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47

evertdehandsch 14 apr 2010 10:55

Net het stukje van fdegrove doorgelezen en ik kan me perfect vinden in de TS z'n verhaal... Heb ooit ook voor die keuze gestaan, en toen heeft Frank me compleet over de streep getrokken met zo een tekstje!

Ik rij nu enkel nog met tubes, moet eerlijk toegeven dat'k nog wel één setje bandjeswielen heb maar deze staat op zolder.

En mocht je je tubes niet zelf willen lijmen vraag het dan gewoon aan je FM? Na verloop van tijd ga je dan toch zelf proberen en lukt het wonderwel!

@fdegrove
Dankzij jouw uitleg op de verschillende fora ben ik ook zo een "geek" geworden die z'n tubes hersteld;-) Een woord: Bedankt!
Nulla tenaci invia est via!

viktoooorr
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 jun 2009 14:05

viktoooorr 14 apr 2010 13:11

Reynolds hebben ook zeer goede wielen.
http://www.viktordebock.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie