Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Veloflex pavé

carlos
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:59

carlos 28 apr 2010 12:00

nee, niet geel maar "classic", met beige zijwangen
plaatje/foto:

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 apr 2010 13:37

Hoi,

Die Corsa CXjes dateren ondertussen ook al van ettelijke jaren terug.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

ijzerenbriek
Forum-lid
Berichten: 1665
Lid geworden op: 27 aug 2007 14:34

ijzerenbriek 28 apr 2010 14:34

Heb al een aantal Blacks versleten en ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen gehad heb. Veloflex blijft voor mij het allerbeste bandenmerk.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

carlos
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 sep 2008 13:59

carlos 28 apr 2010 14:36

check bovenstaande link nog eens; dat is de nieuwe 320 TPI versie
(uiteraard gaan deze niet voor € 13,95 per stuk)

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 28 apr 2010 14:49

Hoi,

Ja, maar dat zijn dan ook de Corsa EVO CX II en niet de Corsa CX.

Kostprijs is nagenoeg dezelfde als de Veloflex.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 28 apr 2010 17:23

Hallo,

Wat je nog zou kunnen overwegen is een challenge forte open tubular(clement).
Soepel en sterk.
Heb zowel de bandjes als tubes geprobeerd en ik vond ze erg goed.
Succes!

Grtz, Eric

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 29 apr 2010 01:05

Hoi,

Je hoorde wel eens uiteenlopende verhalen over Challenge, de een vond ze goed, de andere vond de afwerking dan weer niet denderend.
Nogal wat van de standaard afwijkende produktieruns ook.

Ik weet niet hoe het nu zit maar in Belgie lijkt de distributie quasi nihil te zijn en ook in andere landen tref je ze zelden in webshops aan.

Ook het hele verhaal rond de Clement naam stoort me toch wel een beetje. Je gaat je echt wel afvragen wat die produkten nog met het beroemde Clement merk te maken hebben, behoudens enkele naamoverdrachten dan.

Nu goed, als de bandjes en tubes echt prima zijn mag dat uiteraard geen punt zijn.

Ook Gommitalia zit zo een beetje in een gelijkaardige merkwaardige distributie situatie...

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

eric69
Forum-lid
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 aug 2008 19:45

eric69 29 apr 2010 18:44

Hallo,

Je zou inderdaad wel eens gelijk kunnen hebben met verschil in produktie kwaliteit.
Zelf heb ik die ervaring nog niet gehad, maar een fietsmaat van mij had een challenge-criterium tube waarvan al na enkele honderden kilometers het loopvlak los begon te laten.
Zelf heb ik alleen de forte(tube en open tubular) en ben daar al heel veel kilometers mee gereden.
De tube is erg soepel wat een hoog comfort gevoel geeft, grip is goed en slijtage is goed tot zeer goed.
Wat betreft het clement verhaal, tja waarschijnlijk inderdaad meer commerie als iets anders...
Heb de tubes in Nederland kunnen krijgen via iemand die connecties had met een verdeler.
De tubes zien er overigens wel erg goed uit(afwerking) en zijn er makkelijk op te leggen.
TPI-waarde is 300.

Grtz, Eric

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 29 apr 2010 21:32

Bij mij dus ook vandaag de veloflex black bandjes na +- 700 km naar de haaien .
Tijdens het fietsen ( licht bergop )op mooi nieuw asfalt ineens 'n knal en 'n gat van +- 5 cm in de wang van de band .
Terwijl dit ook in 'n afdalingen ( 70 + km per uur ) had kunnen gebeuren .

lautje
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 jan 2008 13:33

lautje 29 apr 2010 21:39

Ik zag laatst de Vittoria's CX met beige wand liggen bij Dickhof in Oosterwolde!
Ik heb vroeger altijd mee gekoerst, heerlijke bandjes!!!! Maar slijten vrij snel!

greetz
s.vdberg

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 30 apr 2010 02:41

Hoi,
patrickh1 schreef:Bij mij dus ook vandaag de veloflex black bandjes na +- 700 km naar de haaien .
Tijdens het fietsen ( licht bergop )op mooi nieuw asfalt ineens 'n knal en 'n gat van +- 5 cm in de wang van de band .
Terwijl dit ook in 'n afdalingen ( 70 + km per uur ) had kunnen gebeuren .


Met hoeveel verschillende banden rij je zo per dag dan?

Eerst waren het Veloflex Record nu Veloflex Black.

Tussen ons, ik heb nog nooit of te nimmer iemand weten een bandje aan flarden weten rijden tijdens het bergop rijden tenzij ie echt bewust door de rommel heen is gereden.

En jawel, om het even welke band kan plots knallen bij 70km tijdens een afdaling maar over het algemeen heeft dat wel een oorzaak en die zoek ik eerder bij de rijder en niet zo zeer bij een bepaald merk van banden.
Tenzij het Ultremootjes zijn.....

M.a.w. als ik een bandje aan flarden rij kijk ik in eerste plaats in eigen boezem ipv van het bandje de schuld te geven.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

patrickh1
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 05 apr 2010 21:02

patrickh1 30 apr 2010 11:47

Als je het ander topic nog eens gelezen had dan had je kunnen zien dat ik per ongeluk het verkeerde type band had vermeld ( Record ipv black ).

Het gaat dus om 'n black bandje .
En het gebeurde dus wel degelijk bergop en het was ook nog eens op 'n stuk nieuw asfalt waar niets lag .
En je hebt mij nooit horen zeggen dat het slechte bandjes zijn want ik leg er gewoon weer 'n veloflex black bandjes op .
Het kan ook gewoon 'n gevalletje pech zijn .

Plaats reactie