De Feders zijn binnen, er liggen nu Schwalbe One op. Maar helaas heb ik het voorwiel besteld in de verkeerde steek-asmaat. Heel dom. Overigens zijn ze niet van mij maar voor een fietsmaatje. Er is nog niet mee gereden, hij zat namelijk even binnen omdat hij de Chinese griep had.
Verschil One en Pro One.
De Pro One heeft een zachtere compound. In theorie heb je daardoor iets meer grip, minder rolweerstand MAAR de boel slijt sneller.
Ik voel geen verschil in rolweerstand dus ik rijd met de gewone One, die veel minder snel slijt.
Qua grootte merk ik geen verschil.
Tubeless
Ze gaan beiden even makkelijk/moeilijk op de velg (net wel/net niet met de hand)Tjebakka schreef: ↑23 nov 2021 10:50 In hoeverre verschillende de Schwalbe One TLE van de Pro One TLE met betrekking tot het op de velg leggen? Weet iemand dat toevallig?
En hoe bevallen de Feders @havana? Mijne zijn onderweg maar WXY en DPD geven al sinds 7 dagen geen update meer (left the WXY warehouse)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12654
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ook mijn ervaring net wel, net niet met de hand. Al pak ik snel een bandenlichter waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Geld overigens ook voor de TLR pirelli's vrijwel gelijke pasvorm.
Tja, als ik het lijstje op pagina 233 van dit topic bekijk zijn er niet veel (nieuwe) banden die met de hand dus zonder bandenlichters etc. kunnen worden gemonteerd. Eenmaal gemonteerd/gereden geweest gaat dat in veel gevallen vééél makkelijker.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Voor het eerst een lek dat de latex niet dicht kreeg.
Net die ene keer dat ik geen binnenbandje meepakte en slechts 1 co2 patroontje.
Twee minuten m'n vinger op het gaatje. Daarna band gedraaid zodat het gaatje op het asfalt stond. Nog een paar minuten gewacht. Intussen verkleumd tot op het bot.
Daarna co2 patroon gebruikt. Band loste nog wat maar bleef wel op druk.
Ritje afgebroken en terug naar huis.
Net die ene keer dat ik geen binnenbandje meepakte en slechts 1 co2 patroontje.
Twee minuten m'n vinger op het gaatje. Daarna band gedraaid zodat het gaatje op het asfalt stond. Nog een paar minuten gewacht. Intussen verkleumd tot op het bot.
Daarna co2 patroon gebruikt. Band loste nog wat maar bleef wel op druk.
Ritje afgebroken en terug naar huis.
De Schwalbe Pro One TLE 28mm bandjes gingen vrij soepel om m'n 28mm Feders. Nu hopen dat ik het juiste rubber aan de binnenkant van m'n ventielen heb gebruikt en morgen maar eens oppompen.
If it's not fixed, it's broken.
Lukte mij ook niet met Feder velgen, wat ik totaal niet had verwacht.
Je kan ook gewoon een CO2 patroon opofferen trouwens.
BTW, ik moest ze wel tot 10 bar oppompen om ze goed te centreren!
Je kan ook gewoon een CO2 patroon opofferen trouwens.
BTW, ik moest ze wel tot 10 bar oppompen om ze goed te centreren!
Goed idee! Nooit aan gedacht. Straks maar eens proberen als de kleinste wakker is geworden.
If it's not fixed, it's broken.
Eenmaal geplopt wel volledig leeg laten lopen en dan pas sealant doen.
Sealant en CO2 is geen goede combi, namelijk.
Sealant en CO2 is geen goede combi, namelijk.
Valt redelijk mee. Ventiel op 12 uur als je CO2 gebruikt zodat het spul niet in een keer bevriest. Thuis band leeg laten lopen en gewoon weer oppompen met lucht (na dat je hebt gecontroleerd of de band niet eerst iets van een reparatie behoeft).
Het heeft gewerkt! Het voorwiel plopte meteen op z'n plek maar bij het achterwiel moest ik wat zeepsop gebruiken. Daar zat ongeveer de helft van de band wel op z'n plek na een patroon en de andere helft niet.
De banden blijven ook goed op spanning zonder latex. Ik ga die iets later toevoegen want de fiets is nog niet helemaal af.
De banden blijven ook goed op spanning zonder latex. Ik ga die iets later toevoegen want de fiets is nog niet helemaal af.
If it's not fixed, it's broken.