Mavic Cosmic SLR 45 Disc

Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.
MariusH
Forum-lid

MariusH 11 jun 2021 07:43

Hallo allemaal,

Vorig jaar heb ik een racefiets gekocht met de standaard Mavic Aksium wielen eronder. Momenteel oriënteer ik me op een nieuwe wielset. Ik wil gráág tubeless rijden, ben op zoek naar wat stijvere wielen, en ga zelf erg lekker op de looks van halfhoge velgen.

Nu is mijn oog gevallen op een set Mavic Cosmic SLR 45 Disc wielen. Het jammere is alleen dat ik geen review/test artikelen online kan vinden, behalve dan een korte webshop review hier en daar.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie meningen over of ervaringen met een dergelijke wielset.

Pro:
-Tubeless ready zonder velglint
-Looks
-compatibel met meer soorten (niet-Mavic) banden dan de SL45

Con:
-weinig te vinden over ervaringen/kwaliteit.

Daarnaast vraag ik af welke banden (25mm jullie me aanraden). In de winter of op ruwe ondergrond kan ik altijd nog kiezen voor 28mm.

Alvast heel veel dank en een fijn weekend!

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 11 jun 2021 10:46

Misschien niet wat je zoekt, en het is in zoveel andere topics ook al gezegd: voor dat budget liet ik me een setje wielen op maat spaken. Dan heb je exact wat je wenst. Daarenboven is de spaak/wiel interface van dit model me wat te 'proprietair'...
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC

Gebruikersavatar wasbeer2006 11 jun 2021 10:55

Ik vind ze wel mooi en TL zonder lint is fijn.
Maar zoals Raven14 aangeeft voor dit geld laat ik wat spaken.

Het zullen geen slechte wielen zijn, maar voor minder koop je iets beters, lichters.
Maar als je ze echt mooi vind en je hebt het geld, koop ze dan gewoon.

Richard73
Forum-lid

Richard73 11 jun 2021 13:21

Ik heb deze wielen en ben er erg tevreden over. Tubeless maken is bijzonder eenvoudig, schwalbe pro one tle ging er vlot omheen en kon ze oppompen zonder compressor of iets dergelijks. Ik heb er overigens niet het volle pond voor betaald. Ik heb ze ongebruikt van iemand overgenomen die ze standaard bij een nieuwe fiets (Cube) had gekregen maar ze verving voor hogere velgen.
Pinarello F12 - Pinarello F8W - Specialized Allez Expert alu - Specialized Epic Comp + Cervelo P3

MariusH
Forum-lid

MariusH 12 jun 2021 23:40

Ik ben me inmiddels ook aan het oriënteren voor op handgespaakte wielen. Dus wie weet.:.

Bedankt allemaal 🙂

Plaats reactie