Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen Michelin Power Competition

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 25 jul 2017 19:59

Sinds kort ben ik overgestapt van de Michelin Pro 4 Service Course naar de Michelin Power Competition banden. De Pro 4 banden hebben veel grip zowel in droge als natte omstandigheden. De Power Competition banden zouden een verbetering zijn.

In droog weer ben ik ook tevreden, maar nu met een criterium in nat weer blijkt de grip niet al te best. Ik voel de band snel slippen op de klinkers. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben en wat zijn de ervaringen in het algemeen ?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 jul 2017 12:44

Ik heb in dit topic iets geschreven. Ik rijd nooit/zelden in de regen, maar kan je gevoel voorstellen. Op droog is de grip zeer goed, maarja van welke band niet zou je bijna zeggen.

Ik zou ze eens een halve bar lager proberen dan de banden die je hiervoor reed. Ik vind ze iets harder aanvoelen. Op droog verkies ik hem wel boven een Schwalbe one

viewtopic.php?f=10&t=40226&start=336

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 26 jul 2017 19:38

Heb de banden niet harder opgepompt dan met de Pro 4 Service Course. Die band had ik veel vertrouwen in. Ook in de regen.

Nog even verder gezocht en deze review geeft ook aan dat in nat weer de band minder presteert.

https://roadcyclinguk.com/gear/michelin ... eview.html

Ik ga voorlopig maar weer terug naar de Pro 4 service course. Zijn nog goed verkrijgbaar.

Sjurk
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:05

Sjurk 31 jul 2017 18:40

Ik heb ruim 20.000km op de Pro 4 gereden en ca. 2000 op de Power Competition.

Ik vertrouw het meest op de Pro 4, de grip vind ik waanzinnig goed, zowel op droog als in het nat. Ben in de tussentijd gewisseld van Pro 4 naar GP 4000 en binnen een week weer terug omdat het verschil in grip merkte. Na release van de Power Competition daar op overgestapt en gaan rijden op dezelfde druk als de Pro 4 (8 / 8.5), en binnen 100km reed ik mijn achterband aan stukken, probleem dat meer langsgekomen is.

Op race- en winterfiets zweer ik dus bij de Pro 4 SC.

Na een voorworkwissel in mijn tijdritfiets paste de 25mm Pro 4 niet meer en zodoende toch weer overgestapt op de Power Comp, met iets minder druk (7.5bar). Bij deze druk heb ik geen problemen met de betrouwbaarheid. Op droog zijn deze banden merkbaar sneller dan de Pro 4 (zelfde snelheid bij minder wattage), afgelopen week kwam ik echter - voor het eerst - in een regenbui terecht en dan is het gewoon dweilen met de kraan open. Zeker als je een dag eerder op de Pro 4 door de regen bent gegaan.

Dus ja, ik deel je mening, maar ik zou voor mijn tijdritfiets niet snel teruggaan naar de Pro 4 omdat ik het voordeel merk en er eigenlijk alleen in het droog mee rij.

Plaats reactie