
Een stukje spons in de vorkbuis. 3. Begin het winterseizoen met een kort rondje vet smeren. Met name de zadelpen mag niet worden vergeten. Dan gaat die niet vastzitten in het frame. Vergeet ook de schroefdraad van je pedalen niet. 4. Alle frames en velgen hebben ‘afwateringsgaatjes’. Kleine openingen aan de onderkant van het frame die ervoor zorgen dat vocht kan weglopen uit het frame. Check of deze gaatjes niet dichtgeslibd zijn. Even ontstoppen indien nodig.

Alle frames en velgen hebben ‘afwateringsgaatjes’. 5. Lopen je kabels binnendoor en bestaan die uit meerdere delen buitenkabel? Vervang dit dan door één lange buitenkabel. Zo is de binnenkabel geseald en en blijft een soepele werking gegarandeerd. Soms moeten hiervoor de kabelingangen iets worden vergroot. Een boortje nummer 5 doet wonderen. 6. Modder schuurt en dat is zonde van je mooie lak. Een klein stukje beschermfolie ter hoogte van de kabel, de crank of de liggen achtervork is een aanrader. Hiervoor zijn kant-en-klare stickervellen te koop. En bij de Action koop je al een rol doorzichtige folie voor een paar stuivers.

Een lange buitenkabel.

Een klein stukje beschermfolie.
Er is een reactie
Eens met bovenstaande reacties en even de kabelstoppers van je frame uitboren omdat je het beter weet dan de fabrikant… Waarom?
het blindelings verwisselen van boutjes naar rvs is zeker geen goed idee. Rvs heeft namelijk een veel lagere sterkte als stalen boutjes, geen lekker idee dus bij stuurpen en stuur. Bovendien is de juiste maat meestal M5 en geen M4
Ja jongens, maak nog ff lekker wat reclame voor het in treintje kapot rijden van de vaste mtb-routes door overwinterende wielertoeristen. Bij modder gewoon uit het bos blijven. #Trailrespect. Maak daar eens een item over…..
Gaat dit niet meer over winterklaar maken van de mtb ipv van racefiets?