Giant heeft zich als doel gesteld het fietsgebruik op deze korte afstanden met 10% te laten groeien. Het gezelschap doet onderweg verschillende bijzondere locaties aan zoals Volendam, fietssnelwegen, wielerwedstrijden, het Omnisportcentrum en de Taiwanese dag in Almere om op die plekken aandacht te krijgen voor het fietsen naar je werk. Fietsen van en naar het werk verlicht de parkeer- en filedruk, is milieuvriendelijk en bovenal gezond. Voor een gemiddelde Nederlander zou gemiddeld één keer per week de fiets pakken al grote voordelen opleveren. Het zou € 338,50 aan autokosten besparen, het reduceert de CO2 uitstoot met 122.096 gram en het zorgt voor de verbranding van 15.496 calorieën, evenveel als 60 Magnum ijs.
King Liu is een grootheid in Azië, zowel op maatschappelijk als economisch gebied. Door zijn verdiensten als oprichter en CEO van Giant groeide hij uit tot captain of industry. Door zijn staat van dienst vroeg de Taiwanese president hem toe te treden tot zijn selecte groep persoonlijke adviseurs. King Liu adviseert de president over verkeerstechnische zaken met een scherp maatschappelijk oog. Dit alles met hetzelfde doel dat hij heeft met zijn bezoek aan Nederland: fietsen voor woon-werkverkeer promoten ten behoeve van milieu, verkeer en gezondheid.
In het wiel van Dennis van Winden van de ploeg van Rabobank bereikt Liu de Domstad. Daar geeft hij nog een cadeautje weg: 100 elektrische fietsen. Giant stelt het aankomende jaar 100 Giant Twists beschikbaar voor key-gebruikers van verschillende bedrijven. De key-gebruikers zijn de beoogde ambassadeurs voor het woon-werkfietsen binnen hun eigen organisatie. Zodra het woon-werkfietsen binnen een organisatie op gang is geholpen worden de fietsen beschikbaar gesteld aan andere organisaties met als doel een sneeuwbal effect te creëren: meer mensen van meer organisaties laten woon-werkfietsen.